handdator

Visa fullständig version : Naze32/Cleanflight - Crazy Expo!



ulwur
2015-01-04, 13:34
Hej.

Har kört min ZMR250 miniquad på APM-Mini förr, men vill prova det som "alla" använder, Naze32+Cleanflight.

Funkar ju bra med telemetrin till Taranis och andra finesser, men jag blir inte klok på Expon på Ele och Ail.

Kör i Angle mode, och och redan vid 20-30% spak så står quadcopten i 45 graders vinkel, det blir inte så mycket att jobba med för att hålla den i luften lixom.
Har mekat med RC expo och RC rate, men det blir ju ingen större skillnad tycker jag.

Vad gör jag för fel?

/Uffe

eAk
2015-01-04, 14:37
Har aldrig tänkt på om det räcker med sÅsas lite spak. Men den låter väl dig göra flips om du ger mer spak.
Ska du ändra på det finns säkert någon inställning du kan göra i konsollen.

simonarvestrand
2015-01-04, 15:43
Hej.

Har kört min ZMR250 miniquad på APM-Mini förr, men vill prova det som "alla" använder, Naze32+Cleanflight.

Funkar ju bra med telemetrin till Taranis och andra finesser, men jag blir inte klok på Expon på Ele och Ail.

Kör i Angle mode, och och redan vid 20-30% spak så står quadcopten i 45 graders vinkel, det blir inte så mycket att jobba med för att hålla den i luften lixom.
Har mekat med RC expo och RC rate, men det blir ju ingen större skillnad tycker jag.

Vad gör jag för fel?

/Uffe

Det är inte så att du inte kalibrerat sändaren rätt i programmet?
isåfall finns ju risken att kortet tror att 50% gas = 100% gas