handdator

Visa fullständig version : Skjuter raketer från flygplan



RCLifeOn
2016-05-13, 16:34
Hejsan! Tänkte dela med mig av en video jag passade på att filma nu när vädret har varit kanon :applouse:

Jag köpte alltså en sk. "multiswitch" från Hobbyking som gör att man kan kontrollera 7 "outputs", med bara en kanal från din mottagare. Jag kan alltså tända på 7st raketer innan jag behöver gå ner och landa. Riktigt roligt faktiskt :)


https://youtu.be/pyR3wDWTg8s

Kenneth E
2016-05-13, 17:11
Jag hade en Pica Spitfire 1/5 som jag utrustade med 2 st Estes missiler, nere i Falsterbo lyckades jag faktiskt träffa min motståndare rakt genom vingen. Det var typ en raket med D-motor, så där var bra ös i dem. De var gjorda för endast en avfyrning.

Fluf
2016-05-13, 17:25
Ahh var det du! Såg den filmen på tuben tidigare :)

Snyggt jobbat.

Kenneth E
2016-05-13, 23:57
Tror inte det finns på film, på den tiden fanns säkert inte videokameran?

RCLifeOn
2016-05-14, 08:11
Jag hade en Pica Spitfire 1/5 som jag utrustade med 2 st Estes missiler, nere i Falsterbo lyckades jag faktiskt träffa min motståndare rakt genom vingen. Det var typ en raket med D-motor, så där var bra ös i dem. De var gjorda för endast en avfyrning.

Lite större fyrverkerier är snart på väg, lite svårt att få tag på eftersom det inte är nyår :worked_till_5am:

kenneth.eriksson.94
2016-05-14, 11:14
Köp raketer från estes.

Ken1
2016-05-14, 12:31
Att hitta och köpa Estes här i Sverige idag är lite jobbigt, rakter med tillbehör har dalat i popularitet och det var nästan bara Roffes modellflyg som sålde sist. Nu är hans butik nedlagd sen ett par år, men det går vad jag vet ringa det nummer han hade, och beställa. Ganska dyrt dock, bara ett trepack motorer i C klassen kostar runt 150kr.

Men!, skicka ett pm till mig om ni vill ha adress till ställen som säljer raketer och tillbehör :)
Jag har ev också några motorer jag kan tänka mig att göra mig av med, ev någon raket också.
//Kenneth

kenneth.eriksson.94
2016-05-14, 16:47
Motorer större än D är jag intresserad av.