handdator

Visa fullständig version : Hobbyeagle A3 SuperII



Uno
2016-06-15, 13:40
I manualen står att man kan välja mellan manual och auto mode. Man förklarar att i MAN: stick Controls servo directly.
I AUTO: Stick Controls the rotation rate on each axis. Säger också att AUTO rör servo större utslag. MAN är preselected
Kan någon förklara vad skillnaden är och vad som är bäst att välja en blåsig dag? Man kan också välja olika responcerate och rotatoin rate. Något tips om det. Jag har gyro i en eldriven Yak54 för normal ava och i en EDF-kärra. Man säger också att man kan använda en extra kanal med vridpotentiometer till att justera gain i luften. Detta beskrivs inte mer. Tacksam för råd.

henke2
2016-06-16, 09:36
Hej Uno,

Jag har provat flera olika Eagle gyron. De första var bara ett kretskort och funkade sådär. De nya Super 2 är riktigt bra. I vart fall funkar dem ungefär som jag förväntar mig.

Jag har inte raka svar på dina frågor men kan beskriva lite funktionen jag använder. Det finns lite olika moder där jag använder tre olika. En är avstängt. Det är en viktig funktion när man provflyger. Upp på höjd, slå på och blir det fel kan man alltid stänga av igen!

Nästa mode är gyrostabilisering. Den trollar bort vind utan att flyga modellen åt dig, denna funktion är trevlig och mycket användbar.

Sen kommer vi in på heading hold och autolevel. Där autolevel vänder din modell till planflygt när du släpper spaken. Mer kul grej än användbart och sist en heading hold. Teoretisk kan du alltså lägga modellen i knivegg, släppa spaken och den ligger kvar. Hänga i propellern och modellen hänger kvar själv. Det funkar faktiskt, MEN modellen har du inga egenskaper kvar. Flyger du in och landar så kommer den inte klippa för en farten är så låg att den bara trillar ner. Den blir också väldigt "rälig" att flyga. heading hold modet har ätit upp många modeller och är något man provar med stor försiktighet.

Jag använder den lilla displayen som följer med och justerar in gainen där. Har nog aldrig använt kanalen för att justera gain utan landar justerar flyger.... det är nästan aldrig att master gain behöver upp/ner utan 5% på höjd 10% på sida 7% på skev osv...