handdator

Visa fullständig version : Videos - vad vill ni se?



RCLifeOn
2015-08-25, 21:06
Tjenare!

Har du något favorit avsnitt från exempelvis Flite Test, RCTestFlight eller RCExplorer? Skulle behöva lite tips på vad man kan göra för YouTube-videos.

/Simon

Ålänning
2015-08-25, 22:38
Det där tänkte jag på häromdagen när jag laddade upp en film. Jag tänkte "vem f-n vill se det där?" Haha!
Bra filmer ska gärna ha bra kvalitet, timing i musiken till klippskifte, bra musik som passar filmen, inte för lång, inte för långa klipp om det inte finns orsak, variation, människa/människor kanske, prat istället för text, en film där man ser att det lagts ner lite talang eller tid och inte bara dokumentationsfilmning och förstås det viktigaste... det man filmar måste ju vara intressant också. :-D För då behövs varken musik, talang eller nåt sånt.

Sen innehållet... En film som visar massa folk som flyger flyg på ett fält kanske är skoj, men det är mer skoj om man får se flygen lite närmare. Är ju skoj om man söker på tuben och hittar ett flyg man gillar och tänker skaffa, så får man inte veta mer om det. Är inspirerande att se hur de löst olika saker och ting.
Och vad gäller FPV-filmer... där behövs variation och något häftigt. Recensionsfilmer kan vara givande, men de kan också vara roliga, kanske inte lika seriösa, men roliga att se om rätt personer är framför kameran. :-D