handdator

Visa fullständig version : konstigt problem



Andreash
2015-10-01, 12:02
Hej var ute å luftade min väl använda rv-4 .Flög en tank landade å tankade .Efter start så dog motorn "en evolution 10 cc bensinare " lyckades landa .startade upp maskinen men den dog på fullgas var tvungen att skruva ut nålen 5-6 klick innan den gick som den skulle. Flög 9 min å allt funkade är detta inte lite konstigt? .har aldrig behövt ställa in något efter inkörning .Väldigt nöjd med denna motor väldigt lättstartad och går hur fint som helst.Några idéer vad detta kan ha berott på54808

Fluf
2015-10-01, 12:40
Fått nått i förgasaren eller på nålen som tunnar ut blandningen, skräp, geting, litet UFO?

Andreash
2015-10-01, 12:55
Ska ta en titt och se om jag hittar något .Tack för tipset

bem
2015-10-01, 17:02
Jag skulle nog gå igenom tank, klunk, slangar, bränslefilter, blåsa ren förgasaren osv så du inte har fått in smuts nånstans som ligger som en "propp".
När du tankar, har du filter på slangen du tankar från så du inte tankar in småskräp i tanken?

/Bo

Andreash
2015-10-01, 21:11
Japp har både filter på tank dunken och på planet kollade det på planet det var helt rent .lite konstigt att den fortsatte att gå helt bra i så många minuter tycker att den borde börja gå dåligt om den helt plötsligt fick mer soppa annars måste ju "skräpet" ligga på samma plats hela tiden är ju ganska små marginaler i en sådan förgasare

flygrc
2015-10-02, 06:20
Du har väl membranförgasare? Ludd i filtert innuti? Membran som börjat stelna/slitna?
Hål på slang så den tar tjuvluft?

Gasman
2015-10-04, 23:25
Kolla klunken!