handdator

Visa fullständig version : SkyZone 3D FPV Glasögon



LeoR
2015-01-08, 10:29
Ska bli sjukt intressant att få höra reviews på dessa, 70 graders FOV i 3D läget.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__76909___PRE_ORDER_Skyzone_720X576_3D_FPV_Goggles .html

lassebetong
2015-01-08, 12:44
Såg ju intressant ut, men var läste du ut 70 graders FOV.
30 grader är ju brillorna specade till.

LeoR
2015-01-08, 13:47
Såg ju intressant ut, men var läste du ut 70 graders FOV.
30 grader är ju brillorna specade till.

Såg helt fel, 3d kameran är specad till 70 och brillorna till 30 vilket om man ska vara ärlig inte är särskillt mycket. Fatshark gjorde ett par expriment brillor där dem fick till 70 graders fov.
Skulle dock vara mer intressant att modda ett par sådana här till en riktig skärm. En 3d kamera på det så är väl allt i sin ordning?

http://m.banggood.com/Head-Mount-Plastic-Version-3D-VR-Virtual-Reality-Video-Glasses-p-955315.html

Redrobjem
2015-01-08, 15:02
Intressant jag är en eller två månader från att köpa mina första FPV brillor. Har kollat på Attitude V2 men nu vete faan.

Tillägg: Det väl blir dubbelt så mycket data som ska överföras eller så måste man dra ner på skärpan antar jag. Låter som det kan bli problem.

Utmanaren2002
2015-01-08, 15:37
Intressant jag är en eller två månader från att köpa mina första FPV brillor. Har kollat på Attitude V2 men nu vete faan.

Tillägg: Det väl blir dubbelt så mycket data som ska överföras eller så måste man dra ner på skärpan antar jag. Låter som det kan bli problem.

Hej
Jag kommer nog att sälja mina Attitude inom kort till bra pris. Om du är intresserad?
Göran

UndCon
2015-01-08, 17:30
Skyzone använder ju 2 kanaler...dvs en kanal per kamera och öga...

Det betyder också att den diversity-funktion som är inbyggd i de redan existerande Skyzone goggles försvinner om man kör 3d.

Troligen går den dock använda om man kör "mono" :)

Xermalk
2015-01-08, 17:54
Att köra med 2 sändare/mottagare för 3d kommer resultera i rätt rejäl huvudvärk. Specifikt när signalkvalitet varierar mellan mottagarna och man får störningar i bilden.

Samt, går nog inte att flyga mer än 1-2 personer samtidigt om 3d är aktiverat.

Nej, detta är en produkt som låter bättre på papper än vad den faktiskt är.

the_storm
2015-01-08, 18:02
Sen är väl 85 graders fov lite i underkant..?

UndCon
2015-01-08, 18:40
85 är ju bara linserna på kamerorna så de går att byta. Oculus rift tex har rätt stor vinkel om man vill matcha det.


Det finns en del kul projekt - men då mer ämnat åt robotar....tex 2st kameror som monteras ihop för att få 3d effekter. Problem som dyker upp är V-sync som man då vill skall vara samma på bägge kamerorna och då måste man köra med en gemensam kristall.

Jag antar att det är det som är löst på NerdCam3d...

Thullen
2015-01-08, 20:24
Ser intressant ut men frågan är hur bra det verkligen blir. En mottagare per öga kommer ju innebära att du garanterat kommer få olika störningar på respektive öga, det kommer ju ge en huvudvärk som må heta duga?

edit: såg nu att Xermalk hade samma fundering :p

Xermalk
2015-01-08, 20:30
Inte bara funderingar ;) Kollade en hel del på olika 3d lösningar för ett tag sedan, när där va ett bra erbjudande på blackbird 3d kameran.

Folk har redan testat 3d med 2 mottagare och konstaterat att det inte är vidare skoj om man inte flyger på extremt kort avstånd ;) Man får huvudvärk och mår illa väldigt fort när det bara är störningar på en av bilderna.

Om ett par år kan det vara läga ett fundera på 3d tekniken, då det måste underlätta något extremt när man flyger lågt och snabbt med en 250 multirotor.