handdator

Visa fullständig version : Hobbyking 250 quad



Henke80
2015-02-09, 11:11
Hej.

Någon som har kört med dessa ramar?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__47075__HobbyKing_FPV250_Quad_Copter_A_Mini_Sized _FPV_Multi_Rotor_kit_.html

Mvh Henrik

Data Dan
2015-02-09, 12:08
Ja men tycker det är skräp

Matfarsan
2015-02-09, 12:48
Jag har beställt denna men kan tyvärr inte lämna något omdöme då jag inte hunnit montera ihop och prova maskinen ännu :)
http://www.banggood.com/ZMR250-H250-250mm-Fiberglass-Mini-Quadcopter-Multicopter-Frame-Kit-p-933189.html

Henke80
2015-02-09, 12:56
Ja men tycker det är skräp


Varför skräp??

Henke80
2015-02-09, 12:57
Jag har beställt denna men kan tyvärr inte lämna något omdöme då jag inte hunnit montera ihop och prova maskinen ännu :)
http://www.banggood.com/ZMR250-H250-250mm-Fiberglass-Mini-Quadcopter-Multicopter-Frame-Kit-p-933189.html


Är ju inte samma ram i länken som jag har...

Zallisen
2015-02-09, 13:52
Bryts en arm behöver du byta hela ramen? Utformningn är fruktansvärd när det kommer till att få plats med alla komponente man behöver? Den är helt värdelös med andra ord.

Matfarsan
2015-02-09, 14:29
Är ju inte samma ram i länken som jag har...

No shit, nu måste jag polera brillorna :applouse:
Såg inte att du hade så många inlägg och förmodligen proffs på denna sport utan detta var bara tänkt som ett snällt inlägg att det finns andra billiga ramar.
Men nu med facit i handen inser jag att du förmodligen har koll på dessa kinasidor och billiga ramar.
Så jag ber om ursäkt och ställer mej i skamvrån resten av kvällen och lovar att inte svara på postar från folk som har mer än 150 inlägg på denna sidan :crazy_pilot:

Witalis
2015-02-09, 15:52
Är du sugen på att testa så har jag en över. Dock så saknas den lilla buren på toppen.
20kr + frakt så är den din[emoji2]

Henke80
2015-02-09, 23:40
No shit, nu måste jag polera brillorna :applouse:
Såg inte att du hade så många inlägg och förmodligen proffs på denna sport utan detta var bara tänkt som ett snällt inlägg att det finns andra billiga ramar.
Men nu med facit i handen inser jag att du förmodligen har koll på dessa kinasidor och billiga ramar.
Så jag ber om ursäkt och ställer mej i skamvrån resten av kvällen och lovar att inte svara på postar från folk som har mer än 150 inlägg på denna sidan :crazy_pilot:

Hej. Ja det va jättesnällt att du postar om en annan ram. Men trodde bara att du såg fel. Därför jag skrev som jag gjorde. Jag är inget proffs. Utan en nybörjare med många frågor, är det inte så man lär sig?

Jag har denna ramen redan. Så jag va bara ute efter bra o dåliga erfarenheter
från andra medlemmer som har flugit med dessa.

Mvh Henrik

Henke80
2015-02-09, 23:44
Är du sugen på att testa så har jag en över. Dock så saknas den lilla buren på toppen.
20kr + frakt så är den din[emoji2]

Hej o tack. Men har redan en i min ägo...

Henke80
2015-02-09, 23:47
Bryts en arm behöver du byta hela ramen? Utformningn är fruktansvärd när det kommer till att få plats med alla komponente man behöver? Den är helt värdelös med andra ord.

Men det skryts ju om hur stark ramen är. Ja iofs beror det väl på hur hårt man kör. Sen med platsen förstår jag dig men beror ju åxå på vad man sätter dit. Jag ser ju ingen fpv maskin i denna ramen. Utan mer drivlinor med ett litet fc kort o pdb. Sen klart accen. Kanske man kan hänga undertill.

Mvh Henrik

the_storm
2015-02-10, 01:07
Henke, om jag inte missminner mig så sålde jag den ramen till dig! I min mening är det en bra och enkel ram som tål mycket stryk. Visst går det inte att byta en arm om man lyckas totalkvadda den, men då är ju inte en ny ram speciellt dyr. Jag använde min fpv250 för att lära mig flyga.. Körde små turnigy 1811-motorer, plush 6a reglage och 2s ackar.. I min mening perfekt att lära sig att flyga med. Visst, den rymmer inte hur mkt som helst, men det känns inte som att den ramen är avsedd för att packas full med prylar heller :)

dvogonen
2015-02-10, 06:34
Hej.

Någon som har kört med dessa ramar?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__47075__HobbyKing_FPV250_Quad_Copter_A_Mini_Sized _FPV_Multi_Rotor_kit_.html

Mvh Henrik
Jag flög massor med den ramen under förra säsongen och gillar den hårt. Fördelarna är att den är stryktålig och billig. Men den är inte lämpad för att montera FPV-utrustning. För att få plats med det måste man montera på en extrabur, som i och för sig är billig men ser rätt skör ut och ger extravikt. Satsa på något annan för FPV och använd den här ramen till line of sight.

Jag lyckades till slut bryta av en arm genom att flyga quaden rakt i backen med fullt motorpåslag. Innan dess hade jag kraschat fler gånger än jag kan minnas utan skador. Den är utan tvekan tålig.

Det enda jag inte gillar är landningsställen. Jag kan i alla fall inte komma på något sätt att få dem att sitta kvar. Jag ersatte dem till slut med bitar av PVC-rör som jag fäste med buntband. Å andra sidan har jag exakt samma problem med benen på min kolfiber-250. De brukar sitta en flygning.

Henke80
2015-02-10, 07:02
Henke, om jag inte missminner mig så sålde jag den ramen till dig! I min mening är det en bra och enkel ram som tål mycket stryk. Visst går det inte att byta en arm om man lyckas totalkvadda den, men då är ju inte en ny ram speciellt dyr. Jag använde min fpv250 för att lära mig flyga.. Körde små turnigy 1811-motorer, plush 6a reglage och 2s ackar.. I min mening perfekt att lära sig att flyga med. Visst, den rymmer inte hur mkt som helst, men det känns inte som att den ramen är avsedd för att packas full med prylar heller :)

Hej
det stämmer jättebra. Hade inte heller tänkt att proppa den full med prylar.
utan mer en rolig maskin till rasten på jobbet eller bara ha den i bilen.

Mvh Henrik

Henke80
2015-02-10, 07:30
Jag flög massor med den ramen under förra säsongen och gillar den hårt. Fördelarna är att den är stry

Det enda jag inte gillar är landningsställen. Jag kan i alla fall inte komma på något sätt att få dem att sitta kvar. Jag ersatte dem till slut med bitar av PVC-rör som jag fäste med buntband. Å andra sidan har jag exakt samma problem med benen på min kolfiber-250. De brukar sitta en flygning.
Det håller jag med om. Fick de inte ens att fastna i ramen. Men pvc rör o buntisar låter bra. Det tipset tar jag med mig. Tack.

Mvh Henrik

McRegor
2015-02-10, 08:01
Har en kompis som använder denna typ av bollar som landställ på 250-kärrorna - fastsatta med buntband - http://www.shoppingiq.se/golfpresenter/luftbollar-golf-12pack-orange-p-1342.html
Roger

Henke80
2015-02-10, 08:10
Har en kompis som använder denna typ av bollar som landställ på 250-kärrorna - fastsatta med buntband - http://www.shoppingiq.se/golfpresenter/luftbollar-golf-12pack-orange-p-1342.html
Roger

Hej Roger.
Haha. Vilken häftig boll. Jag funderade faktiskt först på pingis boll.
men vilken bra färg det e.

Vet du vikten??

Mvh Henrik

Witalis
2015-02-10, 08:24
Hej o tack. Men har redan en i min ägo...

Okej.
Då får den nog ligga kvar i påsen ett tag till[emoji2]

McRegor
2015-02-10, 08:48
Hej Henke,
Nu har kompisen i o f s vita bollar men dom kan inte väga många gram/st. Det är ju såna "golfbollar" som man kan träna med hemma på gräsmattan så dom kommer ju inte många meter = lätta.
Roger

Utmanaren2002
2015-02-10, 15:31
Hej Roger.
Haha. Vilken häftig boll. Jag funderade faktiskt först på pingis boll.
men vilken bra färg det e.

Vet du vikten??

Mvh Henrik

Mina bollar väger 6 gram/st
Köpta på biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Sport/Golf/Traningsgolfbollar-12-st-45970/
Funkar även som kraschupptagare!
Göran

Henke80
2015-02-10, 15:39
Kanon Göran. Till den butiken åker jag
ofta så de kan jag köpa. Färdiga buntbands hål i med.

Tack.
Mvh Henrik

McRegor
2015-02-11, 10:19
Kanon Göran. Till den butiken åker jag
ofta så de kan jag köpa. Färdiga buntbands hål i med.
Tack.
Mvh Henrik
...fast dom som var orange var ju en aning fräckare. Men du kan säkert koka dom i textilfärg och därmed ge dom nån roligare kulör.
Hälsningar
Roger

krisen
2015-02-25, 19:37
Har provat den ramen (och beställt två till på en gång sen jag hade sönder en arm efter att ha dragit den full fart rätt ned i backen) och visst är den lite knepig att montera på, men har du "long-versionen" så blir det genast smidigare. Däremot är det en idé att få upp styrkortet lite i mitten, eller ha det monterat med t.ex. 3M 3550 dual lock (finns på swedol t.ex.) för att lätt kunna lossa på det då det är nedsänkt och svårt att komma in med usb för uppdatering när det behövs (gäller iaf cc3d som jag kör).

Den finns även i en variant med något vinklade armar, men jag gillade inte den ramen, tyckte det blev fladdrigt och knepigt att flyga.

Största plusset här är priset iaf. Det sämsta är att du måste riva rubbet och bygga upp allt igen om du har av en arm, men de verkar var ganska hållbara generellt tycker jag.

Ang. benen som följer med så löser en klick superlim problemet med att de lossnar så lätt :)