handdator

Visa fullständig version : Vart köper ni era FPV prylar



akke.e
2016-04-20, 21:15
Hej
Jag undrar vilken internet butik ni brukar köpa era FPV saker från.
Köper ni från Europa eller köper ni från andra ställen i världen? Och om ni köper från andra ställen än Europa är det extra avgifter som till exempel tull och sådant i sådana fall, och hur mycket extra kostar det?
Tack på förhand...

Peter1
2016-04-20, 21:41
Banggood! Över 100 paket. Beställer ofta små paket som ZMR250 och mindre som går genom tullen. Billig frakt och en support som funkar snabbare än HK, bara man tar bilder eller skickar in en videosnutt på det som kanske inte funkar. Tämligen snabb frakt. 10-15 dagar. Tror inte något paket fastnat i tullen. Vissa speciella grejer har jag beställt från bl a RMRC, men då blir det dyr frakt och ofta tull och momsavgifter.

Thullen
2016-04-21, 12:07
ebay, banggood, hobbyking osv.
Köper jag från utanför EU räknar jag alltid med 30% påslag för tull och moms, dock inte alltid man åker på det, men räkna alltid med det.
Ett varningens finger bara att ofta säljs det dåliga kopior på banggood och ebay, ser ut som originalen men säljs för mindre än halva priset, av en anledning. gäller främst elektronik.

Kommer dock bli lite prylar från rotorzone.se framöver då de håller till här i stan så det går fort och smidigt att få tag på grejer :)

theailer
2016-04-24, 09:13
Köper mina circular wireless antenner på skånehobby då dom har faktiskt ganska schyssta priser på dom.

Killenheladagen
2016-04-25, 09:40
Om man behöver något fort och smidigt och tycker att kundservice på svenska är viktigt vill jag rekommendera autopartner, du hinner knappt klicka på köp innan du får smsnotifikation om att hämta dina grejer.
Att man dessutom kan ställa rätt avancerade frågor och få bra svar är för mig en stor fördel.
Ibland är billigast inte alltid bäst. !

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk