handdator

Visa fullständig version : Immersionrc vortex



Xermalk
2015-04-11, 21:50
51759

Såja, då har man gjort ett hål i rc kontot.

Precis beställt en Vortex från Skånehobby.

Blir att återkomma med en mini recension när den väl anländer, sannolikt i slutet av månaden.

Jorgen
2015-04-11, 22:52
Man blir lite skärrad när man inser att det där är prisvärt jämfört vad det kostar att bygga en mini med bra delar!

Jag hoppas att tekniken i den letar sig in i deras övriga sortiment.

kronblom
2015-04-11, 23:02
Åh, det skall bli mycket intressant. :) Är det 5'' proppar på den och går det att ha 6''? Med tanke på hur 250 kvaddarna förändras har jag haft mina funderingar ifall immersion ligger lite efter med den.

EDIT: Såg precis hur Ummagawd och Boris B flög denna. Jag får revidera min kommentar om att den kanske är lite "efter". ;) Jösses. Den kapaciteten räcker gott och väl för mig. :)

Xermalk
2015-04-12, 00:35
Det är Tiger motors NM1806 2300kv motorer som sitter "race" versionen. De specar 4s 5x4 prop, men skall uppenbarligen fungera med 5x4.5 bullnose också. Auw 350g utan batteri och hd kamera.

Länk till skånehobbys sida, med specs. (http://www.skanehobby.se/pnp-bnf-rtf/3491-immersionrc-vortex.html)

Om man absolut måste så går det att montera 2204 motorer på den, men fins inte riktigt någon anledning. 6" proppar kommer kräva att man byter ut fartreglagen. Lite synd då de är specialdesignade för att få plats inne i kolfiberrören/armarna.

Copterdude
2015-04-12, 10:31
Trevligt, ser fram emot intryck sen.
Det är helt klart en väldigt intressant produkt/quad med det mesta man kan önska sig integrerat.
Höjer ribban många snäpp med funktionaliteten jämfört konkurrenterna och priset är bra med tanke på vad som igår.

Själv har man redan spenderat för mycket på rc senaste månaderna så får hålla mig och kolla på videos av den ;)

kronblom
2015-05-02, 12:32
Är det någon som vet ifall det går att vinkla motorer på ett enkelt sätt? Med tanke på att armarna är rör känns det som att man vara behöver lossa skruvar och vrida lite.

Xermalk
2015-05-02, 14:19
En av testarna skall ha ritat vinklade fästen, för 3dutskrift.
Inte för att de behövs vinklas.


https://www.youtube.com/watch?v=X8UyYegR4Lw

Verkar som dom kommer skeppas ut på måndag. Men har inte fått något svar om vad de kommer skickas som. Så de kan dröja allt från 2-3 dagar till 3-4 veckor.

kronblom
2015-05-02, 17:46
Väldigt nyfiken på en recension. :)