handdator

Visa fullständig version : Hemsidan hackar!!



Thomas
2015-01-17, 18:00
Åtminstone för mig.
Ibland funkar det perfekt att öppna rcflyg.se och forum, men vid vissa tillfällen är det tvärstopp. Får nån konstig förklaring med "Try Again".....
Är det fler som har problem?
Är det något som går att åtgärda?

bokis
2015-01-17, 18:06
Jepp..allt som oftast segt,då o då tvärstopp--
Jag skickade en fråga till Hanke,får se vad som händer..

Nimbus-Bert
2015-01-17, 18:12
Säkert Bamse eller Skalman som strular.:banghead:

Peter_L
2015-01-17, 18:17
Det där har jag också märkt. Nån gång om dagen så ligger sidan nere och går inte att komma åt alls.

DrHanke
2015-01-17, 18:18
Webhotellet har haft problem med DoS attacker, Leo som har hand om våran och 52st till servrar har byggt om och flyttat alla servrar under slutet av veckan samt vidtagit flera andra åtgärder så förhoppningsvis skall det vara mycket bättre nu :)

Även Telia, bredbandsbolaget med flera har också haft DoS attacks problem mot DNS så det är flera olika saker som påverkar. Vi har själva haft lite strul främst senaste veckan på jobbet med detta.

Peter_L
2015-01-17, 18:25
.....slutet av veckan samt vidtagit flera andra åtgärder så förhoppningsvis skall det vara mycket bättre nu :)



Vad räknas som slutet av veckan. Det var nämligen dött en stund på eftermiddagen idag också. (Nån timme)

DrHanke
2015-01-17, 18:26
Vad räknas som slutet av veckan. Det var nämligen dött en stund på eftermiddagen idag också. (Nån timme)

Aj då, fick från Leo senast igår på dagen ... Tidpunkt ungf ?

simonarvestrand
2015-01-17, 18:41
va väl dött vid 11 tiden eller nått sådant. om jag inte minns fel

INK
2015-01-17, 20:10
sten dött för några timmar sedan också

McRegor
2015-01-17, 20:17
Yepp - sent i e m var det tvärdött.

DrHanke
2015-01-24, 09:05
Jag har stängt av Tapatalk funktionen som verkar vara en stor bov i dramat för att se om forumet beter sig bättre...

McRegor
2015-01-24, 09:19
Tycker tyvärr att det är segt fortfarande - t ex när man trycker på "Nya inlägg....". Det är i vart fall ojämna svarstider - från hyfsat till tämligen segt. Och det en lördag morgon när rimligen aktiviteten på nätet inte är speciellt hög.
Roger

bokis
2015-01-24, 09:25
Den mår inte bra..Seg...

Janza
2015-01-24, 10:35
Jag har också svårt att komma in ibland på sidan.

freddan_6
2015-01-24, 11:21
Har varit segt senaste par dagarna. Även idag.

DrHanke
2015-01-24, 20:15
Jo den har varit seg till och från, dels pga en DoS attack, dels pga attacker på webhotellen på servern dels som det verkar pga TapaTalk så vi jobbar från alla olika fronter...

Thomas
2015-01-24, 20:35
Så här såg rcflyg's hemsida ut för mig för ett tag sen, men med texten "www.rcflyg.se (http://www.rcflyg.se)"
Är det nu svensktmodellflyg's tur att bli DDOS-attackerad??

50137

DrHanke
2015-01-24, 20:38
Såg att den också har problem, säkert liknande sak hos deras webhotell skulle jag tro. Det är sjukt mycket attacker just nu.

DrHanke
2015-02-04, 21:17
Vi har hittat felet och det har ni säkert märkt av senaste veckan att det är lite snabbare numera...

Om någon skulle vilja kolla in lite eventuell framtid och komma med lite kommentarer så kika in här:
OBS det är en import, man kan inte regga sig som ny medlem, det är ok att blaja runt med text för att prova :) Go nuts bara!
http://www.rcflyg.se/xf/

Ålänning
2015-02-04, 21:27
Woho! Händer grejjor. =) Hur ser man vilket inlägg som är oläst/läst?

DrHanke
2015-02-04, 21:40
Klicka på "Olästa inlägg" uppe i menyn eller så är de ljusblå i listan, ungf samma som det fungerar idag.

Rekomenderar att ni även provar en padda eller en telefon, jag tycker det är riktigt snyggt, om man jämnför med ex Tapatalk...

Sen kommer nog en del bli glada över en funktion för att "Ignorera Forum"... :)

bokis
2015-03-01, 09:06
Till och från kommer jag inte in på RCFLYG,kan gå ett par timmar och sen funkar det igen?Man klickar på länken till hemsidan,ibland så hoppar den tebax till google,ibland står det bara o snurrar ,se kan jag få upp överskriften o bakgrunden men inget mer..Den här gången går jag in via Proxy http://downuptime.net/proxy/browse.php?u=http%3A%2F%2Fwww.rcflyg.se%2Fforum%2F forumdisplay.php%2F110-Allm%C3%A4nt-och-Tips&b=28 .är det bara så i min ända?Eller kan det vara så att det är fler som märker nåt?Kan vara bra o veta....

McRegor
2015-03-01, 09:28
Tjena Bokis,
Under de senaste veckorna har jag inte upplevt några störande problem alls med denna sajt utan den har flutit på utmärkt.
Roger

bokis
2015-03-01, 10:19
Tack Roger!:icon_pidu:

Ålänning
2015-03-01, 11:21
Töm cachen/testa annan webläsare.

Ted_B
2015-03-02, 05:01
Jag har också problem med att komma in på sidan, tar tvärstopp ofta, sedan tar det några timmar innan man kommer in igen. Jag kör med internet explorer men firefoxfunkar lika dåligt. Problem både på mobilen, bärbara och stationära datorn.

MasterZap
2015-03-02, 09:41
Är Tapatalk påslaget igen?

/Z

McRegor
2015-03-02, 10:46
Som jag redan sagt - inga upplevda problem f n...
Kör W7 + Chrome.
Roger

dvogonen
2015-03-02, 10:48
Tapatalk har varit påslaget ett bra tag. Vad jag förstod gjorde det vare sig till eller från att ha Tapatalk avslaget. Även när Tapatalk-stödet var avslaget så uppstod periodiska problem med tillgängligheten.

Jag använder Tapatalk för att läsa 4-5 olika forum och det är helt klart något som är skumt med RCFF. Det händer ofta att inläsningen av ämnen etc hakar upp sig och totalstannar. Om jag då avbryter hämtningen och försöker igen fungerar allt oftast som det skall. Jag tolkar detta som samma problem som man ibland ser med webben, dvs att den hackar vid inläsning av ämnen. Jag har aldrig sett ett liknande beteende i något annat forum.

bokis
2015-03-02, 15:49
Precis så Kjell,klickar man på ett ämne så blir det tvärstopp men i mitt fall så hänger det sig totalt.
Ted och jag upplever samma sak men igårkväll testade Hanke(kära Admin) o jag något nytt,jag uppdaterade routern (ASUS) och än så länge verkar det bra sa han som hoppade från Empire State när han passerade våning 38..
F.ö är det här det enda stället på webben detta händer så även där får Kjell medhåll..Nåt skumt är det..

McRegor
2015-03-02, 17:10
Hmmm...även jag har en Asus-router (RT-N56U) men har som sagt inte alls upplevt era problem. Men jag kanske haft nyare programvara i min än vad du haft, Bokis. Fast även på jobbet har det fungerat bra. Då har man väl haft tur då för en gångs skull...:)
Roger

Jorgen
2015-03-02, 17:44
Det har fungerat utmärkt för mig den sista tiden.

DrHanke
2015-03-03, 14:27
Första felet där det var delvis segt delvis ingen kontakt alls visade sig vara något slags fel på en VMware ESX maskin, efter flytt till en annan så fungerade allt i turbo fart igen.

Nu verkar dock Bokis ha ett nytt mysko fel/fenomen, jag har för ca 1 år sedan pratat med några som haft liknande fel och alla verkar köra Telia ADSL så jag är jättenyfiken på om flera upplever detta intermittenta felet och i så fall vilken leverantör ni har samt IP adress.

McRegor
2015-03-03, 17:15
Inte Telia - Bredbandsbolaget ADSL hemma. På jobbet har vi fasta linor via Telenor. Men för ADSL så nyttjar väl de flesta operatörer samma utrustning i kopplingsstationerna om jag fattat detta rätt... Fast DNS-servrarna är ju olika så kanske ligger problemet på den sidan för Telia-abonnenterna ? Kanske borde Bokis testa andra DNS-servrar om han inte gjort det redan...
Roger

bokis
2015-03-03, 17:25
Har inte haft en hickup efter uppdateringen av routern även om man (läs jag) kan ha tvivel om detta är lösningen,kan inte förstå hur endast RCFLYG varit påverkad men jag håller tummarna att jag har haft tur..Bonus är också att den är tvärsnabb numera när man kikar runt härinne..
Routern är nån sån där blinkande tingest som lystrar vid namnet ASUS RT-AC68U...

UndCon
2015-03-03, 17:45
Telia Fiber -funkar bra...

Är det VMWare ESXI som är bakom det hela så är servern wom RCflyg ligger på virtuell...eller var det något annat som var virtualiserat på vägen?

Vi kör det på jobbet...

DrHanke
2015-03-03, 18:19
UndCon japp det är ett VMware ESXi som hypervisor och på den ligger i vårt fall en virtuell FreeBSD server.

Ted_B
2015-03-03, 19:26
Igår och idag har det funkat bra för mig, inte några stopp alls.
Jag har Telia adsl.