handdator

Visa fullständig version : Kvalite på förvaringsväska till Taranis?



senmathal
2015-05-12, 08:09
Hej!
Jag ångrar mig att jag inte köpte med en förvaringsväska till min Taranis och funderar på att beställa en separat. Ni som har väskan, verkar det vara bra kvalitet på den eller är det bättre att köpa något annat?

/Mats

Fluf
2015-05-12, 08:28
Jag är nöjd med min väska, foamet håller, aluminiumen är lite tunn men å andra sidan har den inte fått så mycket stryk, ser ut som ny efter ett par år i väska, på fält, på bänken etc. Hade inte haft emot lite mer plats i väskan för fler lipos etc.

senmathal
2015-05-12, 09:11
Ok, det låter bra! T9Hobby säljer väskan för 24 Pund vilket blir strax över 300:- plus frakt. Det är väl inte så mycket att säga om.

/Mats

McRegor
2015-05-12, 09:39
Inte övertygad om kvaliteten och den är rätt "tunn" (man får trycka på en del för att stänga den) så jag skulle köpa en väska på t ex Bauhaus. Har en sån sen många år som jag haft min Futaba i och den har fungerat utmärkt och är betydligt stabilare men f ö i ungefär samma ytterformat frånsett att den är lite "tjockare" (djupare kanske man kan säga). Tror den ligger i samma prisklass som "original-väskan".
Roger

Xermalk
2015-05-12, 09:46
Den är ingen höjdare alls, jag har två stycken som inte överlevde transporten till Sverige.
Har räddat den ena genom att byta ut den metallfärgade plywood skivan mot plexiglas. Men den duger verkligen inte för ovarsam hantering.

senmathal
2015-05-12, 21:49
Inte övertygad om kvaliteten och den är rätt "tunn" (man får trycka på en del för att stänga den) så jag skulle köpa en väska på t ex Bauhaus. Har en sån sen många år som jag haft min Futaba i och den har fungerat utmärkt och är betydligt stabilare men f ö i ungefär samma ytterformat frånsett att den är lite "tjockare" (djupare kanske man kan säga). Tror den ligger i samma prisklass som "original-väskan".
Roger

Hur fungerar det med foamen i en sådan, följer det med så man kan skära ut själv?

/Mats

senmathal
2015-05-12, 21:52
Hittade den här sidan då jag skulle söka på Bauhaus. http://customcases.se/cases/alu-cases.html?gclid=CN6V0vL8vMUCFaLUcgodPAkAEA

/Mats

McRegor
2015-05-13, 06:14
Det är ingen av de väskor du hittat via länken. Jag tror att det var inredning i skumplast men numera har jag en stadigare (och mindre utrymmeskrävande) inredning av typ "liggunderlag" och med tunn plywood som avskiljare - för man får plats med mera än sändaren med lite vettig inredning och annat än skumplast. Jag får in en iCharger 106B, några ackar typ 3S2200 samt en liten plastlåda med lite småprylar förutom sändaren - en Futaba 10C.
Roger

senmathal
2015-05-13, 11:25
Det är ingen av de väskor du hittat via länken. Jag tror att det var inredning i skumplast men numera har jag en stadigare (och mindre utrymmeskrävande) inredning av typ "liggunderlag" och med tunn plywood som avskiljare - för man får plats med mera än sändaren med lite vettig inredning och annat än skumplast. Jag får in en iCharger 106B, några ackar typ 3S2200 samt en liten plastlåda med lite småprylar förutom sändaren - en Futaba 10C.
Roger

Nej det förstår jag då du hittade din på Bauhaus ;) Det var bara det att jag råkade hamnade på den där sidan med väskor. Det är kanske inte så dum idé att köpa en lite större väska så blir det dels enklare att få med sig allt plus att man har ett bra ställe att förvara både sändare, laddare och vad man kan behöva stoppa undan.

/Mats

McRegor
2015-05-13, 14:47
Här kommer lite info om mina väskor...
* Taranis-väskan - 320 mm * 280 mm * 122 mm
* Bauhaus-väskan - 320 mm * 230 mm * 155 mm
Jämförande bild...
52301

Taranis-väskan...
52302

Bauhaus-väskan...
52303

Bauhaus-väskan är avsevärt stabilare och använd under många år med olika inredning och innehåll - den är nog i denna inkarnation inne på sin 3:e sändare...:) I ocket har jag "våffel-skumplast". Det som främst skiljer är att den är stabilare samt drygt 30 mm "högre" under locket.
Hälsningar
Roger

senmathal
2015-05-13, 18:44
Jag ska kolla runt lite på vad varuhus och byggmarknader har att erbjuda för olika väskor. Man borde kunna köpa lämplig skumplast och lägga i flera lager och sedan skära ut för det man vill stoppa i väskan. Då kam man ha ett helt lager i botten och i locket.

/Mats

McRegor
2015-05-13, 21:07
Den jag har finns fortfarande att köpa på Bauhaus - tyckte det stod 199 kr på hyllkanten.
Roger