handdator

Visa fullständig version : Mitt första bygge.



Stian
2014-12-06, 00:04
Ja så här ser det ut än så länge. :) Vad tror ni?
Och finnes det någon som kan förklara, varför axeln som går rakt igenom motorn. Är av olika längder? 2 korta & 2 långa?

dvogonen
2014-12-06, 11:51
Ibland är axlarna reverserbara, dvs de kan vändas så man har propellern på ovansidan eller undersidan av motorn. Den sticker då ut mer åt endera hållet.

Något annat som blir allt vanligare är att motorer säljs i två versioner. En med kort skaft för multirotorer och en med långt skaft för flygplan.

I praktiken spelar det kanske inte så stor roll om axlarna sticker upp lite på två motorer, men det är ju trist om du fått motorer med olika konfiguration om du köpt dem tillsammans.

Lysdioderna ser starka och bra ut. Praktiskt för att hålla reda på riktningen. Jag brukar köra röda bak och någon annan färg fram. Superlätt att flyga i dåligt ljus.

Stian
2014-12-06, 11:57
Okej då förstår jag:) men ja jag beställde ju 4 st Lika motorer. Kanske dra iväg ett mail till helipal då.

dvogonen
2014-12-06, 13:44
Snygg ram. Var har du köpt den?

Stian
2014-12-06, 13:45
Den är köpt på: http://www.ecksstore.se

simonarvestrand
2014-12-06, 14:00
jösses vilka priser han har. 900 :- mer än airmedia på taranis som ett exempel

Stian
2014-12-06, 14:03
A jag ska ärligt talat erkänna att jag blev lite besviken på materialet. Det är ju lite svårt att se på bilderna, vad för material det är. Och det kommer ju inte fram i texten heller. Lackad playwood är det. Så priserna är allt i högsta klass ja.