handdator

Visa fullständig version : Hur kalibrerar jag tbs bulletproof 30amp esc?



runurnext
2015-01-08, 19:31
Har kikat på deras video hur dom drar ur alla kablar och pluggar in dom till en förgreningskabel med 4 stift, sedan in i kanal 1 trhot, men min fråga jag som kör med en frsky x8r och s-bus hur gör jag då?
Dår jag inte använder kanal 1 för gas?
Känner mig lite låst.

tillägga körs med Naza m-lite gps

MvH Jocke

DrHanke
2015-01-08, 20:01
Du kan väl fortfarande koppla in reglagen i THR kanalen på mottagaren å göra en kalibrering... Även om du kör sbus så kommer fortfarande kanalerna ut på vanliga stiften också.

runurnext
2015-01-08, 20:19
Mja så långt tänkte jag inte riktigt, tack för ett snabbt svar, nu ska jag bara försöka fixa en kabel och testa detta.

DrHanke
2015-01-08, 20:39
Har du ingen kabel så går det ju att göra detta med varje reglage, tar lite längre tid men gör bart iaf :)

runurnext
2015-01-09, 18:21
Så då, hitta ingen kabel så slaktade ihop en 4->1 med lite honor jag hitta :)
En fråga till då, suck säg. . . kalibrerade och verkade fungera drog upp gasen på max, tjoffa i batteriet drog ner gasen då spela den en liten trudilutt, gasade sakta upp på max och ner igen.

Men det jag undra över va en som skrev att jag skulle kalibrera dosan i naza med endpoints satta på 100?
Lite där jag blev tveksam om jag missat något.

remsan
2015-02-11, 20:24
Jag kalibrerade med Naza'n på. Som Hanke sa, drog ut en reglage i taget och stoppade den i transmittern.


https://www.youtube.com/watch?v=ub7YYBeC1eQ