handdator

Visa fullständig version : Bra ställen i Stockholm!



Mjezperrr
2016-01-31, 14:19
Tjennare!

Någon som har bra förslag på bra platser för FPV körning? Letar lite efter gamla övergivna lokaler eller fabriker.

Där man kan köra lite inomhus med sin 250 utan vara rädd för att krocka med något.

Man har ju sett många filmer på youtube där folk flyger i övergivna lokaler och hus. Men kan man hitta något sådant i Stockholms regionen?

Eller någon som vet andra bra smultronställen att flyga sin Racing 250 ?

Och är det någon som vill ut och flyga ihop och dela lite tips och trix så är de välkommet!

// Ny i FPV världen :)

klingan91
2016-03-15, 08:20
Också varit på jakt efter detta sedan jag började för lite drygt ett år sedan.
Har tyvärr inga bra tips.. Har alltid fått lov att flyga utomhus över åkrar och parker/skogsdungar utan folk i.

moski
2016-07-25, 09:59
Snart är det höst, så jag skulle också vara intresserad av något inomhus ställe !
Jag bor i Haninge och har flugit Multicopter i ca 6 mån.
Vart bor ni ?

Ps:
P-garage på konstiga tider känns ganska avlägset ?

McRegor
2016-07-25, 10:31
P-garage känns som att det skulle kunna finnas bilar som står där. Själv skulle jag absolut inte uppskatta flygning om jag hade min bil parkerad där så grundtipset är väl att inte ens tänka tanken.
Roger

moski
2016-07-25, 10:48
P-garage känns som att det skulle kunna finnas bilar som står där. Själv skulle jag absolut inte uppskatta flygning om jag hade min bil parkerad där så grundtipset är väl att inte ens tänka tanken.
Roger

Instämmer !
Tanken kom ifrån Youtube, det det körs friskt i tomma P-garage (typ ikea/heron city o dyl)
Men man ska också tänka på att det finns en sprinkler fara också, även om P-garaget är tomt !

McRegor
2016-07-25, 12:05
Man ser tyvärr mycket dumheter på Youtube... Om P-garagen är tomma så lär det väl knappast vara öppet så att allmänheten har tillgång - och OM så kan det ju faktiskt dyka upp bilar
Generellt så är det nog lite problematiskt med snabba multisar (typ 250) inomhus i idrottshallar o likn - både för faran att skada de som finns i hallen och brandrisken vid en rejäl smäll. Det är nämligen mycket hårdare inomhus än på de flesta platser utomhus. Och inte bara brandfaran - dagens golv i inomhushallarna är inte billiga att åtgärda om det skulle bli skador på dom.
Vid vårt inomhusflyg förra säsongen provade vi med begränsning av ack-kapacitet för att försöka förhindra allvarligare olyckor. Vi tillät 1S1200, 2S600 resp 3S400 men det är möjligt att vi sänker gränsen lite till kommande säsong. F n ingen viktgräns utan vi ville försöka hålla det så enkelt och lättkontrollerat som möjligt. En quadcopter är trots allt mer eller mindre en flygande cirkelsåg med 4 klingor - och det är ofta rätt trångt inomhus. Små, lätta quaddar är helt OK men 250-quaddar vill vi inte ha bland alla som flyger inomhus.
Roger