handdator

Visa fullständig version : Firstar 2000 V2 motor problem.



Nico Kalashnikov
2015-07-23, 20:01
Tjena köpte nyss mitt plan från hobbyking.. fixade ihopp den o kopplade in med min at-10 kontroll..

Allt funkar förutom motorn som gör konstiga ljud enda tills man ger gas då lägger ljuden av men motorn snurrar inte.

Throttlen är kopplad till kanal 3 där den ska va och kanalen/radion funkar då ja provat den på kanal 3 me annat.

Någon som vet?

Youtube länk https://www.youtube.com/watch?v=XanBxxbastg

Ålänning
2015-07-23, 20:25
Ta bort propellern!

Reversera throttle-kanalen. Den verkar vara i programmeringsmode nu.
Gör en max-min-programmering. =) (sändare på, max gas, ack i flyg, vänta på max-beep, dra ner gasen, vänta på min-beep, gasa lite, klart).

Nico Kalashnikov
2015-07-23, 20:40
Wow tack för snabb hjälp :) fått igång han dock så verkar den snurra åt fel håll nu o blåser luften fram istället. nån idé?

Matsa
2015-07-23, 20:43
Koppla isär 2 av de tre motorkablarna som går mellan fartreglage och motor.
byt plats på dem så byter motorn rotationsriktning.

Matsa...

Nico Kalashnikov
2015-07-23, 21:04
aha nu ser ja kom kopplat fel från hobbyking :(. Allt fixat nu tack för snabba svar :)

Thomas
2015-07-23, 21:33
Här går det undan, vet du!

Men jag blev nyfiken på sändaren, "RadioLink", kan du berätta mer om den?
Antal kanaler?
Kompatibel med...?
Antal modellminne??
osv.....

Nico Kalashnikov
2015-08-02, 21:05
Här går det undan, vet du!

Men jag blev nyfiken på sändaren, "RadioLink", kan du berätta mer om den?
Antal kanaler?
Kompatibel med...?
Antal modellminne??
osv.....


Köpte den på banggood då den nu är på rea..
http://www.banggood.com/Radiolink-AT10-10-Channel-Remote-Control-System-With-Receiver-p-915395.html

Vet inte själv så mycket om den men du kan läsa lite där iaf ^^ ska va en kopia av en futaba som går på 6000 men denna kostar 1200 .. verkar funka rätt bra förutom att ja fick min med lite glapp i startknappen men banggood va villiga att ersätta mig. :P