handdator

Visa fullständig version : APM 2.6 på Ebay



glarren
2014-12-11, 21:11
Jag går och funderar på ett Quad-bygge och är intresserad av APM 2.6 eller 2.7.
Tittar man på priser kostar den ca 1500:- i Sverige men tittar man på Ebay kan ma få komplett med GPS runt 400-500:-. Det är ju en jävla skillnad, törs man köpa den på Ebay eller är det något skumt? Var handlar ni?

Ålänning
2014-12-11, 22:42
Finns 3DR APM 2.7? Var inte 3DR APM 2.6 senaste modellen förrän Pixhawk kom?
De äkta grejerna funkar bra jopp. =)
Kopiorna har folk sålt här i forumet med ilska, men många har vart nöjda... ?
Den jag har är från www.3drobotics.com

Jag tror inte 1500 kr räcker för mer än APM. Du ska ju ha GPS/Compass + kanske PowerModule också. PDB tycker jag är onödigt.

ulwur
2014-12-11, 23:21
Har en äkta 3dr apm 2.6 köpt av rctech, utmärkt service där f.ö.

Sen en apm-mini från hobbyking som funkat klanderfritt.

Till ett bygge köpte jag apm-mini från kina, minns inte säljaren, de hade ett intressant fel, utgång nr 3 funkade inte på något av de ex jag fick lev. Löste det genom att kompilera egen firmware med om-mappade outputs.

Så Kina apm.... Njae. Vill du spara in så var iallafall hobbykings OK.

glarren
2014-12-12, 07:41
Finns 3DR APM 2.7? Var inte 3DR APM 2.6 senaste modellen förrän Pixhawk kom?
De äkta grejerna funkar bra jopp. =)
Kopiorna har folk sålt här i forumet med ilska, men många har vart nöjda... ?
Den jag har är från www.3drobotics.com (http://www.3drobotics.com)

Jag tror inte 1500 kr räcker för mer än APM. Du ska ju ha GPS/Compass + kanske PowerModule också. PDB tycker jag är onödigt.

Tack för alla svar!
Det var den här jag menade:"HK PilotMega 2.7 is the popular APM based flight controller" inte riktigt äkta.

Så man kan kanske skulle köpa från HK då. Kan man få lite tips om motorer också, jag är lite nybörjare på det här. Jag har en Blade 350 QX2 och det var det som väckte intresset för att bygga en själv. Jag hade tänkt att den skulle klara en videokamera som väger 400 gram.

Så ös på med lite tips nu!

Dithes
2014-12-12, 14:37
Jag har själv haft en apm från ebay och min polare har 3st och alla funkar utan problem, rätt säker på att det är samma skit i alla sorters du kan köpa. Bara olika logos på paketet.
Använder du paypal när du betalar så är du skyddad om du mot förmodan skulle bli blåst på något sätt.

Ålänning
2014-12-13, 09:18
Det är väl alltid samma sak med kopiorna och billiga varorna... kvalitetskontrollerna är som de är (om de finns?).
Dvs de kan funka klanderfritt (bra exemplar) eller så funkar de dåligt eller inte alls (händer också).
De som har bara bra exemplar är nöjda (dvs HK säljer bra grejer), de som råkat ut för problem är inte nöjda (HK är skit).
Större gäng är missnöjda med billiga grejer än med dyra grejer.
"Man får vad man betalar för" är ett ordspråk, men jag skulle mer säga "Ibland har man otur". :-D Där ordet Ibland varierar mellan sällan och ofta.