handdator

Visa fullständig version : OSD för plan?



Thomas
2016-07-27, 23:36
Jag är absolut nybörjare på det här med FPV, har bara fuskat lite med en EasyGlider med kamera och videosändare, samt Quanum goggles med mottagare.
Nu skulle jag vilja utöka elektroniken med OSD, GPS, RTH, kompass o.s.v. så jag kan få höjd, hastighet, kompass och "hitta-hem".
Nån som kan tipsa om bra (och billiga) pryttlar?
Jag har kollat lite på Banggood och GearBest, men vet inte riktigt vad jag letar efter.

Tips mottages tacksamt!

uffe_46
2016-07-28, 05:47
Den här tex, mycket prylar är det, så då håller du dig lugn en stund :sarcastic:


http://www.banggood.com/Pixhawk-PX4-2_4_6-Flight-Controller-NEO-M8N-GPS-Radio-Telemetry-PPM-OSD-3DR-p-977597.html

McRegor
2016-07-28, 10:09
Hej Thomas,
Tror att du skulle klara dig med denna billiga lösning - http://www.aliexpress.com/item/Tarot-TL300L-OSD-Module-Image-Overlay-GPS-System-For-250mm-Frame-Kit/32315831449.html
En kompis har ett par sådana och de verkar fungera fullt OK.
Roger

Fluf
2016-07-28, 11:03
Jag har kört med RVOSD och är supernöjd med den, kanske inte billigaste men fantastiskt trevlig och kompetent.

Thomas
2016-07-28, 11:54
Ja du Uffe, DÄR har man att göra en stund....

Tack Roger!
Blir det lika bra OSD som i videon
https://www.youtube.com/watch?v=BPAGRCe5cX8
2:10 in i videon, så är jag nöjd!

Fluf, den är säkert jättebra, men ett jäkla pris....

McRegor
2016-07-28, 12:29
Thomas - såvitt jag kommer ihåg - Ja !
Kompisen har 2 st till ett par multisar och skall beställa den 3:e för att sätta i ett vanligt flygplan. Och det borde ju innebära att han är hyggligt nöjd...:)
Roger

Kenneth E
2016-07-28, 15:22
Vector styrning, fungerar i flyg som multikopter och dessutom idiotsäker, flyger i default.

Thomas
2016-07-28, 20:15
'Ävlans Roger...
Nu halkade köpknappen.
IGEN!!!

McRegor
2016-07-28, 20:57
Kan trösta dig Thomas att även min köp-knapp fick liv på nåt sätt...:)
Roger

Thomas
2016-07-28, 23:03
Ja, den är rent livsfarlig!!