handdator

Visa fullständig version : Roderutslag P-51 Mustang?



Matwes
2015-03-16, 18:01
Hej,

Håller på med min första flygplans-setup av en noname (kines) P-51 Mustang 1200mm. I den högst bristfälliga manualen står ingenting om hur stora utslag det skall/bör vara på respektive roder. Är det någon som kan ge mig lite tips?

Tack på förhand.

Michael
2015-03-16, 18:31
Här är bruksanvisningens till Dynams P-51 med 120 cm spännvidd komplett med rekommenderade inställningar, bl.a. roderutslag:

Dynam P-51 (http://www.dynam-rc.cn/uploadfiles/dlm/file/112%20DY8939%20.pdf)

Minst lika viktigt som roderutslagen är tyngdpunktsläget.

P-51 är inte vad man skulle kalla "bästa nybörjarplanet", så ta gärna hjälp av någon kunnig vid de första flygförsöken

karstena
2015-03-16, 18:37
det kommer jo lidt an på hvor meget safoy dans du har i fingerne. Er du meget nervøs så gi den lidt mindre. Jeg har det sådan at jeg har en 3 punkts knap. Det giver 3 flymoder. Når jeg starter har jeg lite utslag når jeg er kommet op og vil lege så vibber jeg knappen og få så fuldt utslag.

Matwes
2015-03-16, 18:55
Tack för info!

Flygningen är säkert inga konstigheter. Förvisso nybörjare på flygplan men jag har flugit helikopter i flera år och hanterar min E-Flite Apprentice utan problem. Loop, roll, stall turns, kuban 8 och sånt... startar/landar utan problem från smal grusväg hemma.