handdator

Visa fullständig version : Gopro 4 black problem



Quaddaren
2015-08-20, 19:34
Köpte mig en gopro 4 black och har följande problem som jag inte kan hitta nån lösning på.
Står säkert i manualen men jag kan inte hitta nåt.
När jag filmar så blir inte videofilerna längre än 9 min sedan fortsätter kameran med en ny fil. Filmen blir alltså uppdelad i 9 min filer. Går det inte att få kontinuerlig inspelning? Jag märker inte något på Fpv skärmen.

/Stig

Ålänning
2015-08-20, 20:53
Kan det vara något med minneskortet som begränsar? Fast jag tycker det låter långsökt. Man brukar i inställningarna på kameror som filmar välja just längden på klippen då de ska sparas på minneskortet.

Copterdude
2015-08-20, 21:03
Prova formatera minneskortet i kameran (genom menyn) om du inte gjort. Kanske filsystemet som är fel/knas.

MarkusH
2015-08-20, 21:09
Är minneskortet FAT32 formaterat så kan det inte hantera större filer än 4 GB om jag minns rätt. Så jag tror på Copterdude rekommendation om att formatera kortet i kameran.

Kenneth E
2015-08-20, 21:24
Står det inte i bruksanvisningen vilket kort och hur ofta den brytersekvensen? Har för mig att så är fallet. Använder du mer data bryter den oftare(4K). Fast jag ser det som en fördel med många filer, blir lättare att ladda över och arbeta med.

Quaddaren
2015-08-21, 16:05
Formaterade kortet i kameran men fenomenet kvarstår. Har testat med lägre upplösning och då kan filerna bli längre.
Så fort storleken kommer över 3,9 gb så bryter kameran och startar en ny fil. Har inte hittat nåt på nätet om detta, men som Kenneth E påpekade så är det kanske lättare att jobba med. Retar mig bara om jag gör en besiktning eller filmning och kunden vill ha råmaterial och måste få 2 filer om det tar 10 min. Kör mest med systemkamera vid kundjobb så problemet kanske inte är så stort. Tack för idéerna i alla fall.
/ Stig