handdator

Visa fullständig version : Futaba RX på 250quad



Killenheladagen
2016-02-03, 06:35
Hej! .
Jag tänkte försäkra mig om att jag tänker rätt om jag tror att jag kan använda en av mina futaba 8ch sbusRX m diversity-antenner och använda futaban(TX) t quaden? Visst den är något större än nuv spektrum men får plats och väger ej då mycket.!
Är det något fel m detta? Lär få bra räckvidd på rclänken också!

FinnbyFraggel
2016-02-03, 17:14
Om mottagaren har SBus-utgång och du konfigurerar om din CC3D till SBus borde det inte vara några större problem....
Vad gäller räckvidd mellan systemen är dom nog likvärdiga och eftersom du inte får flyga längre bort än du kan se din modell torde räckvidden vara minsta problemet eftersom en 250 quad är fruktansvärt svår att se efter några hundra meter.

/Jonas

Killenheladagen
2016-02-05, 05:35
Så ja mao , vad bra, den har fler kanaler och mycket bättre räckvidd så om det inte funkat när vi skall fixa idag åker den på! !kan vara kul m 4 xtra kanaler på quad!
Mvh Gustaf
Och m rth och leds så kan man se en 250 rätt långt speciellt om man ser till dit den är "på väg"

Fick iväg en hubsan x4 alldeles för högt och den tog vind och hamnade på ca 300 höjd (miiniquad) och trottel av går ej för då tumlar den så jag dök i cirklar nedåt. ..gick strålande!

Killenheladagen
2016-02-05, 05:39
Om mottagaren har SBus-utgång och du konfigurerar om din CC3D till SBus borde det inte vara några större problem....
Vad gäller räckvidd mellan systemen är dom nog likvärdiga och eftersom du inte får flyga längre bort än du kan se din modell torde räckvidden vara minsta problemet eftersom en 250 quad är fruktansvärt svår att se efter några hundra meter.

/Jonas
+1 jag ser dessutom som en örn och som jag skrivit tidigare så är de flesta regler kring detta m fpv, foto och kanaler mestadels medeltida regler skapade ur okunskap och kommer fortsätta flyga med bondförnuft istället som jag tror de flesta av er gör.

Jag undanbeder mig faktiskt alla former av "du vet väl att du inte får X" - svar, när jag ställer en helt orelaterat fråga, även om de är välmenande så kan jag dem och jag väljer vilka jag följer.
Mvh Gustaf