handdator

Visa fullständig version : FrSky TARANIS-E (X9E)



Ville
2015-08-01, 09:21
Hej!
Nu har jag fått min nya Taranis-E. Var lite skeptisk innan jag fick sändaren i min hand. Nu ser jag med andra ögon och kommer att behålla den. Jag väntar med en recension tills det jag har använt sändaren och flugit med den, men jag tror jag kommer att trivas med sändaren.
Kanske hinner jag testa den i min Reichard Cirrus 3,45 m i helgen. Spännande!

/Ville :applouse:

53727

freddan_6
2015-08-01, 09:58
Vilken programvara (version) levererades den med?
Den tar lite tid att sätta upp, igår spenderade jag 2 timmar innan jag kommit på att jag bundit utan telemetri när jag flyttade en till modell till taranis :-(

Ville
2015-08-01, 10:10
Hej Fredrik!
Den levererades med OpenTX 2.1.0. Jag testade en vanlig Tarnis version A ett tag så jag känner till programmeringen lite grand.
Den nya programvaran är bättre men man känner igen det mesta om än jag glömt bort en hel del.
Hoppas som sagt att jag hinner flyga med den i helgen, men det återstår att se.

/Ville :)

senmathal
2015-08-01, 12:32
Den ser ju onekligen trevlig ut. Jag börjar störa mig lite smått på alla strömbrytare som är i vägen var än man försöker sätta fingrarna på den vanliga Taranis. Det är ju lätt att man knäpper om någon brytare av misstag och det är nästan ett krav med nackrem vilket jag inte använt så ofta förut. Måste man ändå ha nackrem kan man ju lika gärna ha en radio med stöd för händerna.

/Mats

pernstig
2015-08-01, 18:57
Medan jag väntar på en X9E pillar jag en hel del på min Taranis och håller med om att det är alldeles för många omkopplare och de sitter för tätt. Funderar på vilka som ska tas bort och/eller flyttas för att få till en bra "förarmiljö". Jag använder sändarpulpet och då blir några omkopplare svåra att nå bekvämt medan jag flyger.