handdator

Visa fullständig version : Operation ombyggnad ZMR250



Landin81
2015-04-10, 09:24
Då var det dags, ombygget tog längre tid än väntat då jag fick ta isär allt igen och flytta om armarna till rätt position, då jag tog av dem var maskinen rättvänd och när jag monterade allt låg den uppochner =)

En styck spacer monterad, hålen var inte rätt så dem fick jag borra upp. Även "race-leds" monterades samt en ny PDB.

51711

Ser bättre ut än kabelhärvan innan iaf.
51712

Funderade länge på om jag skulle montera in ESC´erna i kroppen pga kylning, men det fick bli det iaf. Fick kapa bort en del krympslang från mina Emax för att de skulle passa då kondingen låg i vägen.
51713

51714

51715

Landin81
2015-04-14, 15:40
Jag verkligen älskar detta forum, man får så jävla mycket feedback på saker man lägger upp.. not! =)

cklinga
2015-04-14, 17:39
Jag verkligen älskar detta forum, man får så jävla mycket feedback på saker man lägger upp.. not! =)

Tror inte det är så många som går in och kollar i den forumdelen där du lagt denna, du skulle lagt den i kategorin "quad" där det är betydligt mer aktivitet :)

Förövrigt är det riktigt snyggt gjort där med escs, passar ju som handen i handsken där! Du råkar inte ha någon bättre bild på slutresultatet, ser lite "blurrigt" ut på dina!

Har själv en ZMR som jag väntar på lite custom ramdelar till för ett eget ombygge :)

Landin81
2015-04-15, 01:16
Trodde folk läser "nya inlägg" och struntar i vart de ligger :) så är det på många andra forum, men har märkt att detta forum inte riktigt är som alla andra :)

Jo då, skall fixa en bättre bild.. vad har du köpt för ramdelar? Varit lite sugen på lutade motorer ett tag

Borren
2015-04-15, 07:19
Snyggt jobb landin!

Har gjort liknande grejer på min zmr med lite leds etc.

Behöver någon spacerkits, lutande fästen etc kan man hojta till...

cklinga
2015-04-15, 07:56
Trodde folk läser "nya inlägg" och struntar i vart de ligger :) så är det på många andra forum, men har märkt att detta forum inte riktigt är som alla andra :)

Jo då, skall fixa en bättre bild.. vad har du köpt för ramdelar? Varit lite sugen på lutade motorer ett tag

Problemet är att det visas så få nya inlägg, det går så snabbt innan en post försvinner från den listan :)

Bra! Största förändringen blir när jag får Overcraft PDB4. Har även ny topplatta från eAk påväg, så jag kan montera gopro lite mer skyddat där ccd-kameran idag sitter. Sen bara lite andra småsaker som ska ändras från ursprungsbygget :)

Tror inte jag kommer köra på lutade motorer, har hört lite rykten om att yaw och roll blandas ihop då vid vissa rörelser. Men kanske bara är blaj jag vet inte :)