handdator

Visa fullständig version : Blade 200qx!



darkling76
2014-12-26, 10:18
Halloj!
Blev maiden med min nya blade 200qx i morse....
Lite försiktigt i stability mode med low rates så här i början.
Åh satans vad den gick undan.......har bara en MQX att jämföra med men shit va kul det är med quadcopter:)
Flyger som en collectiv pitch heli med den nya mjukvaran nu också.....
Dock får man byta till 3d proppar i det modet....
// Pierre

Copterdude
2014-12-26, 18:40
Trevligt.
Vad jag sett verkar det var en sjysst maskin helt klart.
Vore kul att prova FPV på en sådan i 3D läget. Har sett att endel sätter dit lättare micro FPV grejor med bra resultat.

neu
2014-12-28, 20:27
Varit sugen på en 200qx länge så nu beställde jag en. Dom hade dock inte USB programmerare hemma så kanske någon i sydvästra Skåne som har en (samma till blade 350qx) eller kanske någon butik som säljer? Behöver bara uppdatera programvaran till 3D versionen.

För övrigt så tog lindiger inget för frakten O.o. Är rädd att det kommer bli problem men kanske det är någon promo med gratis frakt? Handlade för lite över 300 euro.

darkling76
2014-12-28, 21:05
Varit sugen på en 200qx länge så nu beställde jag en. Dom hade dock inte USB programmerare hemma så kanske någon i sydvästra Skåne som har en (samma till blade 350qx) eller kanske någon butik som säljer? Behöver bara uppdatera programvaran till 3D versionen.

För övrigt så tog lindiger inget för frakten O.o. Är rädd att det kommer bli problem men kanske det är någon promo med gratis frakt? Handlade för lite över 300 euro.

Kul!
Det är en riktigt rolig maskin!
Om du ska ha passande ackar kan jag rekommendera Skånehobbys Giant 2s 800Mah 25c....passar perfekt i 200qx och billiga med!.....om de har kvar på lager förstås då jag klapp 4 st nyligen:)
Ang frakt från Lindinger så är det alltid fraktfritt när du överstiger 199 euro:)

Matfarsan
2014-12-30, 22:00
Om man laddar in nya mjukvaran blir man av med orginalmodesen då?

Reine
2014-12-31, 11:37
Du kan binda den på två olika sätt och på det viset välja vilka modes du kan använda. Kolla manualen för uppgraderingen.

Matfarsan
2014-12-31, 22:28
Såg på extra accar det där med C tal? Är högre värde bättre?

darkling76
2014-12-31, 23:23
Såg på extra accar det där med C tal? Är högre värde bättre?

25C räcker gott å väl till 200qx men se till att du köper lipo med rätt mått för det är riktigt tight i batteriutrymmet på denna quad.
Kan rekommendera skånehobbys giant 2s 800mah 25C... De är anpassade för 200qx och passar perfekt samt till ett mycket bra pris...
Riktigt bra kvalitet på dessa lipo med.... Har flugit massor med dessa av div storlekar så de kan jag varmt rekommendera..

Och ja ju högre c -tal ju bättre men det skiljer sig också en hel del mellan olika märken /tillverkare så köp kanske inte de absolut billigaste Kina ackar du kan hitta...
De kan lova ett högt c-tal men i verkligheten levererar de inte i närheten... Bara ett tips!

Gott nytt år förresten alla piloter och lycka till med din quad...

Matfarsan
2015-01-01, 10:17
Beställde dessa batterier i samband med den övriga beställningen:
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=9712308

darkling76
2015-01-01, 11:49
Beställde dessa batterier i samband med den övriga beställningen:
http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=9712308

Det blir säkert bra... Wellpower är fina ackar... Avverkat en del sådana med...

Tänk på att inte dra ut för mycket ström ur lipon bara.. Se till att ha gärna 20 % kvar när du ska ladda... Får absolut inte gå under 10% då far lipon illa..
Sätt timern på 5 minuter första flygningen och kolla sedan hur mycket du får i acken vid laddningen..har du låt säga 40% kvar så kan du öka på flygtiden ju...
Alltså som i ditt fall då lipon är på 950 mah så är det bra om du har ca 200 mah kvar så med andra ord får du i ca 700-750 mah när du laddar blir det kanon..