handdator

Visa fullständig version : Arducopter fc



n30
2015-11-28, 21:33
Lär ställa flera frågor så skapar en ren tråd om hela fcn.

Har ställt in fixat o trixxat i några timmar nu... i programmet mission planner finns de en funktion motor test. Den startar ej upp någon utav mina 6 motorer när jag trycker på en åt gången,jag har givetvist batteriet inkopplat.

Testade armera den o drar upp throttle spaken o den börjar spinna upp motorerna vid ca 40% gaspådrag, är detta normalt? Jag har kalibrerat sändaren med alla spakar.

n30
2015-11-28, 22:00
T-motor 2814-11 kv:710
Afro esc 30A Simon K

är de som sitter till flygkontrollern... 50% gaspådrag så börjar dom varva upp lite ...

n30
2015-11-30, 16:29
har meckat om o installerat om allt här... den spinner på 4 utav sex motorer nu när jag armerar den ... i motor test har jag 6 motorer och den spinner på alla när man klickar på alla där... .vad har jag missat/gjort fel ?

Johan_H
2015-12-01, 14:06
Standardsvaret på denna fråga är om du har kalibrerat ESC-erna.
Det innebär att man talar om för ESC-erna inom vilket spann lägsta och högsta gaspådrag ligger.

På många FC kan man även ställa vilken nivå ESC-"pådraget" ska ligga på vid armering.

n30
2015-12-01, 14:10
Mm löste det igår genom kalibrera om escarna med min o max värden för throttle input

n30
2015-12-02, 13:57
sitter o kikar lite på failsafe funktionen i arducopter ....

https://www.youtube.com/watch?v=nmrT8vKkUoM

jag har med en turnigy 9x radio precis som i videon. en likadan mottagare med.
men skillnaden här är ... när jag stänger av min sändare.... så går inte throttle ner på 0 i mission planner... har jag 50 % throttle när jag stänger av sändaren så stannar den där i mission planner tills jag startar sändaren igen ....