handdator

Visa fullständig version : Hovs Hallar



Thomas
2015-10-25, 09:18
Nån som är sugen på lite hangflyg?
Idag söndag är det bra hangvindar på Torekov/Hovs Hallar!
10 m/s västnordväst...
Jag kör nog dit i eftermiddag!

http://www.vackertvader.se/torekov/idag/yr-fmi-smhi

Thomas
2015-10-26, 06:44
Jäkla MovieMaker!
Jag försökte redigera lite film från Hovs Hallar, men MovieMaker vill inte vara med. Tre gånger stänge programmet ner, så jag gav upp.
Det blev i alla fall en (halvtråkig) videosnutt från sanddynerna vid Ängelholms Havsbad.
Helt oredigerad, Snabbspolning tillåten!


https://www.youtube.com/watch?v=6j_j4aFK9Qg&feature=youtu.be

KristofferR
2015-10-26, 13:59
Trevligt! Där har jag varit på semester ju!

Min MM och dator klarar inte stora film klipp. Då kraschar den.
3-5 minuter får jag ställa in kameran på.
YouTuben skall ha nåt form av redigeringsstöd som jag iofs aldrig testat

kjni
2015-10-26, 19:55
Fina sekvenser med planet vid de dubbla regnbågarna! Och Somewhere Over the Rainbow i bakgrunden...

MVH
Kjell

mogge
2015-10-26, 21:00
Ha,ha. Åkte till Torekov med fru o kottar, början åttiotal. Medföljande en av Graupner tillverkad 3,5 m modell. Efter en lååååång midag med följet travade jag upp mo hanget. Väl där tänkte jag bland snår och enestubbar,hur ska detta gå. Hur som haver efter en längre trängtan hör jag ett svagt stön nerifrån branten. Detta något astmatiska ljud förstärktes efterhand och ut ur brådljupet uppenbarar sig en mänsklig varelse med allt ifrån myror, spindelnät,flugor och gud vet vad och allt snott runt huvudet. I handen höll han en vad som bäst kan beskrivas som en delta vinge. Hej. Jo jag heter Per.L. Aha. Jag vet inte om jag vågar kasta ut modellen i denna svaga vind. Jag får se säger Per.L. Funkar. Check. Pang. Han slänger ut modellen över hanget i vad 1,0 m vind. Den stiger under det att solen går ner. Nu kan du ta den. Flyger i säkert en halvtimme under det att solen sjunker. Ingen fara säger Per. Nu tar värmen från stenarna under hanget över så flyg du. Såsom lite nybörjare fick han landa den mellan ene stubbarna men visst var det häftigt. Eller!I bland blir man bara så impad. Eller.!!

Thomas
2015-10-26, 21:11
Jodu Kjell, där fick man till'et...
Ska bara försöka vinkla upp keps-cam'en lite mer vid nästa flygning.

Mogge, kan det ha varit Pär Lundqvist? Han lär hålla till på den platsen vid många tillfällen.