handdator

Visa fullständig version : kan du forklare



karstena
2016-04-15, 20:49
Jeg var på hanget i dag -Kåseberga selvfølgelig. Jeg havde med min MPX easy glider og min Rondone.

Ved landing bruger jeg altid spoilerron, da det giver et stort synk og man derfor kan flyve med god fart helt ned og derved minske turbulent problerne.

Det jeg så oplevet i dag giver mig ingen mening. Min MPX opførte sig normalt kom ned i en elegant landing med spoilerron oppe.

Men min Rondone gav mig en overraskelse. Den kom ind i god fart, mked et fornuftig synk, som den normalt gør, men når jeg slog på spoilerron fladet den ut glidebanen og bare skar sig gennem vinden stortset uden synk. Jeg måtte ut over kanten en gang til og hente højed for at gøre et nyt forsøg. Denne gang slog jeg på spoilerron men gav ikke fart. På den måde fik jeg en heiss efekt og den kom stille og rolig ned til jeg gav lidt landingsfart ca 2 m over bakken. Så lager den samme nummer, men denne gang var jeg forberedt og fik den ned. det blev dog ikke så smuk en landing, men det gik.

Er der nogen som kan forklare mig dette, da jeg stadig ser ut som et frågetegn i ansiktet.