handdator

Visa fullständig version : CC3D och telemetri



PeterJ
2015-04-06, 19:01
Någon som vet om det går att koppla in t.ex. 3DR modem till en CC3D? Det finns ju en "OPLink" till den men den går f*n inte att hitta någonstans.
Finns det för övrigt någon som kan säga hur CC3D står sig mot t.ex. APM och Pixhawk? Dom är ju rejält mycket billigare.
Utvecklas Openpilot ens fortfarande? Dom har ju en rätt omfattande website men allt är out of stock i webshoppen och Tau Labs tycks ha tagit över utvecklingen?

simonarvestrand
2015-04-06, 21:52
Det är diverse andra som säljer op's prylar nuförtiden.

Jag råkar ha ett par oplink om du skulle vilja ha sådana.

Zallisen
2015-04-07, 13:50
Förstår inte riktigt vad du menar OpenPilot har utvecklats som bara den de senaste månaderna, de har aldrig haft så täta releaser av nya firmware och nya funktioner.

Du ska dock inte jämföra CC3D med Pixhawk. CC3D har inga autopilotfunktioner eller GPS-navigering, det är bara ett rent flygkort. Det är storebrosan Revolution du ska ha i sådana fall.
Deras webshop är inte alltid out of stock för att de inte utvecklas längre, snarare tvärtom, det är en otrolig efterfråga på deras revolyution kit och oplink som bara går att köpa där så man måste hänga på den sidan å kolla om det kommer nåt i lager flera gånger om dagen om man ska ha en chans att få tag i ett. Hade turen att hugga åt mig två kit med revolution, oplink och den nya GPS:antennen för ett tag sen. Har inte haft tid att testa med GPS och telemetrin dock men jag hoppas den är så bra som deras filmer visar.

Nästa firmware med autolandning släpps nog snart:

https://www.youtube.com/watch?v=C3BKxID7hw0

OBS! Tau Labs har jag för mig är det kinesiska företaget som försöker sno openpilots produkter för kommerciellt bruk.

PeterJ
2015-04-07, 21:59
tack för erbjudandet Simon men jag tror det får bli en pixhawk istället. Dom är i och för sig dyra men man jag gillar mission planner och det är en jädra fart i communityn.