handdator

Visa fullständig version : Bättre prop än GWS slowfly?



KristofferR
2015-08-07, 07:22
Jag kör en Hacker A20 motor i min Magnum Reloaded. Ibland med 2s och ibland 3s

Som propeller har jag GWS SF 8x4,3

Problemet:
- Man måste borra ur dem för att de skall passa på propsavern (känns tråkigt och onödigt)
- De går inte att köra fullgas för då vibrerar det massor, den kommer i nån slags självsvängning/fladder
- De går sönder alldeles för lätt. En vanlig gräs-landning där modellen tippar framåt på slutet (gasen av) resulterar i att de brister ca 15mm från spetsen. Ett tiotal landningar brukar innebära en brusten prop.

Jag tänkte först att det var jag som balanserade den dåligt eller borrade snett men alla fyra som jag hittills avverkat har betett sig likadant.

Någon som har tips, erfarenheter, eller kör något annat som funkar bättre?

freddan_6
2015-08-07, 07:48
Jag vet inte hur hacker A20 ser ut exakt men en propeller jag har bättre lycka med är APC SF eller kopior från hobbyking (TGS Sport). APC SF går nästan inte sönder (jo en sån landning i -20C får den att gå itu) men de håller mycket bättre. APC köper du med fördel från svenska hobbyhandlare, och de är bättre, behöver inte balanseras så mycket. Kopior finns t.ex. här:
i Hobbyking-varuhuset "Hardware & Accessories" -> Propellers
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__62829__Turnigy_Carbon_Mixed_slow_fly_prop_w_adap ters_8038_SF_CCW_4_pc_EU_Warehouse_.html