handdator

Visa fullständig version : "Tändhatt"



Keny
2015-06-04, 13:42
Hej, någon som vet var man kan köpa raka tänd(glow)hattar för glödstift när man har on-bord-glöd. Dom vinklade går ju inte att använda på knappt någon 4-taktare tack vare att kylflänsarna är i vägen.

Thomas
2015-06-04, 15:12
Vetif*n var man hittar sådana, jag har gjort en anslutning till stiftets pinne av en spiral-lindad tunn pianotråd med rätt diameter för pinnen.
Sitter perfekt!

LIP
2015-06-04, 15:30
Jag har använt innanmätet från en kopplingsplint (sockerbit).

mogge
2015-06-04, 15:44
vikten från innanmätet på en sockerbit kan nog orsaka skador på vissa glödstift o då beroende på vibrationer. Vissa kulspetspennor har ganska små fjädrar man kan klippa av en bit på, dessutom lödbara. Själv så har jag haft turen att få gamla skrotkameror och därinne finns godis,exvis småfjädrar.

kay.krut
2015-06-17, 12:47
Det finns en vettig anslutning hos www.Airmedia.se / ig-glödstiftsanslutning fabrikat Telco. Den använder jag själv till alla mina boxermotorer. Lite dyr kanske men absolut tillförlitlig. Den kan vara lite pillig att sätta ihop och man får vara ytterst varsam med den lilla kulan som ska monteras i godset under fjädern. Väl där så är joibbet gjort och man slipper att tappa glöden !!

Kay krut

Keny
2015-06-18, 07:06
Det finns en vettig anslutning hos www.Airmedia.se (http://www.Airmedia.se) / ig-glödstiftsanslutning fabrikat Telco. Den använder jag själv till alla mina boxermotorer. Lite dyr kanske men absolut tillförlitlig. Den kan vara lite pillig att sätta ihop och man får vara ytterst varsam med den lilla kulan som ska monteras i godset under fjädern. Väl där så är joibbet gjort och man slipper att tappa glöden !!

Kay krut

Tack för tipset. Det är en sådan jag letat efter - en med kula. Jag har en liknande sen tidigare men behöver fler.

bokis
2015-06-18, 08:32
Om Airmedia inte har den på hyllan så kan jag varmt rekommendera dessa:
http://www.sonictronics.com/xcart/home.php?cat=330
dyra men värda varenda öre faktiskt,man trycker ner o vrider 1/8 var så sitter det kvar.
den bästa jag har testat,OS har en sort som är kanon också men funkar inte till alla stift dessvärre..

Keny
2015-06-19, 09:17
Tackar!