handdator

Visa fullständig version : Tips Dominator HD / V2 Faceplate



Copterdude
2015-07-23, 10:55
Tänkte bara tipsa om en produkt som löste ett stort problem jag har haft när jag flyger med mina Fatsharks.
Tidigare fick jag imma på 30sek om solen låg på och jag fick ofta landa i förtid pga. detta då det knappt gick att se längre. Inte alltid man kan hitta skuggig plats. Spelade ingen roll om jag försökte "acklimatisera" dom innan, imman kom lika snabbt ändå.

Fatshark har iaf släppt en faceplate med fläkt till Domv2 och HD (går att modda för för attitudes också läste jag nånstans.) som löser problemet galant. Inte nog med det så kom ögonen närmare skärmen och dom är mycket bekvämare.

Kan nu flyga med solen gassande i ansiktet utan minsta problem.

Köpte första omålade versionen som var $10 billigare men tycker den lätt är värt priset även nu när det är högre på färdiga produkten.

Kan köpas här bl.a.

http://www.getfpv.com/dominator-hd-v2-faceplate-with-fan.html

Kenneth E
2015-07-23, 11:13
Tror du de kan passa dminator v1?

Copterdude
2015-07-23, 11:21
Tror du de kan passa dminator v1?

Vet inte men du kan kika i denna tråd på fpvlab forumet. Säkert nån som har provat redan.
http://fpvlab.com/forums/showthread.php?38475-Fat-Shark-s-snap-on-fan-equipped-Faceplate-2S-ONLY!!!

the_storm
2015-07-23, 17:35
Verkar riktigt nice! Tills dess att jag väljer att beställa en såndär faceplate så brukar jag köra med en annan lösning för att slippa imman. Innan jag drar ut och flyger lägger jag en liiiiiten droppe flytande diskmedel på en tops, smetar försiktigt ut det på linserna och gnuggar bort med en fin putsduk. Får aldrig problem med imma på detta vis. Kan dock tänka mig att faceplaten ökar komforten en del :)

Copterdude
2015-07-23, 17:53
Ja bara komforten är värt det. Innan kändes det som att ha simglasögon på sig och nu känns det knappt alls bara lite mjukt runt ansiktet. Den där svettiga ineslutna känslan man får av gummit är borta och fläkten gör ett bra jobb om solen ligger på. Testade en varm dag utan fläkt och det tog ett par min men sen kom imman. Sen testa jag med fläkt och då kom det ingen imma alls så det funkar faktiskt.

the_storm
2015-07-23, 18:44
Hur är det med ljusinsläpp?

Copterdude
2015-07-23, 19:03
Nästan helt kolsvart för mig. Minimalt ljus precis vid näsroten men det är så lite att jag inte märker av det när jag flyger så har inte ens orkat fixa. Annars kan man bara sätta lite extra skum där. Men man måste nog prova själv då det nog är olika beroende på ansiktsform. Följer med två olika utskurna skumgummin så man kan prova vilket som passar bäst innan man sätter fast det.

the_storm
2015-07-31, 13:56
Fick hem min idag, sitter som en smäck :)

Copterdude
2015-07-31, 16:45
Ja det är verkligen stor skillnad. Mycket behagligare och ingen oro över imma längre.
Inte så kul att få imma när man flyger ut över öppet vatten och ska landa på en brygga ;)

Fick hem min idag, sitter som en smäck :)

the_storm
2015-07-31, 19:30
Ska bli kul att testa nu i dagarna! Första intrycket är onekligen bra! :)

UndCon
2015-07-31, 20:48
Duger inte de typ dyraste glasen på marknaden som de är :D

lassebetong
2015-08-01, 11:01
Jodå visst duger de som de är i orginalutförande, iaf till mig.
Men som alltid så vill man ju ha det senaste och då måste man ju slå till och handla.:)
Har själv aldrig upplevt några problem med imma när jag flugit med mina DomHD, men de sitter nog något skönare med face-platen på.
Men det är inget tvång med den, bara mer som all extrautrustning, som alltid ingår när man köper ny bil.:sarcastic:

Copterdude
2015-08-01, 12:28
Precis, är som skönare säte i bil plus ac typ ;)

GREVEN
2015-08-29, 09:28
Köppte dena till min V1 lite modds o sen passa o vilken skilnad o ha på sig mot innan...

MasterZap
2015-09-05, 20:17
Dom passar även på Predator V2 och faktiskt även på SkyZone (åtm version 1) med lite lite mod (en gummisnodd och en tejpbit)

/Z