handdator

Visa fullständig version : Bec- hur?



myztisk
2016-05-16, 03:22
Hej! jag har :
http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2724&p=knt-power-distribution-board

funderar på om jag kan löda den på en egen +- kontakt ? eller om jag kan löda den direkt på samma som batterie kontakten löds?

bilder tar mer än gärnas emot!

Hoj!

freddan_6
2016-05-16, 07:46
google bildsök ger några exempel på hur man kan löda, vad är frågan? och vad ska du ha "power distribution board" till?

dvogonen
2016-05-16, 08:55
Idén med ett "power distribution board" är att all ström från batteriet går via det ut till motorer och annat. Man brukar ansluta batteriet till kortet genom att löda på en kabel med batterikontakt. Vilken typ av kontakt man använder beror på vad man använder för typ av batterikontakt. På bilden visas en Deans-kontakt. Den är lite gammalmodig idag. Om dina batterier har de (oftast gula) XT60-kontakterna så skall du använda en sådan kontakt istället.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

myztisk
2016-05-17, 11:10
Hej! ursäkta min kryptiska fråga,

Jag ska alltså bygga en copter och ansluta motorerna till ppower distribution board, så jag undrar hur och om jag kan koppla min bec direkt till pdb? typ alltså löda fast den på samam kontakt som batteri kontakten kommer lödas på eller en egen +- kontakt eller om det måste bli nått annat sätt.

freddan_6
2016-05-17, 12:24
Det går bra att koppla in ett antal fartreglage och en (eller flera) bec på ett power distribution board.