handdator

Visa fullständig version : Umx f16



Ken1
2015-08-25, 15:06
Fick hem min lilla kärra igår, och tog upp den idag för ett litet locklyft.
Väntar på att ackar skall komma hem, så att man kan provflyga..

Lite besviken är jag vad gäller kvalitén på finishen.
Kineserna "bättrings målat" nosen bl.a. samt finns missar här och där där man ser att cellplasten har utsätts för värme.
På dem andra kärrorna jag ägt från Horizon, så har kvalitén varit högre vad gäller finishen iaf.

Målningschemat är Thunderbirds.. Jag funderar på att sonika dra bort alla dekaler och köra på en gråfärg istället.
Men men.. däremot tror jag inte att det är fel på prestandan när det väl gäller.
Återkommer efter provflyg :)

54128541365413554134541335413254131541305412954137

simonarvestrand
2015-08-25, 19:10
tror den skulle vara grym som grå!

Ken1
2015-09-11, 19:20
Nu har lillen provats med betyg: Minus!.
Köpte ett par från försäljaren rekommenderade ackar. 300mAh istället för 280mAh .
In med en ack i kärran, ut till närmaste ställe för flygprov. Lite byigt i vindarna, men egentligen inget märkvärdigt.
Markstart.. 30-40 meter innan kärran lyfte och var minst sagt instabil i luften!. Baktung som en vet inte vad. Drog ner gas för att landa, och då klipper kärran och slår i en stenkant intill gräsmattan. Undersidan fick sig en rejäl smäll, så det var bara att gå hem och limma eländet. När allt torkat, var det dags igen.. försökte flytta fram acket så långt det gick denna gång. Men där sitter styrningen till noshjulet ivägen. La acken på sidan och provade, mjo fortfarande något baktung och instabil.
Försökte få TP där Eflite anger, men mjae.
Nästa tur får ske när det är hyfsat vindstilla, och tp flyttat fram ytterligare några millimeter.
Givetvis är radion programmerad enligt bruxen..

Dessutom verkade den vid fullt gaspådrag något svag, inget direkt fjutt jämfört med vad jag kommer ihåg min Mig15.
Fler tester återstår, innan jag säger upp bekantskapen med kärran och lägger den i återvinningen för cellplast ;)