handdator

Visa fullständig version : Ny kamera för multirotorfilmning!! GoPro utmanare med utbytbara objektiv...



Grimm
2015-07-18, 16:05
Blackmagic är ju kända för att göra bra proffessionella filmkameror och nu ger dom sig in i actioncam segmentet.
Med utbytbara "riktiga" ojektiv (micro 4/3 fattning) och stöd för kamerakontroll via Sbus och PWM så har vi nåt att se fram emot. Släpps i dagarna. Se mera här www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicmicrocinemacamera (http://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicmicrocinemacamera)
Vill Ha!!

Ålänning
2015-07-18, 18:28
995$ är ju rätt saftigt dock.

simonarvestrand
2015-07-18, 20:12
skulle nog egentligen inte kalla den goproutmanare blackmagic spelar ju egentligen i en annan division.
dyr absolut men är rätt säker på att den piskar gopro med hästlängder

eAk
2015-07-19, 10:17
Hade jag haft några kunder och tjänat pengar på att filma med min hexa. Hade jag köpt en sådan. Men till egna filma för skojskull klipp funkar sony nex alldeles utmärkt.

Kenneth E
2015-07-19, 10:29
Specsen är väl inget att hoppa högt över, varför gör den inte med zoom. Då hade den slagit. Nu är den bara dyr och det finns andra alternativ.

eAk
2015-07-19, 14:41
Specsen är väl inget att hoppa högt över, varför gör den inte med zoom. Då hade den slagit. Nu är den bara dyr och det finns andra alternativ.

Den filmar RAW! Har riktigt bra dynamic range. Bu kommer jag inte ihåg men den nya har väl global shutter dessutom!
Folk som är seriösa har oftast fasta objektiv för dom vet vilken bild dom ska ha innan dom börjar filma.

simonarvestrand
2015-07-19, 14:57
Specsen är väl inget att hoppa högt över, varför gör den inte med zoom. Då hade den slagit. Nu är den bara dyr och det finns andra alternativ.

Du kan väl välja optik med zoom ?

Gopros Slutarhantering är riktigt usel gissar att dom löser det en del bättre, har inte läst så noga men gissar att man kan justera den själv så den blir vad den borde vara.

Kenneth E
2015-07-19, 17:04
Jag kommer fortfarande köra med min gh4, tills någon inom lämplig prisklass kommer med 4K i 120fps.

simonarvestrand
2015-07-19, 18:37
Jag kommer fortfarande köra med min gh4, tills någon inom lämplig prisklass kommer med 4K i 120fps.
Vad filmar du som kräver 120bps massa slomo?

Kenneth E
2015-07-19, 19:22
Efter att ha använt en 180+ fps kamera som ger grymma slowmotion sekvenser, så inser jag att det är det jag behöver för att producera bra scener utan att redigera sönder material.

simonarvestrand
2015-07-19, 19:30
Efter att ha använt en 180+ fps kamera som ger grymma slowmotion sekvenser, så inser jag att det är det jag behöver för att producera bra scener utan att redigera sönder material.

Ok. jo det är trevligt. använder dock sällan det själv om jag inte är ute efter just slomo.
normalt aldrig mer än 50fps

Grimm
2015-07-20, 09:12
Kameran ser ut att vara ganska mycket större än en Gopro... (men mindre än en GH4).
Finns även en studiomodell med 4K för 1295 Usd. men då "bara" 30Fps.
https://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicmicrostudiocamera4k

McRegor
2015-07-20, 09:34
Nåja - till slut så är det ju faktiskt inte kamerahuset allenast som gör en bra film utan i ännu högre grad fotografen bakom kameran. Så ni som redan har bra kameror och är duktiga fotografer kan säkert andas ut...:)
Roger

Copterdude
2015-07-20, 10:01
Ingår objektiv ? Annars tillkommer det väl att par tusingar till. Säkerligen en riktigt bra kamera men inget att jämföra med gopro då det är så stor skillnad i pris.

McRegor
2015-07-20, 10:08
Skall du ha ett objektiv som matchar kamerahuset så tillkommer det nog klart mera än "ett par tusingar"... Men att jämföra en riktig (och dyr) systemkamera som denna med en Gopro är som sagt inte riktigt fair för nån av dessa kameror...
Roger