handdator

Visa fullständig version : Försäkring I Finland



338federal
2015-01-17, 13:40
Hejsan Boys and Girls. Tänkte höra om medlemsavgiften innehar försäkring och om den gäller tex i Finland? Skall på heliträff och de vill att man har någon av rcflyg försäkring. Om man måste betala en extra slant för ett försäkring via rcflyg så betalar jag gärna.

Om medlemskapet har och gäller i Norden. Kan man skriva ut ett bevis på försäkringen?

McRegor
2015-01-17, 16:10
Här kan du läsa - http://www.rcflyg.se/forum/cmps_index.php?pageid=Forsakring
Om jag tolkar detta rätt så gäller ansvarsdelen i Norden men olycksfallsdelen bara i Sverige - men det är min högst personliga tolkning av de länkade försäkringsbreven. Henke kanska kan ge en utförligare tolkning.
Sen får gärna Henke tolka vad försäkringen gäller för och vad den inte gäller för - t ex står det att den inte gäller för flygning i "privat regi". Sen står det faktiskt "Mobillflygning" och inte Modellflygning i försäkringsbrevet...:)
Roger

Razor
2015-01-20, 11:19
Det hadde vært fin med en konkretisering av forsikringen.Det hadde
også vært fint om Styrelsen hadde en felles tolkning.
Hva er flyvning i privat regi?
Gjeller forsikringen når jeg flyr på min klubbflyplass,uten det er stevner eller treff, i klubbens regi?(Søndagsflyving og trening).
Gjeller forsikringen i det hele tatt når jeg er bosatt på andre siden grensen(Norge)?
Mvh:Kjell-Egil.