handdator

Visa fullständig version : Goa flygställen runt Göteborg sökes.



Sidor : [1] 2

Steflo112
2015-03-28, 11:05
Hej
Jag (oc h säkert flera till) tar gärna emot tips om riktigt goa ställen att flyga på i Göteborgstrakten.
Vad är då ett bra ställe?
T.ex. Skog med lagom glesa träd utan undervegetation som ändå släpper in så mycket ljus att man ser bra.
Parkmiljö med lite "hinder", klippta gräsmattor och något enstaka utplacerat träd eller liknande.
Sen till det svåraste, det bör helst vara näst intill folktomt. Jag vill inte flyga över eller i närheten av folk.
Kom med bra förslag så börjar vi bygga en "flygkarta" över Göteborgområdet med "ratade" ställen.
//Stefan

Mr. Rosso
2015-03-31, 01:43
Bra idé! Jag har precis börjat flyga med min första quad och bästa stället hittills ( nära där jag bor) är en rad med fält ute vid Eklanda längs med Frölundagatan. Inte jätte rolig terräng, men öppet och oftast fritt från folk. Hur är det i slotskogen? Kan tänkte mig att det oftast är mycket folk vart man en är i slotskogen.
Min plan i vår är att cruisa med hojen och leta upp ställen ;)

Fluf
2015-03-31, 10:33
Jag flyger mycket på Kvibergs fotbollsplaner, Kring planerna är det ofta promenerande folk, men på själv planerna är det oftast lugnt och fint. En del nyfikna åskådare kommer och frågar om hobbyn då och då, bara trevligt.

Finns ett 30tal planer i rad så ganska gott om utrymme.

kronblom
2015-03-31, 11:30
VI kanske får nöja oss med tanken på fotbollsplaner och sätta ut sådana här. :)
http://www.blackrockrc.com/

Jorgen
2015-03-31, 18:39
Ute i Arendal finns ett ställe där vi brukade åka motorcykel för många år sedan. De stora grushögarna därute kan nog vara kul att spaka runt om man håller sig på låg höjd.

https://www.google.se/maps/@57.7034795,11.801872,180m/data=!3m1!1e3?hl=en

Boar
2015-04-01, 08:37
VI kanske får nöja oss med tanken på fotbollsplaner och sätta ut sådana här. :)
http://www.blackrockrc.com/

Man kan ju drömma.. Kan vi få ihop ett gäng med denna nivån på skicklighet tro? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Qihh3sTJKYI

Steflo112
2015-04-01, 21:54
Tack för alla goa förslag. Jag får kolla upp dessa vid tillfälle.
Slänger in mitt flygställe då. Sjöbacka i Fiskebäck, jag bor ju ca 500 meter därifrån. Ni som sett mina YT-klipp vet hur det ser ut eftersom jag nästan enbart flyger här.
https://www.youtube.com/watch?v=6er7YzFmOyo
Fälten vid Eklanda är väl helt öppna gräsytor? Var parkerar Du?
Jag och Kronblom testade förra helgen Azaleadalen i Slottskogen men upptäckte att det var lite för litet.

https://www.youtube.com/watch?v=OzWCUFCYN-8
Kviberg med några Airgates hade varit skitkul att testa.
Arendal med stenhögar är nog alldeles för farligt för mig. Blackouten hade nog aldrig överlevt en session därute men det kanske finns bra ställen runt omkring. Bra förslag som bör kollas upp.
Boar bara så att du vet så är nog de fpv-flygarna bland de 10 bästa i världen just nu. BorisB, MetallDanny osv
The quest på den ultimata quadd fältet fortgår. Härligt.

Boar
2015-04-01, 23:03
Känns lite sådär med så mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite oväntat med vrålandet från multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana där tro? :p

Jorgen
2015-04-02, 17:00
Att flyga racing ute i Arendal är nog inte en bra ide, det blir ju lite fler crasher då. Jag tänkte mest på lite kul flygning i en lite mer tredimensionell miljö. Det är ju åtminstånde bättre än att fastna i trädkronor eller att flaxa runt bland byggnader :D

eAk
2015-04-03, 19:45
https://www.youtube.com/watch?v=ETe6dvgi6_Y
Här kan man va :)
på valfri golfbana dvs

Men man måste se till att det inte springer runt golfare när man flyger.

Jorgen
2015-04-03, 20:32
Öhh, vad hände? Det såg ju nästan ut som om du gjorde det med mening.

Men golfbana? Det kostar väl en del att spela och jag skulle kunna tänka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker på deras gräsmatta även om det är nästan tomt där.

eAk
2015-04-03, 20:43
Plocka upp allt och stampa tillbaks gräset.
Det var något fel med min mottagare. Du ser i klippet att den rycker till och har sig. Det är för att den tappar mottagningen och den kommer tillbaka som med din geco

Öhh, vad hände? Det såg ju nästan ut som om du gjorde det med mening.

Men golfbana? Det kostar väl en del att spela och jag skulle kunna tänka mig att en och annan kan bli lite bitter om vi leker på deras gräsmatta även om det är nästan tomt där.

Jorgen
2015-04-03, 21:26
Det kan inte vara lätt för en mottagare att överleva miljön i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

Låter du motorerna gå vid failsafe? Det är ju ganska bra om man Gopron inte tar smällen när quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

I mitt fall så var det ju inte helt oväntat att räckvidden skulle bli dålig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle när jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 så nu fungerar 5.8GHz tillräckligt bra för mig.

eAk
2015-04-03, 21:50
Den har blivit blöt i snön mycket. Började strula i fjällen efter ett par landningar 20 cm under snö -20 och kortslutningar
Jag kör utan failsafe. Den nya ram modden jag byggt skyddar ju Gopro då den sitter där ccd annars sitter.

Men nu vet jag att modden fungerar som den ska så jag och lillebror ska göra ej ambitiös reklam film och foton. Sedan blir det att låta cnc fräser gå dagarna i ända förhoppningsvis.


Det kan inte vara lätt för en mottagare att överleva miljön i en quad som man brukar krascha med ganska ofta.

Låter du motorerna gå vid failsafe? Det är ju ganska bra om man Gopron inte tar smällen när quaden singlar ner mot marken med fel sida upp.

I mitt fall så var det ju inte helt oväntat att räckvidden skulle bli dålig med kinesisk skitmottagare och 1.3GHz video, allt blev ju som det skulle när jag bytte tillbaka till 5.8GHz video. Jag monterade en Dominator mottagare i mina Predator V1 så nu fungerar 5.8GHz tillräckligt bra för mig.

Steflo112
2015-04-04, 00:18
Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

https://youtu.be/QF6M_KfVXDY
Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.

Steflo112
2015-04-04, 01:19
Känns lite sådär med så mkt folk o hundar runt om.. Djur kan bete sig lite oväntat med vrålandet från multikopters.. Men hade vart najs en tidig morgon utan folk. Kan vi bygga en bana där tro? :p
Att bygga en bana i Fiskebäck går alldeles utmärkt men om det blir racing av så måste man hålla borta folk och djur. Eftersom man enbart lågflyger och det är inte lätt att hålla koll på annat en den egna quaden.

Steflo112
2015-04-04, 01:20
Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (läs idag):sarcastic:

Arfide
2015-04-04, 03:45
Vilken golfbana skall vi testa i morgon? (läs idag):sarcastic:

Haha! Det är ditt fel att jag har köpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebäck och såg någon sitta med fpv och flyga quad, insåg att jag var tvungen att ha och där började resan. Kul att du är medlem här också :)

Copterdude
2015-04-04, 09:58
Blir impad varje gång hur bra din Blackout går på 3S, skysst flygning.
Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser för FPV om det inte vore för golfarna som du skrev hehe.
Man blir lite avis på vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar på.
Golfbanorna jag har i närheten spelar folk på från tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare är inte normala.. :sarcastic:


Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

https://youtu.be/QF6M_KfVXDY
Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.

Steflo112
2015-04-04, 10:53
Haha! Det är ditt fel att jag har köpt en 250. Varit och promenerat hunden i fiskebäck och såg någon sitta med fpv och flyga quad, insåg att jag var tvungen att ha och där började resan. Kul att du är medlem här också :)
Skyll dig själv.
Fattar inte riktigt hur man kan inspirera någon när man sitter ner på en svart plastväska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasögon.:sarcastic:
Kul att Du hittade hit, vi får flyga tillsammans någon gång.

Steflo112
2015-04-04, 10:57
Blir impad varje gång hur bra din Blackout går på 3S, skysst flygning.
Golfbanor vore helt klart perfekta lekplatser för FPV om det inte vore för golfarna som du skrev hehe.
Man blir lite avis på vissa flygare utomlands som har stora folktomma parker och golfbanor som ingen verkar spelar på.
Golfbanorna jag har i närheten spelar folk på från tidig morgon i regn och rusk. Svenska golfare är inte normala.. :sarcastic:
Tack. Får hålla med, man ser så många underbara ställen att flyga på från utlandet hela tiden. Men jag tror att vi har säkert hur många grymt bra ställen oxå. Det gäller bara att hitta dom.

Arfide
2015-04-04, 11:24
Skyll dig själv.
Fattar inte riktigt hur man kan inspirera någon när man sitter ner på en svart plastväska och beter sig som en vit Stevie Wonder med mystiska glasögon.:sarcastic:
Kul att Du hittade hit, vi får flyga tillsammans någon gång.

Var nog första gången jag såg flygningen live. Bara ven till så kom en liten quad iväg i fullt ös. Sen vara de bara youtuba och googla o lära mig. Just det var första gången jag såg fpv. Det vore kul att göra. Jag behöver bara lära mig flyga lite innan dess:)

Steflo112
2015-04-04, 12:54
Själv började jag för ca 2 år sedan. Jag såg ett klipp med en quad flygandes över en sandstrand som såg precis ut som den där jag har min sommarstuga. Tänkte wow, det där måste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flög verkligen inte i Falkenberg utan någonstans i Australien.
Å nu är man fast.

eAk
2015-04-04, 13:17
Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.


Här är en film från samma tillfälle men med ett lyckligare slut.

https://youtu.be/QF6M_KfVXDY
Golfbanor måste ju vara dom ultimata fpv-banorna. Synd att det finns golfare på dom bara.

Ålänning
2015-04-04, 14:35
Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.
Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube använder? Har det komprimerat filmerna mer? När de är nya kan de vara sämre kvalitet än efter en stund, så var det förut i alla fall.

kronblom
2015-04-04, 16:34
Ihopsatt quad, fint soligt väder och laddade batterier. Men just det ja. Det är påskafton. Familjetid. :)

Steflo112
2015-04-04, 17:33
Det blir mycket bättre kvalitet på ditt youtube klipp. Mina ser ut som video cd från 90 talet.
youtube har ändrat på något så det blir dåligt för mig. Jag vet inte vad.
Jag vet tyvärr inte heller. Men din 4a borde ju producera bättre kvalitet än min 3a. Googla upp vilka inställningar du skall göra både i GoPron och datorn innan du publicerar nästa gång.

eAk
2015-04-04, 22:08
Framerate i filmklippet du gjort? Framerate YouTube använder? Har det komprimerat filmerna mer? När de är nya kan de vara sämre kvalitet än efter en stund, så var det förut i alla fall.
youtube använder sitt egna format och det har jag ej. Gopro spelar in i prores 2.7k. Kanske om jag ökar bitrate massor, mina klipp laddar ju ändå upp på någon minut. Skadar inte om det tar 30 minuter istället för 30 sekunder. men sedan dom ändrade komprimering i höstas ser allt på Youtube riktigt illa ut. Precis som att gå tillbaka till 90 talet och real media över 56k modem.

kronblom
2015-04-05, 23:57
Här kommer dagens flygning. Jag var uppe på brudaremossen. Inget dumt ställe faktiskt. Så länge man kommer ihåg att man sitter på en kulle och inte flyger för lågt på någon sida... *host* :)

Jello finns så jag får uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.

https://www.youtube.com/watch?v=A042LogpdAg

eAk
2015-04-06, 00:18
Flera kass lager. Fixxa dessa först 2 eller 3 motorer låter kasst.


Här kommer dagens flygning. Jag var uppe på brudaremossen. Inget dumt ställe faktiskt. Så länge man kommer ihåg att man sitter på en kulle och inte flyger för lågt på någon sida... *host* :)

Jello finns så jag får uppenbarligen trixa lite med mobiusplattan.

https://www.youtube.com/watch?v=A042LogpdAg

kronblom
2015-04-06, 10:28
Splitter nya cobra 1960. :(
Typiskt. Aldrig fixat några motorer. Gissar att jag behöver prylar som jag antagligen inte har. :/

Är det något man kan kolla manuellt? Det är inga glapp och de är knäpptysta när jag vrider på de. Är det vid höga RPM det märks?

Steflo112
2015-04-06, 11:18
Stoppa pressarna. Jag tror inte det är något fel ÖHT på dina motorer. Det är garanterat mobiusen som gör att det låter som det gör. Min Blackout låter exakt likadant när jag använder mobiusen men med GoPron låter motorerna grymt bra. Sen hade jag otroligtr svårt att bli av med jellon i mobiusen. Du måste nog ha en grymt balanserad quad och precis rätt hård "mobius-platta" för att slippa jellon. Det går naturligtvis men är väldigt svårt. jm2c

Boar
2015-04-06, 11:45
Sätt dämpskum under mobiusen på 250n. E d typ en zmr eller liknande så kan man alltid bygga en liten ramp med dämpskum, så får man dessutom lite lutning på kameran. Har även använt typ latex-foam som finns o köpa i ark.

Min mobius ger ingen jello alls, men det beror oftast på obalanserade propellrar i mitt fall om det skulle hända.

eAk
2015-04-06, 13:59
Okej kanske kameran som får det att låta så. Men på mina videoklip låter det precis så när något lager är kass. Då byter jag bara ut motorn. men det krävs oerhört lite fel på lagret för att man ska få Jello. Du kan jämföra ljudet på mitt senaste klipp och det från fjällen.

eAk
2015-04-12, 11:34
Jag har tänkt på det lite. Vi har ju massor av grus gropar häromkring. Det kan vara kul att flyga i dom. Siktar på att ha min quad flygklar till helgen (väntar på att få Hem mina nya ccd kameror.

kronblom
2015-04-12, 14:21
Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:
http://www.hobbyplastic.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=138&products_id=3004
Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.

eAk
2015-04-12, 16:16
Hmm...kameraplattan sitter endast fast med 4 gummi dämpare. Jag har nyligen fått hem dessa:
http://www.hobbyplastic.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=138&products_id=3004
Undrar om det hjälper något att ha detta mellan plattan och mobiusen.
Kanske. Ser inte vilket material det är gjort av. annars finns denhär moongel som alla pratar om. Något silikonaktigt som klibbar. Man tvättar tydligen bara av deti varmt vatten så får det tillbaka sin klibbiga fästförmåga. Men min mobius är mer eller mindre vibrationsfri med dom vanliga dämp bollarna man får med till gimbals och zmr ramarna. Har en 3d printad som låter mig använda skalet man fick med till mobiusen.

Arfide
2015-04-12, 19:35
Själv började jag för ca 2 år sedan. Jag såg ett klipp med en quad flygandes över en sandstrand som såg precis ut som den där jag har min sommarstuga. Tänkte wow, det där måste jag bara testa. Googlade upp flygaren som visade sig vara Justin (juz70) och han flög verkligen inte i Falkenberg utan någonstans i Australien.
Å nu är man fast.


Hej! Ska du ut o flyga nån kväll/eftermiddag i veckan? Hakar gärna på och testar lite och observerar om det går för sig :)

spretten
2015-04-12, 22:43
Blir det något till hälgen vill jag också föja med! :) Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

eAk
2015-04-13, 16:43
Det ser ut som alla delar för att färdigställa min quad trillar in med posten imorgon.

Hade varit görskojj om vi kunde fåihop ett större gäng.
Tjejen jobbar natt hela helgen så jag får massa tid för mig själv.


Blir det något till hälgen vill jag också föja med! :) Grusgroppar är nog fränt att flyga i.

Arfide
2015-04-13, 17:34
Det ser ut som alla delar för att färdigställa min quad trillar in med posten imorgon.

Hade varit görskojj om vi kunde fåihop ett större gäng.
Tjejen jobbar natt hela helgen så jag får massa tid för mig själv.

vore riktigt kul! Skulle behöva titta o lära mig lite för o bli bättre själv. Jag kan dagen på lördag eller söndag eftermiddag. Eller valfri veckodagskväll :)

kronblom
2015-04-13, 17:53
Uppdatera med tid och plats så kanske jag också kan haka på. :)

Ceasar
2015-04-13, 18:00
Vore kanonkul jag hänger gärna på.
Behöver väcka 250:n efter vintern ;-)

Magpe027
2015-04-13, 18:19
Hej
Flyger både i Fiskebäck och Arendal men hänger gärna på och flyger! Säg till bara!

Vi har startat en Facebook grupp för att kunna bjuda in till "evenemang". Gå gärna med sök på 250FPVracing (https://www.facebook.com/groups/864070556967701/)

Mvh Magnus

kronblom
2015-04-13, 18:32
Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8? ;)

Arfide
2015-04-13, 18:36
Hej
Flyger både i Fiskebäck och Arendal men hänger gärna på och flyger! Säg till bara!

Vi har startat en Facebook grupp för att kunna bjuda in till "evenemang". Gå gärna med sök på 250FPVracing (https://www.facebook.com/groups/864070556967701/)

Mvh Magnus

Bra initiativ! Jag bor i väst men kan ta mig mer eller mindre varsom för att få flyga och tjöta lite.

eAk
2015-04-13, 20:32
Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8? ;)
Jag har vit antenn :)

Steflo112
2015-04-13, 21:30
Hej! Ska du ut o flyga nån kväll/eftermiddag i veckan? Hakar gärna på och testar lite och observerar om det går för sig :)
Vi kan absolut göra ett försök efter jobbet i veckan. Jag slutar vid 16 tiden. Till helgen ska jag på "konferens" med jobbet till Berlin. (Även här tas tacksamt emot förslag på goa ställen, inte flyg dock)
Antalet kanaler på Fatsharken är väl 7 stycken men det går nog inte att använda så många samtidigt. Jag har märkt att om kanalerna ligger för nära varandra så stör dom väldigt mycket. Men det är väl bara att labba fram när vi väl ses. 3-4 stycken samtidigt borde fungera. Sen är jag en sån där VVF (Våga Vägra Facebook) så dom kallelserna kommer jag inte kunna se.

Arfide
2015-04-13, 21:32
Vi kan absolut göra ett försök efter jobbet i veckan. Jag slutar vid 16 tiden. Till helgen ska jag på "konferens" med jobbet till Berlin. (Även här tas tacksamt emot förslag på goa ställen, inte flyg dock)
Antalet kanaler på Fatsharken är väl 7 stycken men det går nog inte att använda så många samtidigt. Jag har märkt att om kanalerna ligger för nära varandra så stör dom väldigt mycket. Men det är väl bara att labba fram när vi väl ses. 3-4 stycken samtidigt borde fungera. Sen är jag en sån där VVF (Våga Vägra Facebook) så dom kallelserna kommer jag inte kunna se.

Skickar dig ett PM med mitt nummer, så kan du slänga iväg ett sms om du ska ut någon kväll i veckan. Lämnar jobbet vid 16 så bör kunna vara i fiskebäck vid 17-tiden.

Mr. Rosso
2015-04-14, 20:57
Jag hakar gärna på jag med! Behöver få lite tips & tricks, och kanske lite feedback på första quad bygget ;)

Det ser ut att bli fint väder på torsdag.

Steflo112
2015-04-14, 21:17
Jag hakar gärna på jag med! Behöver få lite tips & tricks, och kanske lite feedback på första quad bygget ;)

Det ser ut att bli fint väder på torsdag.
Men då kör vi Fiskebäck torsdag efter jobbet då. Jag är där kl 17 (isch som döttrarna hade sagt)

kronblom
2015-04-14, 22:06
Ugh. Typiskt den dag jag inte kunde. Aja, lova mig massa film och krascher. :)

Mr. Rosso
2015-04-15, 22:19
Men då kör vi Fiskebäck torsdag efter jobbet då. Jag är där kl 17 (isch som döttrarna hade sagt)

Jag är på! Vart exakt i fiskebäck? Aldrig varit där. Kan hända att jag kommer lite senare än 17 dock..

Steflo112
2015-04-15, 22:52
Jag är på! Vart exakt i fiskebäck? Aldrig varit där. Kan hända att jag kommer lite senare än 17 dock..
51823Kör ner mot hamnen och innan du kommer fram till "färjerondellen" så finns en parkering på vänster sida. Här är det. Se var flaggan sitter på kartan.

Arfide
2015-04-16, 11:17
Låter strålande! Vi ses i eftermiddag!

Arfide
2015-04-16, 21:30
Riktigt kul att så många dök upp idag, trist på lite väl blåsigt bara. Ska kika sedan om de blev nått av de bilderna jag knäppte så laddar jag i så fall upp. Om de blev nån vettig film hos er som flög så får ni gärna ladda upp det och länka :)

Har nog insett att jag behöver köpa fpv-grejer illa kvickt. Ingen som har ett par brillor som ska säljas?

eAk
2015-04-16, 23:03
Jag funderar på att byta upp mig då kommer jag sälja mina predator v2 isåfall.

Riktigt kul att så många dök upp idag, trist på lite väl blåsigt bara. Ska kika sedan om de blev nått av de bilderna jag knäppte så laddar jag i så fall upp. Om de blev nån vettig film hos er som flög så får ni gärna ladda upp det och länka :)

Har nog insett att jag behöver köpa fpv-grejer illa kvickt. Ingen som har ett par brillor som ska säljas?

Mr. Rosso
2015-04-17, 00:04
Det blev inga jätte spännande filmer för mig, insåg idag att jag behöver vinkla om ftv kameran och gopron för att kunna flyga med lite mer flyt. Hälften av all film är rakt ner i backen :P

Men kan bjuda på en bild.

51835

Kul att träffas, hakar gärna på framtida flygningar!

Arfide
2015-04-17, 19:44
Imorgon blir vi ett gäng som träffas igen för att flyga lite, vore jättekul om vi bli några stycken denna gången också. Ny plats den här gången, se bilder nedan. Vi siktar på att ses vi 11:00 på utsatt plats. Glöm inte ladda!


Adress: Krossvägen. Tänk på att det inte går att svänga vänster om ni kommer från stan, måste då åka till rondellen och vända för att komma på rätt sida. Finns en skylt där det står Torslandaviken där man går in.
51850
Vid utsatt pil finns denna stora gräsplätt

51849

Ceasar
2015-04-18, 10:06
Är riktigt sugen, men kan tyvärr inte idag, om ingen vill passa 2 små förstås.
Bara 2km flygväg hemifrån iofs.
Ha en grym flygdag..
/Stefan

eAk
2015-04-18, 14:59
Det var kul. Men jag föredrar om det finns några träd att flyga runt.

eAk
2015-04-21, 21:32
Här kan man va :)
I Kungälv

https://www.youtube.com/watch?v=34rwW_ru1RY&feature=youtu.be

Ålänning
2015-04-21, 22:34
Här kan man va :)
Tänkte direkt på http://www.youtube.com/watch?v=GIhcL8K4shg (0:30) :-D

Masv
2015-04-22, 21:44
Trådkapar lite
var det någon här som flög quad i kållered idag på eftermiddagen ?
martin

Arfide
2015-04-27, 11:19
Vad sägs om att försöka flyga lite tillsammans i helgen? Kan försöka hitta något annat ställe att vara på eller köra fiskebäck som sist. YR säger just nu sol till helgen så vi får hoppas att det håller i sig!

Mr. Rosso
2015-04-29, 00:45
Jag är på, kan dock bara på söndag.
Jag måste bara lista ut varför min videosignal har blivit helt kass. Ok bild i 100-150 meter, sedan börjar den tappa signalen. Någon som har en idé om boven i dramat innan jag börjar byta ut saker? kör aomway 200mw och klöver antenner. Trodde först att det berodde på störnignar i området jag flög men det har varit konstant kass signal några gånger nu.

Ceasar
2015-04-29, 08:04
Hänger gärna med, kan fm Lördag eller Söndag.

eAk
2015-04-29, 09:35
Beror på om jag får mina nya delar imorgon efter att den bran i måndags. sedan är det någon hobby marknad på söndag jag tänkte kolla in.

Arfide
2015-04-29, 12:01
Söndag eller lördag kvittar för mig, men om fler kan på söndag så kör vi på det! Har ni förslag på ställen? Jag testar gärna ruddalen, finns dock risk att det kan vara lite folk där men det är stort och öppet med massa fotbollsplaner. Annars kan vi såklart köra fiskebäck igen eller annat ställe men just Ruddalen skyddas en del av träd så det bör inte blåsa lika mycket där.

Boar
2015-04-29, 21:48
Kviberg, om man undviker mittendelen.. mkt turbulens där.. Men det funkar. Jag har några trasiga propellrar som vittnar om turbulensen.. Och även några trasiga flygplan :)

Boar
2015-04-29, 21:49
Uj. Hur många kanaler finns det på fatshark 5.8? ;)

typ 8.. På standard fatshark.

Men med lhcp vs rhcp antenner så har man ju 16 :)

Arfide
2015-04-29, 23:09
Jag har fått förhinder för att ses i helgen. Ska ner till Skåne och svärföräldrarna. Så jag får passa denna helgen.

eAk
2015-04-30, 07:48
typ 8.. På standard fatshark.

Men med lhcp vs rhcp antenner så har man ju 16 :)

Nej så funkar det ej. Du kan vara 4 istämlet för 3

Boar
2015-04-30, 09:20
Jag kan dela kanal med någon om vi båda har olika polarisation, det har jag testat.

Hur menar du då?

eAk
2015-04-30, 09:48
Jag kan dela kanal med någon om vi båda har olika polarisation, det har jag testat.

Hur menar du då?

Du får störningar på kanaöen över och under den du valt.

Med lhcp or rhcp blandat så får du bättre mottagning just på den typen av antenn. Så du kan undvika öite av störningarna.

Boar
2015-04-30, 10:23
Måste testa mer :)

dave
2015-05-02, 21:13
Tjena!

Håller också på med 250 quad och skulle gärna vara med och flyga med andra. Har just nu lite bekymmer med videokvalitén från den och lyckades senaste flygningen pricka ett järnspett som jag missat att den fanns där i min träningsbana hemma.... Det rök lite kolfiber där men den är fortfarande flygbar :D

Kan tyvärr inte imorrn men kollar häri om det kommer mer tillfällen i sommar.

Filip Kesselbacher
2015-05-10, 23:24
Hej!
jag och ett par kompisar har startat en ny Quadcopter grupp på facebook, den inriktar sig mestadels på folk i närområdet av Göteborg men alla är självklart välkomna att gå med i gruppen! i gruppen kan du lägga upp filmer, bilder, bra platser att flyga på och mycket annat. Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/751098868336423/

Steflo112
2015-05-11, 07:45
Hej Filip
Ett bra initiativ men Du/Ni får gärna skriva här om Ni hittar/hittat några goa ställen.
Själv har jag inte facebook och kommer inte åt Era fynd.

eAk
2015-05-11, 09:15
Tror inte någon skrivit om det här. Det är ju 28mil bort.
men det sk ju vara fpv race i motala den 30e. Jag siktar på att ta mig dit. Ska sätta ihop en ra som fyller reglerna enbart för tillfället.

Banan kommer byggas upp på klubbens fält. Banan kommer bestå av såväl högfartsträckor som teknikdelar.

Banmarkeringarna kommer vara av typ beach flaggor samt 2x2m portaler.

Banan kommer att flygas 5 var/heat

Klasserna blir Standard, 3 cell med max 5tums propp diameter och 3-6 motorer.
max 290mm mellan motorerna/Centrum(beroende på ram typ)
Open klassen med samma farkoster men med fri propp storlek och fritt antal celler och ok med vinklade motorer.

Alla måste kunna byta video kanal på sitt FPV system samt veta vilka kanaler som är vilka freqvenser
(ta med en kanallista) om möjligt jorda ev ljudkanal i fpv sändaren.

Vi kommer börja med ett kval för att sedan flyga i olika grupper/heat, där man möter jämnsnabba piloter.
sedan kan man bli flyttad upp eller ner mellan grupperna under dagen beroende på resultat.

Dagen avslutas med finaler i varje grupp. Heaten kommer vara på 5 varv.

I alla heat kommer vi hjälpas åt att vara caller/varvräknare åt varandra

Förtäring kommer att finas på plats till lunch.( typ hamburgare på vår grill, har ni andra önskemål så ta gärna med eget att lägga på grillen)

Detta är förmodligen landets första utomhustävling så vi kommer säkert lära oss en del under dagen. medtag eget batteri för laddning.

Hjärtligt välkomna: Claes Meijer Motala MFK

simonarvestrand
2015-05-11, 10:45
Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e :) lite närmare för er gbgare

eAk
2015-05-11, 12:35
Kan ju lägga till att det inte blir den första utomhus tävlingen för den blir i Habo den 23e :) lite närmare för er gbgare

Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej :)

Steflo112
2015-05-11, 16:37
Då är det ju eurovision. Så då kan jag ej :)
Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.😜
Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
Bra va? Då är du med eller?:sarcastic:

eAk
2015-05-11, 17:36
He he kul grej. Fast det är 50 års kalas den 23e Där jag ska sitta och mobba storebror när han tycker att alla bidrag är skit och folk har dålig smak.


Vi kan säkert fixa en kanal på 5,8 GHz bandet och sända Eurovison på.
Vi drar igång en iPad med Eurovisonskanel på och ställer en quad med fpv framför som sänder på en egen kanal. Då kan man efter sitt race bara byta kanal och återgå till Måns å de andra skönsjungande deltagarna.
Bra va? Då är du med eller?:sarcastic:

Filip Kesselbacher
2015-05-11, 18:02
Hej Steflo!
Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen :)

kronblom
2015-05-11, 20:08
Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. ;) Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.

Steflo112
2015-05-11, 20:39
Så där ja, nu har jag börjat plocka ihop min Blackout igen. Senste uppdateringen är en powerOSD från QuadRevo. Ser lovande ut, nu gäller det bara att få ihop allting innanför skalet. ;) Känns som om det blir mindre utrymme för varje gång.
Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Steflo112
2015-05-11, 20:45
Hej Steflo!
Vi kommer för det mesta hålla oss på facebook gruppen men ifall vi hittar sköna ställen att vara på så delar vi självklart med oss utav detta. Förhoppningsvis kommer vi också kunna anordna träffar och när/om det händer så lägger vi också upp detta här. jag har också startat en tråd här på sidan "quadcopter göteborg" för facebook gruppen :)
Låter bra. Hör av Er så får vi köra en vända vid tillfälle.

eAk
2015-05-11, 21:21
Vad har du för rate. Jag har 0.35 tycker min är tok slö på flips men den är ändå stissig runt mitten med 0.65 expo.
Har kört lux i ett par veckor nu och är nöjd med det. Tpa gör ingenting där så man måste ställa pid efter att inte få oscilationer på max. får du problem med tuningen så verkar det nästan alltid vara yaw p och d framförallt d som är problemet, ett. Jag kör d4 istället för D 50 eller vad nu standard är.

Byggde om min i helgen, jag med. så nu äntligen har jag cppm med telemetri till Taranisen. Nu gäller det bara att få till tuningen med LuxFloat (Pidcontroller 2) på nazen, men LuxFloat låter ju så mycket coolare. Provade en vända efter jobbet idag men ca 10-12m/s var ju inte optimalt för att få den inställd rätt. Måste ställa ner alla värden, inkl rate. Jisses va den va på hugget. Testade en flip men Blackouten gjorde 2 eller 3 varv istället för ett varv. Jag hann inte se. Provar igen imorgon.

Steflo112
2015-05-11, 21:45
Rate hade jag på 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rätt.

eAk
2015-05-11, 22:06
Okej men då kanske jag ska testa på 0.5 så kanske jag vågar att göra rollar och flippar på gräsklippare höjd :)


Rate hade jag på 1,30. I PidController1 hade jag 1,20 och tyckte jag kunde rappa upp den lite i PC2 men det var inte rätt.

kronblom
2015-05-11, 22:58
Jag kör just nu med luxfloat och PIDS från BorisB. Visserligen är hans värden för 5x45 bullnose, 2300kv och 4S. Men de funkar rätt ok. Däremot känns det som om det vobblar en del runt 75% + gas...har inte riktigt våga pusha. :) (Min setup: 6x45, 1960kv samt 3S)

BorisB pids:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/blackout%20mini%20h/luxfloat%2018-4-2015.jpg

Resten av hans uppsättning:

Naze32:
RC rate 1.0
RC Expo 0.65
looptime 1200
oneshot125

Steflo112
2015-05-11, 23:33
Jag kanske skulle kollat Boris pids innan jag började. Det som skiljer mest är hans looptime. Bra hittat Kronblom. Får testa att ändra min looptime å se vad som händer.

Xermalk
2015-05-12, 00:50
Värt att påpeka är att boris numera flyger med cleanflights testversion. Där TPA fungerar på pid1&2.

kronblom
2015-05-12, 06:51
Värt att påpeka är att boris numera flyger med cleanflights testversion. Där TPA fungerar på pid1&2.

Japp. :) Det finns en hel del olika setups därute, så man får se dessa som en bra startpunkt.

Filip Kesselbacher
2015-05-14, 15:22
Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.

kronblom
2015-05-14, 15:26
Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.

Jag har haft mina funderingar om att testa där. Kan du specificera "fpv-bana"?

Steflo112
2015-05-14, 19:36
Vet inte ifall någon i tråden sagt detta redan men det finns tydligen en fpvbana vid gunneboslott i Mölndal.
Har Du vägbeskrivning till denna bana?

Arfide
2015-05-14, 20:01
Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?:)

Steflo112
2015-05-14, 21:44
Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?:)
Absolut. Så länge det inte regnar är jag på.
Hur funkar antennerna?

eAk
2015-05-14, 22:07
Tänkte ut o köra lite imorgon strax efter lunch här i ruddalen, någon som är i krokarna och vill köra?:)

Jag är på

Steflo112
2015-05-14, 22:09
Ska vi ta Ruddalen eller den beryktade fpv-banan i Gunnebo?

Arfide
2015-05-14, 22:10
Absolut. Så länge det inte regnar är jag på.
Hur funkar antennerna?

Bara testat ett par accar på öppet fält, där fungerade det skitbra! Måste bara lära mig att inte stirra nedåt när jag kör. Ska vi sikta på 13:00? YR säger att vi ska få solsken!

eAk
2015-05-14, 22:15
https://youtu.be/7mhjN9rRfoE
Jag har hittat på en bana i Kungälv.
Spola fram lite i klippet så ser ni den.

Arfide
2015-05-14, 22:17
Kör gärna här till att börja med, ska löda ihop polarens quad innan vi kör så kan vara gött o ha nära för o testa. Är det kass i ruddalen får vi åka vidare :-)

eAk
2015-05-14, 22:23
Kör gärna här till att börja med, ska löda ihop polarens quad innan vi kör så kan vara gött o ha nära för o testa. Är det kass i ruddalen får vi åka vidare :-)
Funkar för mig. Ge mig adressen så dyker jag upp.

kronblom
2015-05-14, 22:28
Hmm...kan kanske lyckas komma loss framåt 15:00-tiden. :) Jag tar kontakt med Steflo ifall jag hinner. :)

Hade planerat in en premiärtur idag efter att ha satt ihop BO'n. Allt lirade hemma, fick bild i kameran, hovrade snyggt och hade fått på min nya gopro. Åkte sedan 25 min ut till Arendal, hittade ett nice ställe med lite träd och buskar. 10 sekunder in i flygningen började jag tappa bild. Lyckades vända och landa. Kondensorn eller vad den nu heter som sitter på "board-kameran" hade fått glapp. Haft samma problem med annan kamera tidigare. Inget annat att göra än att åka hem igen. Suck.

Arfide
2015-05-14, 22:35
Musikvägen 55, 421 39 Västra Frölunda

Bör ni kunna knappa in i GPSen för att hitta rätt :)
Trist kronblom, fått ordning på det?

Inhandlade limpistol häromdagen, tänkte jag ska limma fast den lille kristallen när jag får hem nya kameran

Arfide
2015-05-14, 22:39
Ingen av er som sitter och klämmer på en RunCam 600TVL DC 5-17V Wide Voltage annars?

kronblom
2015-05-14, 23:14
Musikvägen 55, 421 39 Västra Frölunda

Bör ni kunna knappa in i GPSen för att hitta rätt :)
Trist kronblom, fått ordning på det?

Inhandlade limpistol häromdagen, tänkte jag ska limma fast den lille kristallen när jag får hem nya kameran

Hade en pz0420M liggande som jag bytte till. Lite mindre "platta" så jag får se ifall upphängningen jag har klarar av att fixa vibrationer.

Mr. Rosso
2015-05-14, 23:27
Jag är ledig imorrn så jag hakar gärna på, kul att testa ruddalen. Jag har också listat ut varför jag hade kass video mottagning, en vänstervinklad & högervinklad klöver antenn är ingen bra kombo... :P

eAk
2015-05-15, 12:40
Påväg. Precis laddat klart.

Filip Kesselbacher
2015-05-15, 13:46
Jag har haft mina funderingar om att testa där. Kan du specificera "fpv-bana"?

Det var inte någon riktig bana utan ett gräsfält med träd runt om och ett fåtal träd på fältet som man kunde köra runt. Det var ett bra ställe med lite vind men högt gräs. Min polare som flög med sina fatshark glasögon fastnade dock i ett träd som vi inte kunde hitta :/ så ifall du är där och hittar en hubsan x4 107d så hojta gärna till :D

Filip Kesselbacher
2015-05-15, 13:49
Har Du vägbeskrivning till denna bana?

nej det har jag tyvärr inte men det ligger vid en sjö påvägen till gunnebo slott, det är cirka 3 minuters gångavstånd från en parkering vid sjön. sen följde man en stig vid en å tills man ser ett fält dolt av lite träd. hoppas detta hjälper, kanske inte den bästa beskrivningen hehe

eAk
2015-05-15, 18:23
https://youtu.be/7mhjN9rRfoE
Jag har hittat på en bana i Kungälv.
Spola fram lite i klippet så ser ni den.

Insåg precis jag laddat upp fel klipp. Det är inte detta jag kör banan jag hittat på men det är nästan banan jag föyger något varv. Den smala gången, runt eken, mellan eken och busken, mellan den mindre busken och käppen, ner runt det stora trädet men inte ut över vägen utan raka vägen till smala gången.

kronblom
2015-05-16, 09:51
Här kommer ett litet klipp ifrån igår. Försökte få en känsla för blackouten efter att ha byggt om den lite grann. Gillar denna ram starkt. Ett par krascher men efter propellerbyte var det bara att köra igen.


https://www.youtube.com/watch?v=tH5CvvcBiXs

Steflo112
2015-05-16, 11:07
Någon som är sugen på att testa t.ex. Kviberg idag?
Sticker ut vid 12-tiden och är öppen för bra förslag.

Steflo112
2015-05-16, 11:15
nej det har jag tyvärr inte men det ligger vid en sjö påvägen till gunnebo slott, det är cirka 3 minuters gångavstånd från en parkering vid sjön. sen följde man en stig vid en å tills man ser ett fält dolt av lite träd. hoppas detta hjälper, kanske inte den bästa beskrivningen hehe
Tack men är stället tillräckligt stort att flyga på? Såg att ni flög Hubsan och den behöver verkligen inget stort flygställe. 250n behöver minst en storlek som en sjumanna fotbollsplan.

eAk
2015-05-16, 14:05
Någon som är sugen på att testa t.ex. Kviberg idag?
Sticker ut vid 12-tiden och är öppen för bra förslag.
Idag är jag bakis och inga laddade batterier. Ska försöka få tag på cleanflight 1.9.0 Antar det räcker att plocka ut och kompilera master för att få den för jag antar att den är räknad som fungerande.

Ceasar
2015-05-16, 14:43
Tjena
Har varit några gånger vid Björlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
Precis norr om båthamnen, man får parkera vid småbåtshamnen och gå sista biten.
Kanske redan någan annan här som varit där ?
Ca 300x300 meter, dock är buzzer ett måste eftersom det är mest vass/gräs.
Finns en liten grus väg i mitten att följa...
Det finns lite varnings skyltar men området används både hundägare och Ryttare vad jag sett.
Här kommer några bilder...

523525235352354

Steflo112
2015-05-16, 19:14
Tjena
Har varit några gånger vid Björlanda kile gamla nedlagda skjutbana.
Precis norr om båthamnen, man får parkera vid småbåtshamnen och gå sista biten.
Kanske redan någan annan här som varit där ?
Ca 300x300 meter, dock är buzzer ett måste eftersom det är mest vass/gräs.
Finns en liten grus väg i mitten att följa...
Det finns lite varnings skyltar men området används både hundägare och Ryttare vad jag sett.
Här kommer några bilder...

523525235352354
Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?

Ceasar
2015-05-16, 20:24
Tack för ett riktigt bra tips. Det verkar ju vara ett mycket bra ställe. Går det lätt att hitta en kraschad quad eller hur högt är vass/gräset?

Åt båthamnen till är det lite blött och hög vass, dvs dom ljusa områdena på sista bilden.
I mitten utmed grusvägen på bägge sidor o höger(nord-öst) är det ok, sänkte min 250 längs bort mot berget på första bilden(tappade vartalen på en motor) va lite orolig men där var det torrt och jag hörde den på 20-30m.
Bra plats o sitta är på berget lite brevid huset.

kronblom
2015-05-19, 00:36
Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden. :)


https://vimeo.com/128196276

Steflo112
2015-05-21, 12:50
Var ute och flög lite kort på ett ställe nära Gunnebo. Vet ej ifall det är samma ställe som nämnts tidigare, men tror inte det.
Ingen stor yta och omgärdat av skog. Men ett kul ställe för att flyga lite annorlunda än ute på öppna fält. Det gick bättre än väntat, även om jag var på helspänn hela tiden. :)


https://vimeo.com/128196276
Snygg flygning, kronblom. Det tar sig som mordbränanrn sa. Jag tänkte flyga en vända efter arbetet idag och detta stället verkar väl vara helt OK. Jag ringer dig om jag behöver vägbeskrivning.

Steflo112
2015-05-24, 01:31
Hittade Kronbloms Gunnebo-bana. Helt OK men lite för liten yta och är man flera så kommer det nog inte fungera. Jag provade också ett annat ställe jag kört förbi flera gånger och tänkt testa vid tillfälle. Tillfället kom idag. Det är Hagens IP. Perfekt ställe att raca runt på. Först å främst. Inga människor som kan komma till skada. Målställningar utplacerade lite på måfå. Perfekta som rundningsmärken. Jag kommer köra en vända eller två där imorgon vid lunchtid om någon vill hänga på. Med förhoppning att planerna inte används av någon annan naturligtvis.

Steflo112
2015-05-24, 10:59
Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.

eAk
2015-05-24, 11:52
Kronblom och jag kör en vända på Hagens IP idag klockan 11:30. Adress Hagens Prästväg.
Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte

Steflo112
2015-05-24, 14:23
Jag vaknade nyss och måste byta ut ena motorn på min race quad. så jag hinner inte
För hårt firande efter Måns seger igår kanske?
Om Du ska göra succé i Motala nästa helg kan Du ju inte slösa bort fina flygdagar med att sova.
Jag laddar batterier och kör senare i EM om Du är intresserad på att testa en juste FPV-bana. Kronblom är visserligen inte lika nöjd med banan som jag är men smaken är som baken. Du får skaffa dig en egen uppfattning.

kronblom
2015-05-24, 15:53
:) jag tror att det är en vanesak. :) jag får nog ge den några försök.

Mr. Rosso
2015-05-25, 00:57
Jag tror jag har hittat en liten pärla att flyga på, sandsjöbacka. Ligger vid Sandsjön en bit utanför Lindomme. Från parkeringen vid sandsjön finns en markerad vandringsled som man följer några hundra meter tills man kommer till en gigantisk ljunghede. Krävs en liten promenad men det var det värt!

52522525235252452525

Jag gick inte så långt då jag hade MC kläder på, men man kan nog hitta en schysst bana någonstans. Knappt något folk heller, ett par med en hund.

kronblom
2015-05-25, 07:29
Nice ställe. :) Det får man testa någon gång.

Boar
2015-05-27, 19:45
Jag har ett riktigt nice ställe på g för racing. Men tyvärr pga vädret har det inte direkt varit testningsbart.

Ska se om nåra veckor om det blir bättre (har semester om nån vecka).

Får väl se om kronblom vill ut o bryta lite propellrar bland träden ;) (jag bor nära, så det är nära till reservdelar hahah)

kronblom
2015-05-27, 19:49
Jag var precis ute och tänkte testa mina 5x45 bullnose propeller. Börjar inse att jag har gett mig in i fel hobby. :( Jag har någon enstaka miniatyr fotbollsplan som jag hoppades skulle vara tom, men det kan man drömma om. Har inte direkt tid att sitta i bilen 30min enkel väg när jag vill ut en kort sväng på kvällarna. Bara att återvända hem efter lite cirkulerande runt Mölnlycketrakten.

Boar
2015-05-27, 19:56
Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

kronblom
2015-05-27, 22:18
Jag har stått i närheten av detta ställe några ggr. Kanske det du menar.
https://www.google.se/maps/place/57%C2%B038'58.2%22N+12%C2%B006'10.0%22E/@57.649508,12.102778,369m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0!6m1!1e1

Har funderat att kanske försöka gå hit:
https://www.google.se/maps/place/57%C2%B038'52.6%22N+12%C2%B005'53.3%22E/@57.647937,12.098141,369m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0!6m1!1e1
Men vet ej om det är åkermark.
Så som det ser ut på google är inte riktigt som det ser ut idag.



Har du inte typ jätteområden efter möndalsvägen där uppe? ligger nån skola där med område både till höger o vänster?

eAk
2015-05-28, 12:31
Vid angered centrum finns en gångbana som gårförbi en liten plätt med massa träd som står glest. Skulle hittat ett liknande dtälle någon annan stanns.

Boar
2015-05-28, 19:41
Jag har stått i närheten av detta ställe några ggr. Kanske det du menar.
https://www.google.se/maps/place/57%C2%B038'58.2%22N+12%C2%B006'10.0%22E/@57.649508,12.102778,369m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0!6m1!1e1

Har funderat att kanske försöka gå hit:
https://www.google.se/maps/place/57%C2%B038'52.6%22N+12%C2%B005'53.3%22E/@57.647937,12.098141,369m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0!6m1!1e1
Men vet ej om det är åkermark.
Så som det ser ut på google är inte riktigt som det ser ut idag.

Ja, det är nog där. Bakom skolans parkering är rätt stor plats oxo om jag inte minns fel (va nå år sen+ jag var där)

Steflo112
2015-05-29, 11:38
Fick lite tid över igår EM. Regnet var på ingående men jag hann iallafall att köra slut på 3 ackar.
Filmen är från Hagens IP med fotbollsmål utplacerad som gjorda för lite fpv-träning.
Planen fungerar faktiskt riktigt bra för lite fpv. Några smågrabbar spelade fotboll mot ett mål på ena sidan, så den delen vågade jag inte flyga på. Så djä-a skönt när man äntligen fick ordning på fpv-överföringen som helt plötsligt började strula. Om det är folktomt så borde vi kunna vara flera som kör lite race här. Man får hitta på en bana rund de målen som finns å så är det bara att bränna på.
https://youtu.be/Ex-buIGLyxU
Filmen är från Fatsharkglasögonen därav den kassa kvaliteten

eAk
2015-06-01, 23:23
Blev ett spontan race i Trankärr idag.

https://www.youtube.com/watch?v=_XMuiIcCTAo

nordicguy
2015-06-01, 23:38
Det var trevligt, kul bana! Får race'a nån fler gång så jag kan få revansch ;-)

eAk
2015-06-02, 09:13
Det var trevligt, kul bana! Får race'a nån fler gång så jag kan få revansch ;-)
Ha ha du vann ju 2 mot 1 gånger.

Arfide
2015-06-10, 19:12
Nån som ska ut imorgon och köra?

Steflo112
2015-06-10, 22:40
Nån som ska ut imorgon och köra?
Absolut men det får bli på eftermiddagen efter jobbet.

eAk
2015-06-10, 22:44
Jag vet inte om jag slutar tidigt imorgon. men någon gång mellan 17 och 20 kommer jag sluta. Ska ta med min racequad till jobbet. Flygal ite i täkten innan jag åker hem tänkte jag.
Något batteri iallafall. Dock har jag ju bara några enstaka 5x4 proppar i väntan på nya från kina.

Arfide
2015-06-11, 00:07
Skicka ett sms när du drar ut Steflo och eAk så får vi se om de passar in :)

Steflo112
2015-06-11, 09:48
Skicka ett sms när du drar ut Steflo och eAk så får vi se om de passar in :)
Ok

Zallisen
2015-06-12, 08:46
Tjo steflo, bara råkade springa på tråden å av en händelse fick se att ni kanske är ute efter en sån sida som jag håller på att göra. Så ni får gärna hjälpa till att testa den om ni vill. Den e precis öppnad för lite användning bara så finns inte så många platser i landet ännu. :)
http://www.flybase.se/

Förlåt att jag inte hälsat på er i göteborg sen jag var där å krashade ecks framen i cykelbanan för två år sen. :< Har iaf blivit lite bättre på att flyga sen dess. :)

Steflo112
2015-06-13, 13:17
Tjena Zallisen.
Bra initiativ med flygkartan. Vi får hoppas att Du får in många bra förslag på flygställen.
Själv letar jag fortfarande efter ett "epic place". Det finns där ute och bara väntar på oss göteborgare, det är jag säker på.
Er FPV-bana i Halmstad verkade ju helt grymt bra men är det inte svårt att hitta prylarna vid en krasch?
Vi hörs. Stefan

Steflo112
2015-06-13, 14:06
Någon som skall ut idag eller imorgon?

nordicguy
2015-06-13, 14:33
Tänkte försöka komma ut och flyga några batterier i Trankärr idag. Måste öva lite på eaks bana ;-)

Steflo112
2015-06-13, 17:03
Det förstår jag. Hans bana är riktigt svår. Jag gjorde av med hur många proppar som helst när jag testade den.

eAk
2015-06-13, 18:09
Synd det regnade bara och jag inte hittade min mobius.
kan hoppas på väder imorgon när jag reparerat klart min 250 sedan gårdagen.

nordicguy
2015-06-13, 18:18
Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 😛

Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?

eAk
2015-06-13, 18:50
Mm, blev bara till att åka hem igen och ladda ur batterierna. Inte första gången man åkt ut precis när det börjar regna 

Imorgon ser lovande ut, lite blåsigt kanske. Ta nått race på eftermiddagen?

Hade varit kuyl oim vi kunde vara 3st och race sammtidigt.
jag tänker vara bakis på morghonen iallafall. men runt 12-13 tiden bör jag vakna. hur ser vädret ut vid 14-15?

Min goipro är inställd nu så den kan jag montera igen på den större ramen som saknar motorer för tillfället wiiii :) sparade flera tusen där :D

nordicguy
2015-06-13, 18:58
SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

eAk
2015-06-13, 19:07
Nej men välldigt pilligt att fåihop kameran igen eftersom att det är sådanadära kretskorts kablar som satt dummt till att klämma tillbaka i friktions kontakterna. Men hadde jag inte behövt räta ut aliminum plattan som allt är monterat i för den var böjd så hadde det varit lättare då man bara behövt ta en tång och vrida loss den gamla linsen (limmad för att fokusen ska vara rätt) och skruvat dit den nya.


SMHI säger sol och 6m/s imorgon eftermiddag. Kul om vi blir några stycken, kl 14-15 i Trankärr funkar fint för mig. Har dock inte möjlighet att åka längre än så.

Grymt att du kunde laga GoPro'n, var det svårt att byta linsen?

Steflo112
2015-06-13, 19:51
Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.

nordicguy
2015-06-13, 19:58
Fasen vilken tur att du hittade den, smart att kolla så långt bort. Man kanske skulle sätta fångrem på kameran... :-D

@eak, vi kanske får kolla om din mobius sitter fast i busken bortom trädet

kronblom
2015-06-13, 20:46
Flygning imorgon blir bra, vi får höras på FM. Själv trodde jag att jag skulle få utnyttja hemförsäkringen idag. Provade ett nytt ställe igår och lyckades naturligtvis köra in i en gren och quadden kraschar. Hittar den direkt men GoPron är borta. Letade i ca 3 timmar till 23:30 när jag gav upp. Åker tillbaka imorse och kör ett nytt sök. Hittar den fortfarande inte. Tänker men inte kan den väl ha hoppat igenom ett svetsat stålstaket och studsat över vägen. Jag hoppar över staketet och går över gatan och där ligger den i gräset ca 30 cm från vägbanan och ca 20 meter från där quadden går ner. Kopplar in den datorn hemma och GoPron fungerar. Sicken röta. Kommer hädanefter sätta fast den på bättre sätt.

Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar. :)

eAk
2015-06-13, 21:15
Vilka batterier är det? jag är nyfiken behöver nog något bättre än 45c

Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

Själv kapade jag både signal kabel samt plus pol vid en krasch i förra veckan, så nu är den på byggbordet igen. :/

Har precis fått hem 4st 65C 4S 1800 batterier. Så det är dags att testa 5045BN när den är klar. :)

kronblom
2015-06-13, 21:47
Läste någonstans att dessa ifrån dronematters skulle vara ok. Kostar en del men ville testa.
http://www.dronematters.com/batteries/4s-flight-batteries/dinogy-4s-14-8v-1800mah-65c.html

eAk
2015-06-13, 22:01
dom var inte så värst dyra om man jämför med alla andra 1800mah 45c
mina dualsky 1750mag 45c kostade 295kr eller om det var 298kr så 20c extra för småpengar känns ju som det är värt att testa. Rapportera gärna vad du tycker om dom. Hade gärna sett dom in action så jag kan bedömma om det är dom man ska satsa på nästa beställning av batterier.

Mina puffar ju på löpande band. framförallt turnigy nanotec batterierna.

Läste någonstans att dessa ifrån dronematters skulle vara ok. Kostar en del men ville testa.
http://www.dronematters.com/batteries/4s-flight-batteries/dinogy-4s-14-8v-1800mah-65c.html

kronblom
2015-06-13, 23:04
Jag kör mina 18A KISS på 3S och utan problem än så länge. Vet ej ifall jag skall byta till SN20A när jag byter till 4S. Känns som om KISS brinner upp oftare på 4S än 3S.

nordicguy
2015-06-14, 00:18
Flyger med dessa:
http://www.store.revolectrix.com/Products/SilverHV-Label-70C-427HV-LiPO/Revolectrix-2450mAh-4SHV-15-1V-Lipo-70C-SILHV-label

Lite stora kanske men till 2208-2000kv motorer med 6x45 props ger de plenty of powah B-)

Steflo112
2015-06-14, 00:41
Riktigt tur. Nytt ställe nämnde du...nu blir jag nyfiken. Var?

https://youtu.be/tRoE4pRJ9cQ
Så här såg de ställena ut som jag testade. Notera sista klippet ca 5 sekunder innan krocken med trädet så rycker quadden till och efter det träffar jag grenen och GoPron studsar iväg ner vänster, igenom staketet (kanske över) sen över vägen för att stanna i gräset.

nordicguy
2015-06-14, 00:47
Snygg flygning, första stället såg riktigt nice ut, gott om plats och inga bostadshus i närheten. Var ligger det?

eAk
2015-06-14, 01:01
Snygg flygning, första stället såg riktigt nice ut, gott om plats och inga bostadshus i närheten. Var ligger det?

Det första stället var där vi kollade i torsdags där dom hade picknick ?

Steflo112
2015-06-14, 01:14
Tackar nordicguy.
Helt rätt eAk. Första stället är Nya varvet i Långedrag och andra stället är Smyckeparken Västra Frölunda.
Nya varvet var ju helt klart bäst.

kronblom
2015-06-14, 10:11
Nya varvet ser ju helt perfekt ut. Hur var täckningen på signalen?

Steflo112
2015-06-14, 10:37
Nya varvet ser ju helt perfekt ut. Hur var täckningen på signalen?
Inga problem alls. Så länge man höll sig lågt. Grenverket stör mer än vad stammarna gör.

eAk
2015-06-14, 13:45
Nu har jag vaknat iallafall. Känner mig fortfarande bakis. Ska se om några glas vatten och kapa lite bullnose proppar hjälper.

nordicguy
2015-06-14, 13:48
Hehe, god morgon ;-)
Då sätter jag batterierna på laddning...

nordicguy
2015-06-14, 14:45
Då var grejerna packade, redo för lite racing?

eAk
2015-06-14, 14:53
Då var grejerna packade, redo för lite racing?
jag ska bara skruva tillbaka fpv kameran och topp plattan. så kan jag ta mig ner till trankärr efter det. har precis kapat 40st proppar.

nordicguy
2015-06-14, 14:55
Nice, 40 props alltså, coolt :-)
Låter fint, rullar dit om 10min ungefär

eAk
2015-06-14, 15:21
jag är precis klar med att skruva ihop min mini.
så drar jag dit om ett par min tar en sväng förbi mcd driven påvägen.

Nice, 40 props alltså, coolt :-)
Låter fint, rullar dit om 10min ungefär

nordicguy
2015-06-14, 15:22
Gött, blåser en del idag :-D

eAk
2015-06-16, 18:15
Funderar på att dra ut och flytga lite ikväll ifall någon är sugen att haka på. Det blir väl Trankärr gissar jag.

Suttit och kollat klippen från gopro träd kameran i söndags. man ser tydligt där hur min quad med 5040 proppar hammnar efter på varje raka. Men då den är lättare verkar den ta träd partiet bättre. Men rakan är alldeles för långt att den ska ta in tid nog(den behöver för stor vinkel att hålla fart pga den lägre vikten vilket aldrig låter den komma upp i samma hastigheter som den tyngre med 6045 proppar).

nordicguy
2015-06-16, 19:51
Hade gärna hakat på men kommer inte loss ikväll tyvärr.

Man skulle haft en airgate eller liknande på rakstäckan så det blir skills som avgör och inte bara snabbast maskin :-D

eAk
2015-06-16, 20:35
Ja det låter riktigt vettigt.

Så nu har jag lödat klart kontakter på mina batterier så jag ska testa mina 4s 1200mah


Hade gärna hakat på men kommer inte loss ikväll tyvärr.

Man skulle haft en airgate eller liknande på rakstäckan så det blir skills som avgör och inte bara snabbast maskin :-D

Jorgen
2015-06-21, 11:59
Flyger någon i Göteborg idag?

eAk
2015-06-22, 09:11
Jag var bakis igår så blev bara en liten flygning innan läggdags. Men jag tänker flyga imorgon kväll i trankärr om det är väder. Mina nya motorer ska dyka upp idag så ska montera dom ikväll och försöka hinna med att göra version 2 av min gopro 3/4 skydds platta färdig.

eAk
2015-06-24, 00:28
Här kan man va :)

https://youtu.be/yfk_2waErrY

kronblom
2015-06-24, 12:49
Jag har äntligen fått ihop min så att den är redo för 4S. Nu gäller det att få tid att ta sig ut och flyga.
Förresten, jag funderar på testa 5x45BN på 4S och Cobra 1960kv. Tror ni de skulle klara 6x45 på 4s?

nordicguy
2015-06-24, 13:04
Nice, himla kul att flyga på 4S :-)

Om man ska tro Boris och MetalDanny så funkar det fint med 6x4.5 props på de motorerna. Vad har du för ESC?

kronblom
2015-06-24, 13:57
Jag kör med Kiss 18A.

nordicguy
2015-06-24, 14:15
Ah ok, då skulle jag nog vara lite försiktig.

Steflo112
2015-06-28, 13:35
Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?

Mr. Rosso
2015-06-28, 15:12
Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?

Hinner inte idag, men gärna nån gång nästa vecka! Har äntligen fått ihop nya bygget med buzzer, ny kamera och 4s :D Kör som en mes på 4s men kul ändå med det extra trycket. Nu är det öva som gäller!

kronblom
2015-06-28, 15:58
Är det någon göteborgsflygare som skall ut idag?

Jag skulle gärna komma ut kväll. Men det ser så grått ut. Vet du något "torrt" ställe? :)

kronblom
2015-06-28, 20:41
Då är man tillbaka efter ett besök på nya varvet. Jag fick fluget ca 10 sek innan ena ESCn lade av. Märkte att +polen till PDBn hade lossat. *SUCK* Aja, fick i alla fall kolla när Steflo drog omkring. :)

Steflo112
2015-06-28, 23:16
Det blir att köpe en pryl till. En gasol-lödkolv, det får plats i volvon.
Jag fick ihop en filmsnutt av min flygning, med Kronblom och några preem-raf jobbare som glasögonspioner. Kronblom lånade ut sin monsterstora headplay som gubbarna fick titta i och dom tyckte detta var göööörfräckt.
Så snart får vi nog läsa om någon skum olycka ute i oljehamnen.

https://youtu.be/13oLYSNbpPc

Mr. Rosso
2015-07-01, 13:06
Grym flygning! Verkar vara väldigt lite folk i den parken?

Något som ska ut och flyga idag? Funderar på att åka ut till sansjöbacka efter jobbet.

Steflo112
2015-07-01, 13:22
Grym flygning! Verkar vara väldigt lite folk i den parken?

Något som ska ut och flyga idag? Funderar på att åka ut till sansjöbacka efter jobbet.
Tack. Den dagen var det nästan inga alls där men igår var värre. Det var ju bättre väder, så fler personer var ute och då vågar iallafall inte jag bränna på mellan träden. Jag laddar ett gäng batterier efter jobbet och sticker ut någonstans å flyger. Jag vill helst ha väldigt kort gräs där jag flyger. Quadden har en tendens att dras mot moder jord och den lille rackaren är inte lätt att hitta om det är för högt gräs. Hur är det i Sandsjöbacka?

Mr. Rosso
2015-07-01, 14:24
Hur är det i Sandsjöbacka?

Det är varierad teräng, delvis betesmark med ganska kort gräs men också träd, buskar och stenar. Väldigt fint men potentiellt förödande, att krascha in i en stenmur är nog inte så kul. Jag har fått på en buzzer, så jag har lite större chans att hitta min quad nu (om inte batteriet flyger av).
53101
53102
53103

Jag var där för någon vecka sen och hittade ett riktigt fint område med en rastplats som man kan sitta vid. men det är dock någon kilometers promenad från parkeringen.

Vart hade du tänkt flyga annars?

Steflo112
2015-07-01, 16:28
Jag vet faktiskt inte. Nya varvet är ju klart bäst hittills men idag kanske det är ännu mer personer som rör sig i området. Jag laddar batterier så kan vi väl höras. Jag pmar mitt nummer.

Mr. Rosso
2015-07-01, 17:15
Har du testat brudaremossen? Har ingen aning om hur det är men det ser ut som ett öppet stort fält på satelitbild.

https://www.google.se/maps/place/Brudaremossen+60,+416+55+G%C3%B6teborg/@57.6974997,12.0545127,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x464ff3fcf8d2e769:0xde0f2 b3cc108b7e3

Steflo112
2015-07-01, 17:21
Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.

Mr. Rosso
2015-07-01, 17:28
Ah, ok. kom och tänka på rödasten, om man kanske kan flyga bakom huset?

http://www.konstforeningen.se/wp-content/uploads/2012/03/Roda_Sten_fr_Stena_juni_2011-omgjord_redigerad-1.jpg

eAk
2015-07-01, 17:55
Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.
är det vid munkebäck och örgryte? Jag var där uppe på området förra året. Min mobil hade kass täckning där. tolkade det som att det vart den feta antennen med massa paraboler och master utstickandes överallt.

Steflo112
2015-07-01, 17:58
Röda sten såg väl ut som en kandidat. Mina ackar är snart färdigladdade. Ska vi testa där?
eAk. Helt rätt med antennen. Ska du med till röda sten?

eAk
2015-07-01, 18:56
Röda sten såg väl ut som en kandidat. Mina ackar är snart färdigladdade. Ska vi testa där?
eAk. Helt rätt med antennen. Ska du med till röda sten?

Jag har ont om propp jag vill flyga med och har massor med ackar att ladda upp.
Tänkte se om jag orkar balansera upp några dal proppar att flyga med i helgen. vet inte vart jag ska köpa proppar mer än hos mrp för mlhobby har bara 3st på lager och där beställer jag bara ifrån om jag kan beställa för 600kr

kronblom
2015-07-01, 19:36
Jag har flugit uppe på toppen av skidbacken i brudaremossen. Funkade helt ok så länge man undvek att flyga nedanför kullen, då tappar man signalen snabbt. Jag märkte inte av några störningar av masten. Men det finns inte mycket att flyga kring där uppe, bara öppet område.

Idag får bli en "ladd-dag". :)

eAk
2015-07-02, 11:24
Sådär fick beställt hem inte färgen jag föredrar men 30 uppsättningar med svart 5x4 hqpropp. Så dom kommer väl på fredag får man hoppas.

Arfide
2015-07-02, 22:33
Har bränt min kamera, plus och video kom i kontakt, brände kabeln helt. Har bytt den och trodde kameran höll, men verkar inte vara så.. Hoppas bara videosändaren höll.... Idag hade annars varit helt underbart flygväder

eAk
2015-07-03, 09:32
Har bränt min kamera, plus och video kom i kontakt, brände kabeln helt. Har bytt den och trodde kameran höll, men verkar inte vara så.. Hoppas bara videosändaren höll.... Idag hade annars varit helt underbart flygväder

Jobbigt när sådant händer.

Mr. Rosso
2015-07-03, 23:33
Imorrn tänkte jag dra till Sandsjöbacka och flyga om någon vill haka på!


https://youtu.be/jlxoLsoszVg

Tanken är att dra på lite mer denna gången ;)

eAk
2015-07-04, 00:35
Imorrn tänkte jag dra till Sandsjöbacka och flyga om någon vill haka på!


https://youtu.be/jlxoLsoszVg

Tanken är att dra på lite mer denna gången ;)

Jag fick aldrig mina proppar. Men får väl balansera upp några dal proppar. Om inte bågon råkar ha hq5045 bullnose eller 5040 liggandes. Så jag kan köpa något paket. R proppar har jag nog av båda sorter. Men de vanliga är nog dom jag har ont av.

kronblom
2015-07-04, 01:04
Gav mig ut en kort sväng ikväll. Fick nöja mig med en parkeringsplats. Gillar skarpt 4S batterierna. Det jag däremot märkte var att den inte ville behålla vinkeln framåt när jag flög. Den hade en tendens att räta upp sig långsamt. Är det I eller D som behöver höjas för att få den att låsa vinkeln?

Märkte dessutom att jag behöver vinkla FPV-kameran och GoPro'n ännu mer. :)

Här är en kort bit jag satte ihop från flygningen. Hade en touch-and-go. :)

https://www.youtube.com/watch?v=pDEhhHZ7w1I

Steflo112
2015-07-04, 10:34
Mr Rosso. Jag kan tyvärr inte följa med idag till Sandsjöbacka. Jag är upptagen med icke flygande saker denna helgen.
EAk. Jag kan lägga några 5045BN i min brevlåda så kan du hämta dom om Du vill i helgen.
Kronblom. Prova att höja I som du skrev. Förövrigt verkar den gå riktigt gott den lille.
Min Blackout#1 ligger på verkstad. Skulle impa på kollegorna igår och en motoraxel ramlade av. Dom blev inte imponerade öht. Utan undrade vad det var för skit som inte ens kunde flyga mer än 1 min innan den kraschade. Så nu behövs nu motor eller att det går att köpa nya axlar någonstans.

Mr. Rosso
2015-07-04, 11:56
Så nu behövs nu motor eller att det går att köpa nya axlar någonstans.

Tråkigt att höra, bara motorn eller fick annat stryka med också? Skönt att du har en backup quad då ;)


Drar ut till Sandsjöbacka nu och ska se om jag kan hitta nån skön bana bland träden.

Steflo112
2015-07-04, 12:37
Tråkigt att höra, bara motorn eller fick annat stryka med också? Skönt att du har en backup quad då ;)


Drar ut till Sandsjöbacka nu och ska se om jag kan hitta nån skön bana bland träden.
Det är bara axeln, inget annat. Jag tyckte quadden betedde sig mysko. Landade, kollade av den snabbt men ser inga fel. När jag sen skulle starta så skrapade och vobblande ena motorn. Kollar av motorn och ser att axeln saknas. Är det ens möjligt att den kan ha flugit utan axel?

Mr. Rosso
2015-07-04, 18:48
Dagens flygning:


https://youtu.be/o8MKE_auDK0

Man kan definitivt hitta en skön bana för racing om man skulle vilja det. Inte en kotte i närheten, såg bara en cyklist under tiden jag var där. Största nackdelen är väll promenaden från parkeringen för att ta sig dit, det var rätt varmt att kånka på ryggsäck och mc utröstning i hettan.

Ceasar
2015-07-04, 20:10
Niice!! grymt ställe!! hänger gärna på nån dag. Har lite mer tid om nån vecka, skall upp till Grundsund en vecka med familjen.. Blir lite flyg bland klipporna förhoppningsvis.

eAk
2015-07-04, 23:54
Jag var bakis och lite trött så råkade sova till klockan 20.
Ska försöka ta mig ut imorgon och flyga lite.

eAk
2015-07-05, 08:34
Sådär då har jag vaknat. Tänkte kolla om någon ska vara med och flyga. tänkte dra till trankär och race träna.

eAk
2015-07-05, 10:53
Efter jag kört tjejen till jobbet vid 15 är tiden jag siktar på

nordicguy
2015-07-05, 11:01
Kan nog vara i Trankärr vid 16. Fick några failsafe sist jag flög som jag inte är säker på orsaken till så får se hur det går. Bytte antenn nu iaf.

eAk
2015-07-05, 11:06
Kan nog vara i Trankärr vid 16. Fick några failsafe sist jag flög som jag inte är säker på orsaken till så får se hur det går. Bytte antenn nu iaf.

Oki gött då kanske vi blir 3 jämna piloter :)

nordicguy
2015-07-05, 16:09
Kul! :-)

Laddar batterier nu sen är jag påväg

eAk
2015-07-05, 16:19
Shit vad varmt. Håller på att packa ner prylarna nu. Har precis installerat min nya ac. åkte och köpte en har 25-40grader på rummet här året runt. men nu är det åtgärdat :)
Tänkte köra med gopro på idag igen för att få lite kul klipp :)

Kul! :-)

Laddar batterier nu sen är jag påväg

eAk
2015-07-05, 17:06
Fick gopro problem. Nu är jag påväg ner

nordicguy
2015-07-05, 17:10
Ok, är på plats

kronblom
2015-07-05, 18:17
Jag flög imorse på nya varvet kl 8:00. 22 grader i solen redan då. Svettigt och goggles immade igen. Hade glömt gopron så det blev ingen fin film. :)

Arfide
2015-07-05, 19:33
Någon som ska ut imorgon? Har stefflo fått ordning på sin rackare?

Steflo112
2015-07-05, 22:24
Någon som ska ut imorgon? Har stefflo fått ordning på sin rackare?
Jag har ju min Blackout#2 Så är det väder imorgon så är jag med efter jobbet. Sista veckan sen är det semester.

Steflo112
2015-07-06, 16:39
Är det någon som fortfarande är sugen på att flyga idag?

eAk
2015-07-06, 16:53
Är det någon som fortfarande är sugen på att flyga idag?

Det blåser lite mycket kanske. Men det är bara att håmta ut mina proppar. Försöka justrera skärpan lite på min gopro. Den verlade ändra sig efter jag kracha igår.

Arfide
2015-07-06, 17:38
Jag hoppar nog idag, blåser lite för mycket för min smak :/

Mr. Rosso
2015-07-06, 17:42
Vart tänkte ni flyga? Jag får se lite om jag hinner, och det blåser ju rätt frisk idag :)

Har ni sett nya GoPron föresten? http://www.engadget.com/2015/07/06/gopro-hero4-session/

Steflo112
2015-07-06, 18:12
Jag väntar nog en stund innan jag drar ut. Hoppas på att det mojnar senare i kväll.

eAk
2015-07-06, 18:33
nu har jag limmat linsen på min gopro så den inte ska ändra fokus. Så nu är jag redo att flyga iallafall.

Steflo112
2015-07-06, 19:58
Jag och eAk kör på nya varvet från 20:30 om någon är sugen på att hänga på.

Mr. Rosso
2015-07-09, 23:43
Nytt ställe, bakom Kappahl i Mölndal, helt ok för att öva lite mellan träden men lite trist med bilvägen på sidan.


https://www.youtube.com/watch?v=78MVVfTcCuc&amp;feature=youtu.be

kronblom
2015-07-10, 09:38
Jag har haft mina funderingar kring det stället. Åker ofta förbi det och har tänkt att det skulle kunna gå. :) Kändes det "trångt"?

kronblom
2015-07-10, 14:08
Funderar på att ta mig till nya varvet ca: 15:30-16:00, ifall någon vill haka på.

Mr. Rosso
2015-07-10, 14:11
Jag har haft mina funderingar kring det stället. Åker ofta förbi det och har tänkt att det skulle kunna gå. :) Kändes det "trångt"?

Nja, så länge man håller sig lågt och flyger nära träden kändes det bra, men jag skulle inte flyga för högt här. Och som sagt lite trist omgivning.

kronblom
2015-07-10, 15:27
Funderar på att ta mig till nya varvet ca: 15:30-16:00, ifall någon vill haka på.

För blåsigt tror jag. Jag fegar ut. :)

eAk
2015-07-10, 17:49
Jag tänker vara med i den danska tävlingen har en månad på mig att träna hårt :)

Men ikväll ska jag dricka alkohol.

Steflo112
2015-07-10, 21:09
Kronblom. Såg ditt inlägg först nu. I morgon verkar det bli perfekt flygväder med mindre vind än idag.
Är det någon som hänger på, hyfsat tidigt imorgon, till varvet eller Hagens IP?
Mr.Rosso. Snyggt, flygningen blir bättre å bättre.
eAk. Jag kan tänka mig att hänga på till Danmark. Vilka klasser är det som gäller?

eAk
2015-07-10, 21:29
Kronblom. Såg ditt inlägg först nu. I morgon verkar det bli perfekt flygväder med mindre vind än idag.
Är det någon som hänger på, hyfsat tidigt imorgon, till varvet eller Hagens IP?
Mr.Rosso. Snyggt, flygningen blir bättre å bättre.
eAk. Jag kan tänka mig att hänga på till Danmark. Vilka klasser är det som gäller?

250 och 330. Deltävling i arial gp

Steflo112
2015-07-10, 22:45
Vad får man använda i 250 klassen då?
Har Du någon länk?

Mr. Rosso
2015-07-10, 22:56
Tack Steflo, försöker hålla mig till rate mode nu ;) Jag kan nog haka på, vilken tid? Hade gärna testat hagens ip.

Någon som testat kvibergs fotbollsplaner?

Steflo112
2015-07-11, 00:18
Tack Steflo, försöker hålla mig till rate mode nu ;) Jag kan nog haka på, vilken tid? Hade gärna testat hagens ip.

Någon som testat kvibergs fotbollsplaner?
Jag ska försöka vara klar med laddade batterier vid 10.

eAk
2015-07-11, 00:27
Jag har bara till anmälnings sidan. Får kolla på det imorgon. Men det är nog bara måtten som bestämmer där.

eAk
2015-07-11, 00:28
https://docs.google.com/forms/d/1gFFpobxI9nLt5hBhKSKxmz7qA3cJTpxN9jC13IRGrZw/viewform

Steflo112
2015-07-11, 09:47
Bättre dag/morgon att flyga på får man leta efter.
Ackarna laddade och klara. Jag sticker ner till Hagen först för att ställa in PID för att efteråt, med en grymt bra inställd maskin, dra ner till Varvet och flyga bland träden. :)

Mr. Rosso
2015-07-11, 10:11
Jag är på, måste dock ladda klart batterier och få i mig en kaffe, men jag siktar på Hagen, är du inte kvar där så kommer jag ner till varvet.

eAk
2015-07-11, 11:00
Ska ladda lite batterier. Så får vi se om bakfyllan släpper. Har ätit en ordentlig frukost flr en stund sedan iallafall.

kronblom
2015-07-11, 23:22
Det var en härlig dag att flyga vid Nya varvet. Inser att jag måste luta FPV-kameran samt GoPron ännu mer nu. :)

https://www.youtube.com/watch?v=-RZSRc0Bg5U