handdator

Visa fullständig version : Lång tur med Stampede 4x4 och rullskridskor



RCLifeOn
2016-04-02, 08:34
Tänkte jag skulle ta min Stampede på en tur, och varför inte åka lite inlines när vädret är så fint :applouse:


https://youtu.be/yGcCBuZiLFs

Kenneth E
2016-04-02, 10:47
Att jag inte tänkt på den kombinationen tidigare, verkar trevligt att förena nytta med nöje!
Har testat att köra kopter runt bilen, när jag kör, blev lite jobbigt att sköta bägge delarna, bättre när frugan körde - kändes som Subway Surf, det gällde att ducka för alla kraftledningar och broar...

Ålänning
2016-04-02, 11:19
I med en APM och använd Follow Me mot mobilen så blir det ännu smidigare. =)

kenneth.eriksson.94
2016-04-02, 11:26
Man kanske vill följaren framför inte bakom.

mrfxcoupe
2016-04-02, 11:40
Mycket trevligt sätt att motionera. 😆 Att jag inte tänk på detta förut då min flickvän tycker att jag måste börja motionera Detta gav mig lite inspiration. . Måste fundera lite på detta. Ha ha ha 😁

KristofferR
2016-04-02, 11:56
Kul ide! Klockren kombination av RC och motion.

Snyggt filmat och klippt också!

Ålänning
2016-04-02, 14:25
Man kanske vill följaren framför inte bakom.
Då ställer man in den "Follow me"-funktionen. =) Jag har flugit med APM och Follow me idag.
Finns leash, lead, follow, left, rigth, above, look at me osv.

RCLifeOn
2016-04-02, 21:03
Då ställer man in den "Follow me"-funktionen. =) Jag har flugit med APM och Follow me idag.
Finns leash, lead, follow, left, rigth, above, look at me osv.

En bra idé, kanske blir en sådan. Hur är den att installera, och hur väl fungerar "follow me"-funktionerna?

Kenneth E
2016-04-02, 21:17
Hur fungerar Follow me "front"? Borde bli konflikter med heading, om man svänger ofta.

Ålänning
2016-04-02, 21:37
Tror det heter Leash, finns nog inte "front". Men då håller den positionen enligt väderstreck.
Bilen bakom är nog bättre...
Har bara testat med multicopter. Men med rover, ingen aning, kan bli en rolig film. =)
Finns flera som testat, googlade på tuben o detta tex dök upp:

https://www.youtube.com/watch?v=HVrMZuLTbxo

APM är inte svåra hålla på med, men det finns möjligheter.
Follow me-funktionen använder GPS, så om din mobil är dålig på få rätt position så kommer rovern köra lika dåligt.