handdator

Visa fullständig version : Skadad ack eller?



Redrobjem
2015-08-22, 22:20
Jag gjorde en hård landning med min Multiplex Dogfighter så acken lossnade från kardborren och åkte fram i motorn. Detta händer ibland utan problem uppstått. Men nu kändes acken liiite svullen men det var svårt att avgöra om den verkligen var det. Alla celler har bra spänning kan dom ha det även om cellerna har skadats? Bör jag kassera acken? Acken blev aldrig het men den var varm men det brukar den vara efter en flygning med Dogfightern.

McRegor
2015-08-23, 09:24
Har acken blivit fysiskt skadad av motorn så skulle jag personligen kassera den. Sen kanske du kan förebygga den formen av skador inför framtiden genom att sätta in nåt som hindrar acken från att få kontakt med motorn vid hastig markkänning...:)
Roger

freddan_6
2015-08-23, 09:46
Deformerad ack ska kasseras. Syns inget och cellspänningen är lika kan den kanske användas igen. Jag fick en sån skada av värre klantighet: tapp i asfalt när jag bar in mina grejor. Acken såg bra ut men nästa gång jag skulle ladda hade jag cellspänning 3,8, 3,8, 1,9. I så fall innebär laddning ganska säkert eldsvåda. Så markera acken och kolla spänningen innan nästa laddning.
mvh //Fredrik

Redrobjem
2015-08-23, 12:58
Det syns inget utanpå. Spänningen var bra idag nu laddar den jämt och acken är varken varm eller sväller för tillfället. Övervakar noga.