handdator

Visa fullständig version : Storlek till skärm



n30
2015-10-06, 17:50
tjena funderar på införskaffa mig en skärm då vi kan köpa såna billigt via mitt jobb...
har lite besluts ångest på om jag ska ha en 8 tums eller 12 tums båda skärmar drivs via 12 volt och har möjlighet till högre upplösning än vad fpv kameran har... vad tycks ?

Borren
2015-10-06, 18:09
Se bara till att du inte köper en skärm som klipper (blåskärmar / släcker) när signalen blir dålig. Det kan bli ödesdigert! Man vill att det snöar lite på bilden istället så har man nån chans i hvetet att återfå kontroll/länk när man kommer utom räckhåll

n30
2015-10-06, 18:10
De e inge skärm med nå inbyggd mottagare

Borren
2015-10-06, 18:52
Spelar ingen roll, om skärmen får dålig signal in från vrx.en och släcker skärmen är det surt... du vill ha en skärm som visar vald kanal oavsett signalstyrka in :)

n30
2015-10-06, 22:08
okok. ja de vet jag inte hur den skärmen reagerar på de... deltacos lågpris skärm... tv-610 heter den i alla fall... men sen o andra sidan lär jag inte flyga så långt iväg inte nu i början i alla fall o de känns lite som att när de e dags o flyga längre iväg så lär jag köpt sån låda med inbyggd skärm man hänger över huvudet. då jag har glasögon som måste sitta på för jag ska se o linser är inte diskutabelt för min del att skaffa... men de får bli den 10 tums skärmen till en början så jag får lära mig lite mer om "fpv-racing" delen....

https://www.dustinhome.se/product/5010650895/tv-610?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146246

Killenheladagen
2016-03-14, 08:14
Dessa är förmodligen sk "bluescreen" displayer , Quanum-visir från HK kostar väl runt 20dollar och den levereras med en nonbluescreen 7.2" display som fungerar alldeles utmärkt, då får du skuggkastare (visiret) med i köpet och kan montera det precis som du vill, detta skulle bli en enkel, billig och bra lösning och om du vill sluta flyga display så bygger du ihop visiret igen, eller låter skärmen sitta med kardborre och snodd så du kan växla enkelt mellan goggle-fpv och display-fpv!

Kenneth E
2016-03-14, 09:51
Kör du 5.8, finns det mängder med monitorer att välja mellan med inbyggd mottagare. Då väljer du en med minst två mottagare så det går bra att köra med två olika varianter av antenner. Storleken är upp till dig, men jag tycker att minst 10" är att föredra. Det som många glömmer är att de måste vara ljusstarka med värde på minst 500 annars får man bygga in monitorn med en strut som man får titta i för att se någonting överhuvudtaget i dagsljus., fördelen med de ljussvagare är att de fungerar bra på natten.
Kör du andra frekvenser än 5.8 växelvis så gäller ändå ovanstående fast utan mottagarna som är inbyggda, då får man köra mottagningen bredvid. Vilket också kan vara en fördel, man monterar antennerna på biltaket och sitter bekvämt i bilen och flyger.