handdator

Visa fullständig version : Reservdelar till Hubsan X4



Limeliz
2015-03-26, 13:04
Jag söker tips på butik som har mycket reservdelar till Hubsan? Jag har kollat några lokala butiker i Stockholm samt internetbutiker ute i landet och alla har slut på t.ex. motorer, laddare och batterier eller tar ut mycket högre priser än övriga. Hobbex som jag pratat med har inte fått någon leverans på över en månad, så är det Hubsan som slutat leverera eller något annat som strular?

Jag är inte främmande för att köpa från utländska butiker, så länge pris + frakt är OK. Så tips sådana uppskattas också!

Fluf
2015-03-26, 13:17
Kika på Banggood. Lite leveranstid, men mycket bra priser och ofta fri frakt (från kina). Köper en del därifrån. Passa på att köpa ett gäng extra batterier för kaffepengar :)

the_storm
2015-03-26, 13:28
Jag har en x4 som jag inte använder längre. Du kan få köpa den med laddare, batteri, osv för ett bra pris :)

Ted_B
2015-03-26, 15:25
Det finns billigt på ebay, sök på hubsan crash pack:
http://www.ebay.co.uk/itm/Hubsan-X4-H107C-Helicopter-Accessories-Quadcopter-Crash-Pack-Kit-Red-White-Body-/261795292912?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cf43726f0

Matjon
2015-03-26, 16:51
Har du kollat hos Hobbyequipment?
http://www.hobbyequipment.se/reservdelar-och-tillbehor/dronare/

Limeliz
2015-03-28, 14:48
Tack för tipset om hobbyequipment.se, trevlig sida! :-)

Ska kolla Ebay också!


Jag har en x4 som jag inte använder längre. Du kan få köpa den med laddare, batteri, osv för ett bra pris :)

Skick, ålder och pris? Hur känns motorerna om du snurrar på dom för hand, snurrar de fint eller märks något (huggande?) motstånd?

the_storm
2015-03-28, 15:32
Skicket är bra förutom att den saknar en gummiplutt under ena benet. Motorerna ska vara bra! Har bytt två, och har två extra oanvända motorer liggandes i någon låda. Har två fjärrkontroller varav den ena är oanvänd. Köptes väl i november någon gång.. Mest legat i lådan hemma.. 250 + frakt :)

Limeliz
2015-03-28, 15:37
Skicket är bra förutom att den saknar en gummiplutt under ena benet. Motorerna ska vara bra! Har bytt två, och har två extra oanvända motorer liggandes i någon låda. Har två fjärrkontroller varav den ena är oanvänd. Köptes väl i november någon gång.. Mest legat i lådan hemma.. 250 + frakt :)

laddare + batteri(er)?

the_storm
2015-03-28, 18:30
Minst en laddare, 3 batterier varav ett är dåligt, så egentligen två batterier..