handdator

Visa fullständig version : vinge -øre



karstena
2015-10-15, 16:43
Jeg er ved at ferdigøre en deltavinge. Hvor store skal wingletsen / ørene være er der nogen størelsesforhold og form som er bedre end andre. Klart skal de ikke være for små men !

har i nogle bud ??

ka

Thomas
2015-10-15, 18:19
Hej karsten!
Vad blir det för vingspænd på skapelsen??

Bäst är att sätta winglets'en / fenorna så långt bak som möjligt, om det går så sätt dom bakom vingen....

Fluf
2015-10-15, 20:25
Jag har faktiskt inte sett något vetenskapligt om storlek på winglets på en vinge utan när jag har byggt har jag provat mig framåt. Dvs satt en foamboardskiva i en form/storlek som "ser rätt ut" och sedan skurit bort och/eller format efter testning för att se vad som passar den vingen.

Vad för material kör du med?

karstena
2015-10-15, 20:36
den er ikke stor. Vingerne er 20 cm dype fra forkant til bagkant og bredden fra vingespis til vingespis er 80 cm. det er en sådan vanlig pil altså et stort V når den står på næsen. På det tykkeste er profilen 3 cm. Den er gjort i vanlig frigolit og er ment at glasse. Det med glassingen er lige så meget for at få noget føling/træning i dette da jeg har en stor speedvinge liggende som jeg har bestemt mig for at lage i glasfiber. Kanske det er dumt -men det er sjovt.

ala denne. bare med andre mål.55057