handdator

Visa fullständig version : Bias sensors to big???



Witalis
2015-05-06, 21:11
Skulle flyga min TBS Discovery med Naza Light (V2)
När jag startade den så blinkade det bara grönt hur jag än gjorde. Testade igen och samma sak. Kalibrerade den men ändå samma sak.
I manualen står det Bias Sensors To Big

Testade att flyga, det fungerade mer eller mindre som vanligt men kändes sådär.

Vad är det som e tokigt???

Halcon
2015-05-06, 22:59
Är inte hundra men har för mig att input och output på Naza inte överensstämmer dvs fel på gyrona, hårdvara alltså.

Witalis
2015-05-07, 00:34
Ja jag hade en hård landning via ett träd i helgen. Antagligen där ifrån då.

Har du någon aning om hur man återställer den? Ett hårt slag i bordet eller [emoji2]

Lillhagen
2015-05-07, 06:15
Gjorde du avancerad kalibrering? Jag hade problem med min disco pro med Naza V1 (V2) som vägrade starta pga sensor error too big i tid och otid. Eftersom den startade ibland fattade jag inte riktigt problemet men efter en avancerad kalibrering funka det utan problem.

Halcon
2015-05-07, 07:31
Ja jag hade en hård landning via ett träd i helgen. Antagligen där ifrån då.

Har du någon aning om hur man återställer den? Ett hårt slag i bordet eller [emoji2]

Sådana "alternativa landningar", som jag kallar det, kan ställa till det för gyrona. Om inte avancerad kalibrering fixar det så kanske "alternativ kalibrering" dvs med hjälp av bordet kan fixa det! Men det är väl absolut sista utvägen i så fall. Knappast lönt att skicka in en Lite heller för att få den reparerad - kostar förmodligen betydligt mer än en ny Lite.

Witalis
2015-05-07, 08:07
Sådana "alternativa landningar", som jag kallar det, kan ställa till det för gyrona. Om inte avancerad kalibrering fixar det så kanske "alternativ kalibrering" dvs med hjälp av bordet kan fixa det! Men det är väl absolut sista utvägen i så fall. Knappast lönt att skicka in en Lite heller för att få den reparerad - kostar förmodligen betydligt mer än en ny Lite.


Då har den alternativa landningen definitivt ställt till det.
Gjorde avancerad kalibrering två ggr igår kväll men ingen skillnad. För göra några till och se om det funkar. Annars får nog bordet testa att kalibrera den.

Ja för att skicka in den tror jag inte på, då jag hackat den och uppdaterat den med V2
Så då får det bli en ny.

Witalis
2015-05-07, 08:09
Gjorde du avancerad kalibrering? Jag hade problem med min disco pro med Naza V1 (V2) som vägrade starta pga sensor error too big i tid och otid. Eftersom den startade ibland fattade jag inte riktigt problemet men efter en avancerad kalibrering funka det utan problem.

Men efter avancerad kalibrering så har den funkat som vanligt?

Witalis
2015-05-07, 08:27
Hur bra är det att flyga i detta skick?

Lillhagen
2015-05-07, 09:37
Ja min funkar fint efter det men är nog inte samma problem. När jag strömsatte min gick proceduren som vanligt men sen när jag skulle "arma" motorerna hände inget och jag fick röda blink har jag för mig. Så den gick inte ens att starta... Det som var konstigt var att det ofta gick med första batteriet men sen starta den inte förrän efter lång vila. Så höll det på ganska länge tills jag gjorde avancerad kalibrering. Sen dess inga problem alls. Kalibrerar nån gång då och då...