handdator

Visa fullständig version : F9F Panther



bokis
2015-08-19, 20:28
Min guru och jag (materialförvaltare samt beundrare) har fått blodad tand efter äventyret med Connien så nu är det mer pryttlar som ska upp i luften..
Först till kvarn kan bli denna men även Draken är nu klar o luftdopa....
Hade det inte varit så f-bannat torrt så hade grunkan på filmen varit uppe nu men det är lite risky om den trillar ner i skogen av någon anledning..
Så det blev en en-aktare på gräsmattan istället..Måste säga att responsen i Hawken var smått otrolig!
Har bara haft jetctat med kero start men det här funkade smutt det med...
Tack gullan för filmningen!


https://www.youtube.com/watch?v=OMzdVFFtRIc

Thomas
2015-08-19, 21:24
Skitsnygg!!
Men det ser ut som om den vill ha asfalt under tassarna...

bokis
2015-08-19, 21:30
Tänkte faktiskt flyga den på gräs,några av filmerna jag sett på den är från gräs och den är inte direkt speedig,väldigt sansad i låga farter..Det är ju trots allt en femtitalskärra med rejäl vinge och inte så märkvärdigt tung tycker jag..
Får se vad som händer?:sarcastic:

Kenneth E
2015-08-19, 22:00
Ser ut till att gå bra att starta från gräs med kärran. I Malmö körde vi från vår gräsbana i flera år och det var inga problem, sport, skala allt gick, fördelen och nackdelen är att gräset bromsar en del vid landning.

Fluf
2015-08-19, 23:32
Fantastisk finnish och detaljkänsla som vanligt, bormsarna ser ut att vara i gott skick med ;)

Men.. hörselskydden?!

bokis
2015-08-20, 09:37
Kennet,jag är faktiskt sugen på att prova för det känns helt ok..
Fluffen,av någon anledning (kan vara röret,motorn i sig eller en kombo av de bägge) så har jag inte hört en Get som bräker så tyst som denna så jag måste ha glömt ihåg skydden för örona...

petera38
2015-08-20, 10:46
Lycka till med Panthern. Jag har en likadan, som jag planerar sätta ihop här i vinter.

/Pete

Snickarjävel´n
2015-08-20, 12:40
Nice Kanelbullen :applouse:

henke2
2015-08-20, 15:29
Fint! Ju äldre förebild desto bättre flyger det, förr hade man ju inte så mycket motor att putta på med :)

bokis
2015-08-20, 21:05
Fint! Ju äldre förebild desto bättre flyger det, förr hade man ju inte så mycket motor att putta på med :)

Precis,just det som gör att jag gillar kärror från den tiden..Har min L-39,sparsamt flugen för den rasslar på lite för bra för att flyga på begränsade utrymmen (det är Henkefart på den...),hoppas och tror att den här ska funka lite överallt.
Ivve o jag testade funktionerna på Draken idag så rätt var det är så blir det väl en regnskur så vi får prova våra kärror tillsammans!
Du har ju testat fler getter än en annan men jag kan säga att gasresponsen i Hawken är otrolig,den spolar upp kvickare än något annat jag har provat...Sånt gör också att man känner sig lite säkrare och kanske kan testa den på hemmaplan..

bokis
2015-09-11, 15:35
Idag var det ledigt samt flygväder så Ivve o jag tog en sväng till fältet och jag lyckades trots fladdrande knäveck få upp den i luften..Första flygningen var...intressant? pga att inställningarna inte var (understatement) optimala,flygning nummer 2 var njutningsbar!

54472 54473

54474 54475

Killen på sista bilden håller på o få ner pulsen till läge "normal".

Mr J
2015-09-11, 15:58
Grattis!

Skönt att pulsen fick gå ner igen utan missöden...

Riktigt stilig kärra!

Fluf
2015-09-11, 16:06
Härligt, grattis till härlig flygning med vackert plan :)

bokis
2015-09-11, 18:22
Mats,betablockerare funkar faktiskt! Tack för grattisarna!:blush:

Mr J
2015-09-11, 19:03
Mats,betablockerare funkar faktiskt! Tack för grattisarna!:blush:

Jag vet, fråga inte hur...

Du glömde Silvertejpen för knäna :-)