handdator

Visa fullständig version : Förvaring av quaf



Joshiegy
2016-08-04, 04:51
Hej,

Tänkte ge mig in i drönarträsket och har hittat information om nästan allt.
Det enda jag inte kan hitta är hur man bäst förvarar en quad.

Så, hur förvarar ni era? Finns det bra lådor att köpa så man kan ställa ner sin drönare i källaren/på vinden?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

uffe_46
2016-08-04, 09:49
Drönare skall FLYGAS inte förvaras i källare eller vind :dance3:

Ålänning
2016-08-04, 10:33
Haha! Intressant. När jag förvarar dem hemma så ställer jag dem på en hylla. =) Det är lite som att förvara TVn. Den håller väldigt bra att stå kvar på TV-bordet, annars in i originalförpackningen.

Men tex min 250 har jag en väska för (alu). DJI har ju väskor för sina Phantoms osv. Finns väskor till olika multicoptrar, men det är för att få smidig frakt, inte för att förvara dem och låta dem föråldras och sjunka i värde. Sälj eller flyg. ;-)

Joshiegy
2016-08-04, 10:45
Drönare skall FLYGAS inte förvaras i källare eller vind :dance3:
Meh 😂
Tänker mer på när man inte flyger.

Jag bor i lägenhet med fru och barn såatt låta en Quad stå framme är inte allt för genomtänkt. Haha

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Ålänning
2016-08-04, 11:34
Finns alu- och plastväskor i olika storlekar, är en sån du ska ha. Då har du allt på ett ställe hemma i lgh och så har du allt med dig när du far o flyger.

Joshiegy
2016-08-04, 12:55
Finns alu- och plastväskor i olika storlekar, är en sån du ska ha. Då har du allt på ett ställe hemma i lgh och så har du allt med dig när du far o flyger.
Var kan man hitta en sådan? Har, snart, en reptile 500ram. Så 50*50*10 minimum för bara ramen behövs [emoji1]

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Ålänning
2016-08-04, 14:52
Jag har alltid hittat andra vägen... dvs snubblat på en väska och tänkt "ah, den där passar ju till..." och köpt.
RC-webshops har lite blandat, men inte så pass stora tror jag. Clas Ohlson kanske har?

10 cm hög? Har du ingen gimbal, ben eller GPS? 50x50 med proppar?

Joshiegy
2016-08-04, 17:52
60*60*10 tänker jag då ramen är 50*50*5.6cm.
Motor och proppar bygger väl inte så mycket mer än 2-3 cm?
Landningsställ sitter på armarna och ingen gimbal ännu.

P.s. quaden är inte byggd ännu :-)

Jag har alltid hittat andra vägen... dvs snubblat på en väska och tänkt "ah, den där passar ju till..." och köpt.
RC-webshops har lite blandat, men inte så pass stora tror jag. Clas Ohlson kanske har?

10 cm hög? Har du ingen gimbal, ben eller GPS? 50x50 med proppar?


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Killenheladagen
2016-08-05, 05:49
Jag förvarar mina quads på hyllan bara hemma! De är snygga att se på (ensam i familjen om att tycka det iofs) !

Och som väska; Jag använde en gammal verktygsväska till en borrmaskin som packades med frigolit och en gammal lödkolv fick smälta ur formerna jag behövde (ej inomhus, tror det är rätt giftiga gaser som kommer) denna väska fungerade mycket bra men fick ej plats med min TX, nåja, brukar ha den runt halsen så det räckte då men jag gillade ej att skruva ur och i antennen för 5.8 varje gång för risken att glömma sätta på den samt ev slitage på rpsma:n så då tog jag en kartong (som en wltoys skydancer 913 heli kom i) och tejpade den och stärkte den en del, satte på kardborrar och nu får jag plats med flygklar quad (hexakopter) Futaban, quanumvisiret, accarna (3-8st) samt tejp, spännband, extra proppar och antenner och powerbank. Enklast är bäst ibland.

Jag skulle kunna köpa en hardcase men ser inte nån riktig anledning om jag ej ska ex på ett flygplan med den, då kan jag se mig köpa en hardcase..men tills dess så är vilken behållare som helst bra så länge den är bra!

Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk