handdator

Visa fullständig version : Problem HK mega apm



Thomasl
2015-05-04, 17:25
Hej. Hoppas nån kan hjälpa mig innan jag kör över quaden med bilen.

jag har ett HK mega 2.7 som fungerat ypperligt fram tills för en månad sen. Då fick den plötsligt spel och la sig uppochner för att sen krascha.

Nåväl shit happens tänkte jag och åkte hem och beställde nya delar.

Nu till problemet. Programvaran i apm är uppdaterad till den senaste. Motorerna snurrar som dom ska när jag kalibrerar dem. Men det är nu problemen börjar. Efter jag stängt av (gjort strömlöst) snurrar motorerna upp lååååångsamt ,och låter jag dem stanna så är de totalt döda sen. Tar man bort strömmen och sätter tillbaka så händer samma sak igen,och igen.... Nu har jag dammsugit internet efter någon som har samma problem. Utan resultat.

Nu ställer jag hoppet till er. Har ni någon ide vad som kan fela.

Jorgen
2015-05-04, 18:51
När jag först installerade min APM och laddade in ny firmware så bar den sig väldigt skumt åt, allt blev bra när jag rensade eeprom och gick igenom guiden igen. Jag tror att det bör vara första steget när den trasslar efter en firmware uppgradering.

52159

ulwur
2015-05-11, 04:55
Om motorerna startar när du gjort kontroller kortet strömlöst kan det väl inte vara ett problem med kontrollerkortet..?

magnusvr
2015-05-11, 07:44
Låter som något spännande med dina fartreglage? Uppför sig motorerna rätt om du kopplar ett fartreglare direkt till mottagaren, kanal3 (throttel)?
Kanske dags att kalibrera om fartreglagen?

/Magnus

Peter1
2015-05-11, 08:28
Testa att ta bort alla failsafefunktioner.

Johan Nörd Andersson
2015-05-11, 09:46
1: Du "kalibrerar" motorerna?(vad exakt menar du)
2: Du drar ur allt vad batterier heter
3: Motorerna börjar sakta snurra?

Ursäkta min dumma fråga, men vad händer om du varvar motorerna med strömmen...i ?


Hej. Hoppas nån kan hjälpa mig innan jag kör över quaden med bilen.

jag har ett HK mega 2.7 som fungerat ypperligt fram tills för en månad sen. Då fick den plötsligt spel och la sig uppochner för att sen krascha.

Nåväl shit happens tänkte jag och åkte hem och beställde nya delar.

Nu till problemet. Programvaran i apm är uppdaterad till den senaste. Motorerna snurrar som dom ska när jag kalibrerar dem. Men det är nu problemen börjar. Efter jag stängt av (gjort strömlöst) snurrar motorerna upp lååååångsamt ,och låter jag dem stanna så är de totalt döda sen. Tar man bort strömmen och sätter tillbaka så händer samma sak igen,och igen.... Nu har jag dammsugit internet efter någon som har samma problem. Utan resultat.

Nu ställer jag hoppet till er. Har ni någon ide vad som kan fela.