handdator

Visa fullständig version : Sibyllas utanför Härnösand?



senmathal
2014-12-20, 14:36
Stannade till på Sibyllas i Älandsbro strax utanför Härnösand. När jag skulle åka därifrån såg jag att det stod en mörk kombi, Volvo tror jag, full med modellflygplan och balsaflak. Någon modellflygande julfirare här som är skyldig? :)

/Mats

Thomas
2014-12-20, 16:34
Tomten som bytt renarna och släden mot en Volvo??
:applouse:

McRegor
2014-12-20, 17:17
Mats - det finns massor av modellflygare i Sundsvalls-Härnösandsområdet så det var nog inte så konstigt. Gjorde själv "lumpen" på KA5 i Härnösand och flög rätt mycket med ortens modellflygare. Bl a så härstammar ju Blue Phoenix från en flygare i Härnösand...:)
Roger

senmathal
2014-12-20, 20:49
Jo nog känner jag till modellflygarna i Härnösand och Blue Fenix skapare lärde mig att flyga en gång i tiden. En mycket duktig modellbyggare som jag hade glädjen att ta emot många goda råd av när det begav sig. Jag är fortfarande aktiv i klubben. Men det här såg ut att vara någon på genomresa av packningen att döma.

Roger vilket år gjorde du lumpen på KA5? Du var väl säkert in till K-A på Modellprodukter någon gång också. På den tiden behövde man inte sakna något till sin hobby om man bodde i Härnösand.

/Mats

McRegor
2014-12-20, 23:08
Mats - jodå, nog träffade jag K-A åtskilliga gånger även hemma hos honom. Sen "råkade" jag dessutom hamna i SMFF-styrelsen nåt år senare och där var han ju också på den tiden - innan de stora bråken brakade loss. K-A var helt klart en profil men inte en helt okontroversiell profil om man så säger... Men en fixare av rang var den gode Karl-Anders...:)
Lumpen gjordes 1973--1974 och frånsett modellflygande så var det kanske Brännaborg som var allra mest intressant med Härnösand...:)
Roger

senmathal
2014-12-21, 00:05
Misstänkte att det var några år innan jag hamnade där. Jo det blåste på bra när jag kom med och som ordförande blev jag tvungen att sätta mig in i turerna med SMFF. Men det är historia och klubbverksamheten blev aldrig särskilt lidande.

Men visst var han en profil K-A och saknad av det lilla gäng gubbar som håller igång klubben. Trots att vi inte är så många numera är det ett väldigt bra gäng som håller igång vad jag tror är ett av Sveriges största modellflygfält? Det är nästan dubbelt så stort nu som när jag kom med då vi utökat en bit in mot Härnösandshållet.

Brännaborg ja! Bodde närmaste granne några år och det var inte lika kul. Fast då var det mest runt skolavslutningarna som det var hålligång där :)

/Mats