handdator

Visa fullständig version : CC3D. Libre pilot/clean flight



Mr Z
2016-01-08, 15:07
Har köpt en Eachine 250 racer med CC3D och undrar vilket system man skall välja. Jag läser om cleanflight, beta flight, libre pilot mm och jag undrar vilka för och nackdelar det finns med det olika systemen. Jag kör med en spektrum-satellit direkt in i CC3D´n. (Jag lödde pluskabeln på 3,3V-plattan på kortet)

I mitt senaste quadbygge hade jag en APM med telemetri och GPS. Då fanns det bara Open pilot så då var det inte så svårt att välja.. :)

Vad är för/nackdelar med de olika systemen. Jag vill gärna lägga så lite tid som möjligt åt att uppgradera och tweaka så jag kommer inte att byta firmware stup i kvarten. Jag väljer gärna något som funkar erkänt bra i nuläget. Jag lutar åt librepilot då det verkar se likadant ut som Open pilot som jag är lite bekant med men är öppen för förslag.

Mvh
Peter Z

Daniel Tengvall
2016-01-08, 19:41
Betaflight 2.1.6
Det väljer iaf jag 8 dagar i veckan. Har provat på fc med både F1 och F3 processorer och Luxfloat funkar med båda.
Airmode är en trevlig feature jag rekomenderar. Såg iofs att Libre också implementerat Airmode nu.

2016 verkar annars vara året med f4, raceflight och multishot :)

Mr Z
2016-01-08, 20:41
Tack Daniel!

Hur upplevs skillnaden mellan libre pilot och beta flight?
Funkar beta flight med dsm-satellit?

Long time no see btw. Som du märker ligger jag lite lågt med modellflygandet då jag har svårt att få tiden att räcka till. Det betyder att det är svårt att hänga med. Speciellt när det gäller fpv-racing där det händer så mycket nu. För min del blir det nog inte någon racing utan jag vill bara ha något att leka runt med.
Fat shark-gogglarna börjar bli dammiga... :D

Mvh
Peter Z