handdator

Visa fullständig version : Quadproppar trä/CF



Killenheladagen
2016-02-26, 10:23
Hej!

Jag skulle vilja höra era erfarenheter om skillnaderna på de olika materialen och typer av propellrar främst när det gäller (quad)kopter av olika sorter.
Jag kör just nu plastproppar som är 6045 och rätt ömtåliga dock bra för mig i början då det kan bli markkänning ibland!

Jag skulle vilja byta effekt mot flygtid och undrar om annan typ av propellrar skulle göra någon skillnad.
trebladiga propellrar undrar jag också om? Skulle jag ev få ur mer flygtid med fler roterande ytor dvs trebladiga?

Mvh Gustaf

kenneth.eriksson.94
2016-02-26, 18:15
Tänk lite, dra två pinnar genom vattnet, dra sedan tre pinnar genom vattnet, vilket var jobbigast? Samma med propp, alltså kan du glömma längre flygtid däremot kan en tre bladig propp belastas teoretiskt 50% mer än en två bladig vid samma diameter.







Gällande material: Vad vill du ta sönder en propp för 100kr eller 3kr, fördel med kolfiber är att om de är rätt byggda inte flexar, trä är lätta och en fördel för lång flygtid och stabilitet, men ömtålig



Plast är billig och blir därför en kompromiss till prestandan, man hittar andra lösningar som att klippa ner större proppar för att få grovhet och därmed styrka med bekostnad av just effektivitet.







Sedan finns det alltid hybrider och specialare, men ovan gäller generellt. Och det är min erfarenhet måste jag säga.

Ålänning
2016-02-26, 19:33
Pratar du om små 250-quads?

Annars om det gäller 8"+ är jag nöjd med vanliga APC-proppar. Lättbalanserade, billiga, håller. Alla andras fördelar har nackdelar och vice versa. Lagom fördelar och lagom nackdelar räcker långt. =)

Killenheladagen
2016-02-26, 22:16
Talar mest om min 350 quad kanske kan få på 7x proppar max! Så trä för längsta lugna flygtur?

Killenheladagen
2016-02-29, 08:18
Nu har jag äntligen fått den första positiva fpvflygningen med denna maskin! !!
Så jäkla skönt! Nu är gps och osd på G!!!

200mw 5.8 är OK för quads hade perfekt bild hela tiden, kör cloverleaf på vtx/rx

Fick ut 8-9min då jag flög sakta mönster för att öva upp mina skills!

Jag önskar fler svar om proppar material och flygturer, sk slowflyer propp? Är det svaret för att byta effekt mot flygtid ?
Mvh Gustaf

Kenneth E
2016-02-29, 08:44
*rensat* //DrHanke

För att få ner strömförbrukning så gäller det att gå ner i varvtal på proppen och därmed effektivisera hela kedjan från propp till batteri. Så fråga dig själv; är det värt att införskaffa nya motorer, esc, kablar/kontakter och proppar för att pressa ut ytterligare en minut i luften?

Killenheladagen
2016-02-29, 09:32
Tänk lite, dra två pinnar genom vattnet, dra sedan tre pinnar genom vattnet, vilket var jobbigast? Samma med propp, alltså kan du glömma längre flygtid däremot kan en tre bladig propp belastas teoretiskt 50% mer än en två bladig vid samma diameter.







Gällande material: Vad vill du ta sönder en propp för 100kr eller 3kr, fördel med kolfiber är att om de är rätt byggda inte flexar, trä är lätta och en fördel för lång flygtid och stabilitet, men ömtålig



Plast är billig och blir därför en kompromiss till prestandan, man hittar andra lösningar som att klippa ner större proppar för att få grovhet och därmed styrka med bekostnad av just effektivitet.







Sedan finns det alltid hybrider och specialare, men ovan gäller generellt. Och det är min erfarenhet måste jag säga.
Tack för svar!
Så nu i början får jag köra plastproppar tills jag slutar förstöra dem:)
.
Sen blir det trä eller vad nu slowflyer propp är för nånting men gärna trä, trä är vackert.
.tack för ditt utförliga svar!
Mvh Gustaf

Killenheladagen
2016-02-29, 09:34
Pratar du om små 250-quads?

Annars om det gäller 8"+ är jag nöjd med vanliga APC-proppar. Lättbalanserade, billiga, håller. Alla andras fördelar har nackdelar och vice versa. Lagom fördelar och lagom nackdelar räcker långt. =)
Det är en 350-quad jag kan ev få på 7" och då tycker du APC-PROPP är bäst? Vad står APC för?
Bra med slittålighet, fpv är det svårare att hitta platt yta att landa på fälten och då kan en proppspets ryka!
Mvh G

Mvh Gustaf

Andreash
2016-03-01, 08:20
Hej har kört mycket med apc proppar både el å bränsle och är väldigt nöjd .Krävs nästan ingen balansering och slitstarka å styva .Hoppas det löser sig med din granne är ju för jävligt .

nasso
2016-03-01, 21:42
För alla frågor liknande "Vad händer om jag använder sånna här propellrar istället", är denna helt fantastisk:

http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en

Större propellrar kan dra med ström, göra motorn varmare, kan göra att escn går över sin max-gräns, kan göra att batteriet inte kan leverera och bli skadat. Eller så kan det göra så att du får med lyftkraft och bättre batteritid eftersom motorn inte behöver köra på lika högt varvtal.

Det är helt omöjligt att svara på vad som kommer att hända utan att veta vad det är för komponenter på quaden. Motorer, escs, batterier, vikt, propellrar, allt spelar in.

Skriv gärna detaljerad information här, eller testa ecalc själv.

Detta handlar inte om "erfarenheter". Det är inte subjektivt det här. Det är ren fakta. Att du byter propellrar på din quad kommer att göra att något ändras. Gas vid hover kanske ändras från 60% till 40%, eller temperaturen på motorn ändras från 50 grader till 60 grader vid två minuters hover i 25 gradig luft, eller så kanske lyftkraften ändras från 250gram per motor till 350gram. Omöjligt att veta. Men det som är säkert är att åsikter inte spelar någon roll, bara fakta. :)

Det kanske blev lite väl mycket random rant nu och off-topic. Hoppas ni ursäktar mig för det. ;)

Killenheladagen
2016-03-02, 04:20
För alla frågor liknande "Vad händer om jag använder sånna här propellrar istället", är denna helt fantastisk:

http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en

Större propellrar kan dra med ström, göra motorn varmare, kan göra att escn går över sin max-gräns, kan göra att batteriet inte kan leverera och bli skadat. Eller så kan det göra så att du får med lyftkraft och bättre batteritid eftersom motorn inte behöver köra på lika högt varvtal.

Det är helt omöjligt att svara på vad som kommer att hända utan att veta vad det är för komponenter på quaden. Motorer, escs, batterier, vikt, propellrar, allt spelar in.

Skriv gärna detaljerad information här, eller testa ecalc själv.

Detta handlar inte om "erfarenheter". Det är inte subjektivt det här. Det är ren fakta. Att du byter propellrar på din quad kommer att göra att något ändras. Gas vid hover kanske ändras från 60% till 40%, eller temperaturen på motorn ändras från 50 grader till 60 grader vid två minuters hover i 25 gradig luft, eller så kanske lyftkraften ändras från 250gram per motor till 350gram. Omöjligt att veta. Men det som är säkert är att åsikter inte spelar någon roll, bara fakta. :)

Det kanske blev lite väl mycket random rant nu och off-topic. Hoppas ni ursäktar mig för det. ;)
Tack för informationen, jag känner till acc-esc-motor-propp kombinationen dvs man överbelastat ej motor eller esc osv, detta är ju samma som vid fixedwing jag ville veta mer om de olika materialens för- och nackdelar endast !!!!!
Tack för svaren

nasso
2016-03-02, 07:17
Tack för informationen, jag känner till acc-esc-motor-propp kombinationen dvs man överbelastat ej motor eller esc osv, detta är ju samma som vid fixedwing jag ville veta mer om de olika materialens för- och nackdelar endast !!!!!
Tack för svaren

Trä är väldigt väldigt ovanligt för quadcopters. Tror det väger för mycket helt enkelt.

Här finns en informativ post om olika material för propellrar från en väldigt kunnig bloggare. Spana in lite innehåll i den bloggen om du inte gjort det tidigare. Finns otroligt mycket bra information. :)

http://blog.oscarliang.net/carbon-fibre-props-plastic-propeller/

Killenheladagen
2016-03-03, 05:18
Trä är väldigt väldigt ovanligt för quadcopters. Tror det väger för mycket helt enkelt.

Här finns en informativ post om olika material för propellrar från en väldigt kunnig bloggare. Spana in lite innehåll i den bloggen om du inte gjort det tidigare. Finns otroligt mycket bra information. :)

http://blog.oscarliang.net/carbon-fibre-props-plastic-propeller/
Tack så mycket

Killenheladagen
2016-03-03, 17:03
*rensat* //DrHanke

Ja trä är intressant och vid nån diameter lär vikten vara försumbar mot effektiviteten och en förmodad "momentum"effekt? Är det nån här som kör multirotor med trä? Man gör ju det med helikoptrar med fördel så en stor kopter är trä vara intressant?

Sen materialet i träet måste ju spela roll man kanske kan köpa proppar i "komposit-trä" dvs om det är möjligt och ekonomiskt gångbart att fästa lager av olika träsorter genom proppen för lägtr vikt och hög hållfasthet?

Men hittills verkar konsensus vara sk APC-proppar, vad står "APC" för?

Mvh Gustaf

Ålänning
2016-03-03, 17:45
APC är tillverkaren och förkortningen står för Advances Precision Composites, köp köp! :-D
https://www.apcprop.com/ Billiga är de ocskå.
De är nog de fulaste som går att få tag på. Men med lite vitt på vingspetsarna ser de "lite" bättre ut.
De jag köpt har jag balanserat genom att slippa lite på undersidan på ena bladet, brukar räcka långt.

EDIT: Träproppar är väl ändå rätt så lätta? De jag har väger inte mycket. Har ej vägt och jämfört skillnaden dock. Men de känns skörare.

Killenheladagen
2016-03-03, 17:58
APC är tillverkaren och förkortningen står för Advances Precision Composites, köp köp! :-D
https://www.apcprop.com/ Billiga är de ocskå.
De är nog de fulaste som går att få tag på. Men med lite vitt på vingspetsarna ser de "lite" bättre ut.
De jag köpt har jag balanserat genom att slippa lite på undersidan på ena bladet, brukar räcka långt.

EDIT: Träproppar är väl ändå rätt så lätta? De jag har väger inte mycket. Har ej vägt och jämfört skillnaden dock. Men de känns skörare.
Jaha? Det var någon som var bergsäker på att man ej använder träpropps på quads då det var för tunga men jag har en vän med en stor octa med trä tror jag. .?
!OK apc-props blir det i början tills jag blir säkrare då blir det nog CF då jag har en vän som kan laga kolfiberproppar! Och jag gillar kolfiber..
Mvh Gustaf

nasso
2016-03-04, 10:25
*rensat* //DrHanke

Det är stor skillnad i vikt mellan plast och trä-propellrar.

Kolla dessa gemfan 5030:
http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=2809

Där är shipping weight 7 gran, för 4 popellrar. Säg att 1 gram är förpackning. Då har du 1.5 gram per propeller.

Jag hittar inte så många 5 tums trä-propellrar (det är inte så vanligt att det används) men titta på dessa:
http://www.goodluckbuy.com/5050-55-inch-beech-wood-propeller-props-cw-ccw-for-fpv-multicopter-1-pair.html

Ett par där väger 8 gram.

I detta fallet väger alltså träpropellern mer än 2.5 gånger så mycket.

En multirotor ( i skillnad mot ett flygplan eller en helikopter med collective pitch) måste hela tiden justera varvtalet för att hålla sig stabil och flygande. En propeller som väger mycket mer blir svårare att ändra hastighet på. Multicoptern kommer att få svårare att accelerera och att stabilisera sig själv.

Jag tror att detta problemet blir mindre destå större quadcoptern(och motorerna) blir. Men detta är bara mitt resonemang kring det hela, är inte 100% säker.

nasso
2016-03-04, 10:28
För att tillägga en sak till, kolla här:

http://www.gemfanhobby.com/Product/En/Main

Gemfan tillverkar en uppsjö av propellrar i olika material. Inkl olika plaster, kolfiber och trä. De tillverkar dock inga multirotor-propellrar i trä alls, det är bara för flygplan. Bara det säger en del om att de förmodligen inte kunnat ta fram en propeller för multirotors i trä som har fungerat bra.

Edit: Jag hade fel: http://www.gemfanhobby.com/Product/Main/En/c4d5ff37-3e8a-45f9-a33a-a47901756da9
De tillverkar trä-propellrar för multirotors. Men bara i större storlekar. Så det verkar som att gränsen går där runt 10 tum.

Killenheladagen
2016-03-05, 05:27
Hej!
Jag har byggt om min quad lite så jag kan nog montera 7" propp istället för de 6×4.5 jag har nu, med 12a esc och nån emax 2300kv (ej säker) hur mycket bör jag gå ner i stigning? Tror ni allt mår bra med 7x4 proppar?
Jag får ur 9min "mönsterflygning" med mycket hovrande på en 3s1500 45C med 6045 propparna så 7" lär väl ge nån minut extra förhoppningsvis?

Isåfall för att kunna ha så bra stigning på 7" -propp som möjligt bör propparna vara lätta och i plast. ? Tänker jag rätt då? Eller spelar det ingen roll. Tänker på motståndet...vill inte bränna en drivlina...

*rensat* //DrHanke

Mvh Gustaf

nasso
2016-03-05, 09:53
Hej!
Jag har byggt om min quad lite så jag kan nog montera 7" propp istället för de 6×4.5 jag har nu, med 12a esc och nån emax 2300kv (ej säker) hur mycket bör jag gå ner i stigning? Tror ni allt mår bra med 7x4 proppar?
Jag får ur 9min "mönsterflygning" med mycket hovrande på en 3s1500 45C med 6045 propparna så 7" lär väl ge nån minut extra förhoppningsvis?

Isåfall för att kunna ha så bra stigning på 7" -propp som möjligt bör propparna vara lätta och i plast. ? Tänker jag rätt då? Eller spelar det ingen roll. Tänker på motståndet...vill inte bränna en drivlina...

*rensat* //DrHanke

Mvh Gustaf

Det låter lite stort för en 2300kv motor. Kan du kolla upp vad det är för modellnummer på motorn och vad hela quaden med allt väger? Då tror jag att jag har allt för att knappa in det i ecalc och kan se vad den säger.

Killenheladagen
2016-03-05, 10:24
Det låter lite stort för en 2300kv motor. Kan du kolla upp vad det är för modellnummer på motorn och vad hela quaden med allt väger? Då tror jag att jag har allt för att knappa in det i ecalc och kan se vad den säger.

Ska vara 12a esc som sagt och propparna är 6045 nu så bör inte 7×4 vara ok då?
Skall göra, jag vet ej egentigen vad för maskiner det är då han som byggt den ej kommer ihåg, suckar, såhär ser de uthttp://images.tapatalk-cdn.com/16/03/05/432ef08a5043d3d42d25d85654006a4b.jpg
Det står ju emax 2300kv men vet ej om det görs kopior etc..jag återkommer med vikten på quafen, med och utan batteri?
Mvh Gustaf

nasso
2016-03-05, 10:45
Ska vara 12a esc som sagt och propparna är 6045 nu så bör inte 7×4 vara ok då?
Skall göra, jag vet ej egentigen vad för maskiner det är då han som byggt den ej kommer ihåg, suckar, såhär ser de uthttp://images.tapatalk-cdn.com/16/03/05/432ef08a5043d3d42d25d85654006a4b.jpg
Det står ju emax 2300kv men vet ej om det görs kopior etc..jag återkommer med vikten på quafen, med och utan batteri?
Mvh Gustaf
Utan batteri hade varit bäst

nasso
2016-03-05, 12:40
Här är specifikationerna för motorn:

57517

Den är tänkt att användas för 5-6"-propellrar med 3" pitch.

Här är lite data från ecalc.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/hzs5x7ai4bl48jf/2016-03-05%20at%2013.32.png

Det är med 6x4.5-propellrar. Motorn klarar av det men vid max-throttle drar den över 17 amp, med 12amp escs och motorn borde teoretiskt bli väldigt varm.

Brukar motorerna bli väldigt varma efter en flygtur? Det fungerar säkert, men akta dig för att köra fullgas länge, då kan det nog börja ryka. :)

GuruX
2016-03-06, 00:16
Jag lyckades bränna en av mina motorer med en 6040-propp. Det är Eachine 2300kv med 3S och 12A ESCs. Original är 5030, men 5045BN och 6030 verkar fungera fint.
Var lite försiktig med för mycket pitch alltså.

Killenheladagen
2016-03-06, 04:21
Här är specifikationerna för motorn:

57517

Den är tänkt att användas för 5-6"-propellrar med 3" pitch.

Här är lite data från ecalc.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/hzs5x7ai4bl48jf/2016-03-05%20at%2013.32.png

Det är med 6x4.5-propellrar. Motorn klarar av det men vid max-throttle drar den över 17 amp, med 12amp escs och motorn borde teoretiskt bli väldigt varm.

Brukar motorerna bli väldigt varma efter en flygtur? Det fungerar säkert, men akta dig för att köra fullgas länge, då kan det nog börja ryka. :)
Hej! Jag är långt från fullgas ännu i mitt flygande men vid tester och likn har de inte blivit varma alls, kanske är mer än 12A? de är strippade inpå kretskorten (esc) så kanske de är lite större ? Ska jag fota en esc?

Dessutom är de ju placerade rakt under rotorer så kyleffekten bör bli stor därifrån!
Eller du menar att motorerna skulle bli varma före esc?

Mvh Gustaf

Killenheladagen
2016-03-06, 04:21
Och enormt Tack för specsheeten för motorerna!

Killenheladagen
2016-03-06, 04:31
Specsen förklarar varför jag anser att det är en galet snabb farkost (för mig som gillar att soara i termik med vingar )

nasso
2016-03-06, 07:57
Teorin säger att det är för stora/hög pitch för motorn/esc. Men max temperaturen är alltså uträknat för när du kör motorn på max (som jag tolkat det). Så det beror helt på hur man flyger. Det kan vara bra att känna till i alla fall. Kanske känna lite på motorer/esc om de är varma när du börjar flyga snabbare/agressivare.

Du får förmodligen en quad som är mer agile/responsivare om du kör mindre propellrar.

Jag hade nog kört mindre propellrar. Då kan du köra hårdare och får en snabbare/livligare quad. Batteritid går alltid att lösa med fler batteripack. :) inte säkert det gör så mycket på batteritiden.

Det bästa är att helt enkelt prova. Det finns så många faktorer så det är svårt att säga vad som kommer hända.

Killenheladagen
2016-03-07, 05:56
Teorin säger att det är för stora/hög pitch för motorn/esc. Men max temperaturen är alltså uträknat för när du kör motorn på max (som jag tolkat det). Så det beror helt på hur man flyger. Det kan vara bra att känna till i alla fall. Kanske känna lite på motorer/esc om de är varma när du börjar flyga snabbare/agressivare.

Du får förmodligen en quad som är mer agile/responsivare om du kör mindre propellrar.

Jag hade nog kört mindre propellrar. Då kan du köra hårdare och får en snabbare/livligare quad. Batteritid går alltid att lösa med fler batteripack. :) inte säkert det gör så mycket på batteritiden.

Det bästa är att helt enkelt prova. Det finns så många faktorer så det är svårt att säga vad som kommer hända.
Hej och tack!

Jag ska defenitivt hålla koll på motorer och esc-temperatur speciellt när sommaren kommer och då flyger jag förhoppningsvis lite våldsammare :)

Då är det nästan värt att byta drivlina? Så jag kan ha 7" !propp utan bränna esc samt sätta på 4s....:)
Det dyker upp billiga 4pack motorer och esc:s rätt ofta begagnade här ska hålla utkik.
Dum fråga, om man skulle montera esc under den platta cf-armen istället för ovanpå , skulle det ta bort välbehövlig kylning? från proppwashen då menar jag.
Eller det kanske finns "distanser" el brickor för att få "upp" propparna på axlarna några mm!?.

Mvh Gustaf

nasso
2016-03-07, 07:41
18xx och 20xx-motorer brukar vara gjorda för 5-6" propellrar. Och ska du köra 4s blir det nog snarare mindre propellrar istället för större, större propellrar = lägre varvtal men fler seriekopplade celler i batteriet = högre varvtal. Men lite fetare motor med lite lägre kv-värde och 4s kan säkert bli bra.

Välj något som är gjort/specificerat för 7" propellrar bara så blir det bra. :) Och provräkna i något verktyg som ecalc.

DrHanke
2016-03-08, 16:34
Hej hopp!

Jag har varit inne och rensat tråden från allt "groll" så den håller sig inom ämnet. Jag har själv rensat så börja inte skylla på nån annan om det...

Jag skulle vara tacksam om vi alla kan hålla en lugn och vuxen ton generellt i forumet, det blir så mycket trevligare då!

Killenheladagen
2016-03-09, 06:26
Gud vad bra, tack DrHanke! Denna tråd blev ju rätt informativ!

Jag misstänker att jag har kraftigare esc än 12a om de inte räcker till enligt Ecalc då killen som byggt och race:at den hade en kameravinkel på ca 45° och det tyder på mycket fulltrottelrace. Är detta möjligt eller är detta Emax2300kvmotor+12aESC ett paket som vanligen säljs ihop? Jag vet ju som sagt ej vad mina esc är för några...
6045-propparna hade han kört med hela tiden och hade endast sådana. Jag har ju dessutom kört upp full gas när den varit nedviktad utan någon värmebildning...jag vill hemskt gärna ha rätt här:)
Annars är ju detta min första riktiga quad och till för att lära mig till en början för att sedan vara portabel fpv/videograf-plattform. Typ ta med i segelbåten och utlandsresan och dylikt!

Har en mycket god vän som vill ge mig en hexacopter - ram och har en nazalite och gpspuckar över som jag skall börja bygga, det skall bli en längre flygtid, högt flygande flygfoto-maskin med roligheter som strålkastare och mörker/IR-kamera och kraftiga batteripack och rejäla proppar.!

Peter_L
2016-03-11, 16:00
Ingen Quad, men en multicopter med träpropellrar i alla fall. Såg artikeln på Ny Teknik. Hoppas länken inte finns tidigare i tråden...:
https://www.youtube.com/watch?v=6gOe0k1pbK8

Jorgen
2016-03-11, 17:15
Dina motorer är egentligen gjorda för 3S och 5" propellrar. MEN även om man överbelastar med 4s och 6X45 propellrar så gasar man inte så många sekunder åt gången att det hinner gå sönder. Hade man däremot använt motorerna på en lite större quad där de blev belastade under längre tid så hade de nog inte överlevt många minuter.

Fartreglaget reagerar däremot snabbare på överström och kan gå sönder mycket snabbt om det överbelastas. Det gör att även om du skulle kunna flyga runt lungt med 7" prop på 3S så kan du förstöra ett fartreglage genom att bara råka dra på lite för mycket i en sekund.

I grunden så är det här en lite biffigare version av motorerna som används på inomhusflygplan, där används något lägre kv värden och 2 cells batterier. Om du har en halvstor 2 cell pack så ser jag inget som hindrar att du provar att flyga quadden med 7" propeller på 2 celler. Strömmen är fortfarande lite för hög på max för dina motorer men du har i alla fall sänkt maxströmmen enormt mycket jämfört med att köra med tre celler.

Killenheladagen
2016-03-12, 05:13
Dina motorer är egentligen gjorda för 3S och 5" propellrar. MEN även om man överbelastar med 4s och 6X45 propellrar så gasar man inte så många sekunder åt gången att det hinner gå sönder. Hade man däremot använt motorerna på en lite större quad där de blev belastade under längre tid så hade de nog inte överlevt många minuter.

Fartreglaget reagerar däremot snabbare på överström och kan gå sönder mycket snabbt om det överbelastas. Det gör att även om du skulle kunna flyga runt lungt med 7" prop på 3S så kan du förstöra ett fartreglage genom att bara råka dra på lite för mycket i en sekund.

I grunden så är det här en lite biffigare version av motorerna som används på inomhusflygplan, där används något lägre kv värden och 2 cells batterier. Om du har en halvstor 2 cell pack så ser jag inget som hindrar att du provar att flyga quadden med 7" propeller på 2 celler. Strömmen är fortfarande lite för hög på max för dina motorer men du har i alla fall sänkt maxströmmen enormt mycket jämfört med att köra med tre celler.
Aha! Har en 2s2000 25C som är perfekt size! !

Killenheladagen
2016-03-14, 07:00
Aha! Har en 2s2000 25C som är perfekt size! !
Har även en 3s1800 20C; måste löda om connectorn och har Slut på xt60 men det packet skulle vara perfekt väl?
Mvh