handdator

Visa fullständig version : ZMR250 Thottleproblem?



Utmanaren2002
2014-12-23, 12:30
Jag kör med CCD3 och ZTW Spider 12A Opto 2-4S Multicopter och allt har funkat bra men helt plötsligt har 0-läget förskjutits till nära 50% throttle? Det uppkom när jag skulle spara nya PID i OpenPilot! Jag kan flyga men får inte uteffekt 100% längre.
Jag måste alltså ge nära 50% throttle innan motorerna spinner upp och nära 70% thottle för hovring. Throttlekurvan är rak i både radion (Taranis) och OpenPilot. Escarna är kalibrerade i Wizzard till 490.

När jag försöker kalibrera utslagen manuellt i OpenPilot så reagerar throttel 0-100% men efter att ha sparat till CCD3 kontrollen går den ej armera längre. Jag måste gå genom Wizzard för att få den armera men throttle problemet kvarstår. Det verkar som om Taranisen och escarna inte är överens! Kan det har strulat till sig så att jag fått 0-punkten på escarna förskjuten till nära 50%? På mina "vanliga" escar brukar jag kalibrera genom att binda radion med full throttle som sen dras ned till noll för få 0-100%. Hur gör jag i den här setupen? Kan jag kalibrera en opto esc på samma sätt om jag gör det med en i taget eller är det något annat fel???

Jag sliter mitt hår och blir inte klok på vad som orsakar problemet...
God JUL
Göran

Har efter mycket om och men lyckats åtgärda problemet efter att ha kombinerat manuell kalibrering av output och radio wizard input kalibrering

Olssob
2014-12-23, 12:39
Själv kollar jag alltid på OpenPilot.org
Kanske detta kan hjälpa.
http://wiki.openpilot.org/display/Doc/Output+Configuration