handdator

Visa fullständig version : Förfrågan om tävling i Stockholm



Petfrogg
2015-07-24, 13:39
Hej!

Jag har fått förfrågan om att sätta ihop ett förslag till en potentiell sponsor av en tävling i FPV Quad Tävling i Stockholm. Anledningen till detta är egentligen bara ren tur. Nu är det så att att jag vet absolut inget om att hur en tävling skulle gå till, vad som krävs för att arrangera det hela och hur ett upplägg bör se ut - däremot har jag möjlighet att efter ett väl författat "upplägg" kunna presentera detta för denna sponsor på rätt nivå för att kunna få till stånd en tävling.

Jag skulle behöva få kontakt med någon arrangör som är villig att prata diskutera med mig om hur jag genomför detta.

FPV-klasser
Tävlingsregler
Säkerhetsföreskrifter
...

Någon som kan tänka sig att hjälpa mig att författa en pitch? Antingen leder det ingenstans eller så kommer detta bli något mycket, mycket stort.

Jag kommer inte namnge den potentiella sponsorn på grund sekretess. Om detta inte leder någonstans så kommer pitch:en självklart att publiceras här så att den kan ligga till grund för någon annan att skriva en egen sedan i hopp om andra sponsorer.

DrHanke
2015-07-25, 16:19
Det har precis gjorts en "Drone Nationals" i USA som i sin tur stulit en del ider ifrån ett liknande event i frankrike för att få det så likt som möjligt. Titta in på denna adress http://dronenationals.com/ så får du lite tankar ider och regler som de kör med. Roligare om man har ungf samma regler ovasett vart i världen man är samt att det blir enklare att bjuda in piloter som dragplåster.