handdator

Visa fullständig version : Multicopter och FPV i Västerås?



krisen
2015-02-25, 19:47
Tjena! Är ny i Västerås, och här i forumet :) Tänkte bara slänga ut en tråd och kolla om det finns några som flyger tillsammans häromkring?

Utmanaren2002
2015-02-25, 22:34
Hej
Jodå jag flyger FPV på Arosängen som är modellflygfältet i Västerås. Både flygplan och multisar. Kolla vår hemsida www.vmfk.se!
Vi hörs
Göran

krisen
2015-02-26, 08:12
Hej! Jag försökte registrera mig i forumet på vmfk igår, men det dök aldrig upp något verifieringsmail så jag har inte kunnat aktivera kontot. Jag får skicka iväg ett mail till någon ansvarig så kan de skicka igen kanske.

McRegor
2015-02-26, 10:28
Hej krisen,
Jag kollade genom att skapa ett nytt eget konto alldeles nyss och fick bekräftelsemailet omedelbart.
Så vad som hänt dig är inte så lätt att veta...
Jag kan ta bort ditt påbörjade konto om du vill göra ett nytt försök.
Hälsningar
Roger

krisen
2015-02-26, 13:00
Ja, ta gärna bort det så provar jag igen. Samma användarnamn som här.

Mvh

McRegor
2015-02-26, 13:27
Hej krisen,
Nu är du raderad..:)
Roger

philsson
2015-03-09, 23:27
Hah.. Så komiskt att jag inte kollade. Skapade precis en likadan tråd. Bor i Västerås och flyger två multirotor. Tyvärr inte blivit aktiv i klubben då jag föredrar att flyga lite på närmare håll och det kändes de tillfällena jag varit där att det är få med multirotor där men jag kan ha fel
Lägg gärna till mig på Facebook. Philip Johansson heter jag. (Bild på grön gubbe)

McRegor
2015-03-10, 06:26
Hej Philip,
Just nu är det väl allmänt lite stiltje med RC-flyget utomhus eftersom vi precis står i skiftet inomhus/utomhus-flygning men eftersom vi går mot ljusare och varmare tider så tilltar aktiviteten på vårt fält Arosängen successivt så du är hjärtligt välkommen att delta. Visst - det är det inte speciellt många multicopterflygare men ju flera som dyker upp, ju flera blir ni så det är lite självreglerande på det sättet. Och de flesta som börjar med multicopter brukar också så småningom börja flyga "vanliga" kärror eller heli och förutsättningarna finns ju för allt när man har ett bra RC-fält.
Hjärtligt välkomna hälsar
Roger
http://www.vmfk.se/

philsson
2015-03-10, 18:10
Tack för svaret McGregor. Kul grej det där med hur intresset växer. Byggde mig ett plan i foamboard nyligen så dina fördomar stämmer bra. Flygplan känns mer och mer intressant när man fått upp ögonen för någon form av rc.

McRegor
2015-03-11, 17:36
philsson - "fördomar" ? Nja -erfarenheter snarare...:)

philsson
2015-03-11, 19:39
Ja ordet kanske låter lite negativt, men det är sant som du säger.